• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • JG x 2

Tja och godmorgon...

Jo visst hade det varit ball som fan att delta i "fyra bröllop" Skall dock snacka med Janni om det.

Har pratat med mnina föräldrar och det känns som de kommit på bättre tankar gällande bröllopet.

Måste ta kontakt med prästen i sverige ang mitt dop. Någon annan som konverterat?? Verkar ju vara klyddigt. Lika så alla papper som måste ordnas för utlandsvigsel...
    Jaja det löser sig väl. Är hemma och superförkyld så jag hinner väl kolla upp en massa...

Vi har blivit tvugna att byta datum för bröllopet. Uppenbarligen så sker där inga vigslar i Grekland mellan den 1-15 augusti... Detta pga av någon religiös högtid som till och med supertroende svärmor missat... Så nytt datum är 30-31 juli...

My: Jag hoppas verkligen att hon tar sitt förnuft till fånga och fogar sig till resterande.

• mrsya

Haha ja clown är förnamnet. Säkert lila läppstift också :)

Just det, Halmstad, okej, det var en bit neråt..
    Vi ska bara ha dem hemma hos mig, i Eskilstuna, och det kommer att kosta 3500, de kommer till mig från Sthlm. Kanske blir dyrt om de ska åka till Halmstad. Men ni borde säkert ha ngt i trakterna hos er? Googla lite?

Ja kolla ebay, de har mkt :)

Kolla om mina bilder syns? Har gjort så där nu..

• mrsya

jessica- skönt att höra om dina föräldrar..spännande med grekland :)
    Ang. svägerskan, jag tror att lägger ner energin kring henne..hon får göra som hon vill känner jag..Men jag hoppas hon fattar att hon kommer skrämma alla gäster.

Alex- jag ska också ha spansk slöja, men jag tänkte ha typ diadem/tiara runt uppsättningen, om du förstår..? Du kanske inte ska ha uppsättning?

• Alexxxi

Jessicaaa, konvertera till vad? Är du inte redan kristen?
    Iafl, skönt att dina föräldrar kom på bättre tankar!! =)

Hahaa, My, jag måste få se dina bilder efter bröllopet, är väldigt sugen på att se hur hon kommer se ut, hahaha=P

Jaa jag förstår vad du menar=)Det e så fint!! Grejen e att jag köpte tiara samtidigt som jag köpte klänning o slöja men den kan jag väl alltid sälja, kostade 1000 jävla spänn, haha, för en tiara liksom! Och slöjan ska vi bara inte snacka om! Men duuu kan ff inte se dina bilder=S

• mrsya

Ja jag ska blotta henne och visa bilder sen haha!
    Nu dåå??? Kan du se dem nu :(
    1000 spänn för tiara, det var dyrt måste jag säga...slöjor brukar vara dyra hehe, speciellt spanska.

• Alexxxi

Nuuuu ja=) Båda klänningarna är jättefina!! =) Vilken av dem ska du ha?

Ehh ja om den va dyr, köpte allt på Remanns, dem gav rabatt iofs men ändå, fan jag tog den korta slöjan som kommer lite nedanför rumpan, 2500!! Rena rånet! Vilken ska du ha?

• JG x 2

Jo det känns jätteskönt att de verkar inse att de borde närvara och att det hade gjort mig riktigt ledsen om de inte kom.
    Konvertera till grekisk-ortodox... Annars får jag inte gifta med med El Greco...

Oh jag skall också ha spansk slöja. Fast inte köpt den ännu, är för snål så jag hoppas på att hitta den lite billigare. Vill ha den lång och med hårkam, sedan skall jag nog ha en tiara (liten o diskret) precis i anslutning till slöjan...

• mrsya

Alex- Jag vet inte vilken jag ska ha, haha, är liksom kär i båda. Men den ena, Brittney har jag testat, den är superfin, och den andra Freya har jag beställt, så jag får se när Freya kommer, och jämföra. Min slöja köpte jag för 1500 hos samma försäljare, tror inte det är ngt särskilt märke på :/ Inga stenar på. Fick den billigt för att jag känner kvinnan som äger stället. Den är mkt lång, 2,5 meter tror jag.
    Har en kort också om jag ska byta till sen efter första dansen :)Den är inte spansk, utan en enkel, tvålager med siden kant runt..

Jessicka- Hur lång slöja vill du ha? Att ha tiara i anslutning låter jättefint..

• JG x 2

Tror att den jag testade och fastnade för var 2,5-3 meter eller nått liknande.

• ranya

Hej tjejer,

Jessica jag ska ju oxå gifta mig med en grek. Deras präster är skumma tycker jag. Han ville ha mitt dopbevis, har inget då jag är född och döpt i libanon så vi fixade så att en präst förfalskade ett intyg. Han skrev att jag döptes 1981 och skrev allt på arabiska och engelska men den grekiska prästen måste ha nöjt sig för han nämnde inget.

Min m2b är döpt i samma kyrka som vi ska gifta oss i och ville även ha hans dopbevis, tycker ju att prästen borde kunna ta fram sånt själv.

My jättefina klänningar!! Vilken av dem blir det?

Alex, vilken klänning har du köpt? Är det en Maggie sottero? Vad heter den?

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3