• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • mrsya

Hej Ranya :)

Jo klänningarna är super, har inte bestämt vilken än. Brittney har jag testat, den är superfin, och den andra Freya har jag beställt, så jag får se när Freya kommer, och jämföra :)

Jo grekisk ortodoxa har lite striktare regler verkar det som. Min kusins man är grek ortodox och när de skulle döpa sin son, så fick inte hennes bror vara gudfar, eftersom han inte var grekisk ortodox döpt. Han var syrisk ortodox...knepigt det där.

Jessicka..ja det låter fint! :)

• Alexxxi

Jessica d låter jättefint!! Haha jag visste inte att man va tvungen att konvertera för det=P

My, gud va svårt det måste va, haha, men du kommer veta när du har prövat den andra! Shit vilket bar pris du fick för slöjan, det e bara att tacka o ta emot, jag vet inte heller om min är ett märke, men den har lite stenar i sig och den är med kam.

Ranya, det blev ingen Maggie klänning, skulle köpa monalisa royale så det blev en demetrios, prinsessklänning, mkt tull och massa stenar på överdelen
    Jag ska gifta mig med en latin/katolik, o jag va tvungena tt fixa dopbevis från Libanon, dem ville ha status liber med, fattar inte vad dem tänker med?? Jag kom till Sverige när jag va 2 hur ska prästerna i Libanon veta om jag e gift lr inte? Tröga!

• mrsya

Jobbigt att sådana formaliteter ska krångla till det för en. Tur att vi slipper sånt :P

Alex- den här sminkningen som Mirey ska på, vad är det för någon? Fick för mig att du rekommenderat det?

• JG x 2

ranya: Coolt juh... När och var gifter ni er?? Ja får hålla med om att de är lite knasiga men men.
    Vill skicka ett litet varningens ord, risken finns att alla dokument måste översättas till grekiska och få korrekt stämpel.
    Min M2B skulle döpa sin son och allt var frid och fröjd tills de står i kyrkan och prästen, framför alla gäster, säger att alla pappper inte är iordning så sonen kan inte döpas...
    Akta dig för den grekiska byråkratin!!!!
    Var bodde du någonstans?

• Alexxxi

Ahh, asså jag känner inte den tjejen irl. Har lärt känna henne genom min blogg. Grejen e att hon ska föda 19 april men hon kanske kan rekommendera en till dig? För det tänkte hon göra till Mirey först. Vill du att jag ska prata med henne?

• JG x 2

Alex: Jo man måste det. Så vi skall ha mitt dop här hemma i sverige inom det snaraste...
    MY: Jo det vet jag, som sagt grekisk byråkrati är inte en dans på rosor. De är strikta som in i helvete...
    Jag skall låna Janni´s son som gudfar. Kommer kännas knas att styvsonen kommer vara gudfar åt mig men är enklast så...

• ranya

Alex, klänningen låter jättefin. Jag kollade oxå på en demetrios i grekland, tänkte att de grekiska märkena måste va billigare där nere. Höll på att få hjärtattack!!! Brudklänningar i Grekland är nästan det dubbla priset!! Vänner som har gift sig där har hyrt för runt 1100 euro och köpt för 2000 euro.

Jessica, jag bor i Sthlm och gifter mig nu på lördag så jag hoppas verkligen att alla papper är i sin ordning.

• mrsya

Alex- Ja, gärna, kolla om hon känner någon duktig, och inte alltför dyr person som kan 17:e april. Vore supersnällt. Men Mirey ska provsminka hos henne på måndag?

Jessicka: Det blir säkert bra, det låter värre än vad det är. Vad gör man inte för enkelhetens skull..

• Alexxxi

Shiit... jaja huvudsaken är att ni blir gifta Jessica=)

Ranya, tack =) Ska visa er bilder efter bröllopet, dem bilderna på deras hemsida får den att se sååå fattig ut. Men shit va dyrt det va där då!!! Hehe.

My, jo förresten, d va för långt för att dra ner dem där som spelar table o zurna. Får nöja mig såhär, haha. Ahh mir ska sminka sig på måndag ja, men jag kan kolla med Jano som hon heter, hon har kollegor som säker skulle ställa upp=D Vad får d kosta?

• JG x 2

Ranya: Jo de grekiska priserna är sjuka!!! Ah ni gifter er hemma i sverige?? Så varr det ja! (skyller på febern)
    Hoppas också att alla papperna är iordning...

Vi som gifter oss i grekland måste ha tonvis med mer papper med oss. Men det blir säkert bra... Vi har världens bästa svärföräldrar där nere som hjälper oss med allt. De är på språng mellan 9-16 varje dag och letar allt från blommor till lokal... är så lyckligt lottad att ha dem måste jag säga. Jag har världens bästa svärmor... :D

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3