• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • dfk

Soldemor, krya på dig och drick honungsvatten!

Cantaton, skönt att bli av med sådant som bara tar plats!

Fjällbruttan, när kommer bebisen då?

Aleta, hur har allt gått? kramar till dig!

Vi håller själva på att renovera och har massor av bråte att ta hand om. Men det är bara att bita i det sura. Det kommer ju att bli så fint när allt är färdigt. Det har bara dragit ut på tiden med hela renoveringen och vi bor bland byggmaterial och damm just nu. Härligt!

Har stort behov av vårsolen, känner mig lite sliten. I helgen hade jag en sovmorgon och fick frukostbricka av maken i sängen.
    I lööööve my husband!!!
    Jag kunde ligga kvar och läsa. Älskar att läsa böcker. Jag har gått och lagt mig runt tio/elva på kvällarna (är annars inte i säng förrens vid halv ett kanske) och jag märker ju hur mycket mer ork man får om man bara lägger sig i tid. Ska verkligen försöka att fortsätta med bättre vanor. Speciellt sovmorgonen med frukostbrickan!!!!

Nä nu måste jag göra lite nytta och jobba.
    Ha det så bra alla!

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-07 22:46:52 följande:
    Men Solde, jag har ju sagt att du inte ska sjunga med i psalmerna när du mår så!! Du förstör din röst!!!
    Mm, jag vet, men vi var så få i kyrkan och psalmerna var så vackra. *Rodnar och skäms lite*

I går kväll fick jag liksom nog av hosta och må skruttigt.
    Varning: finns här läkare så läs inte mer!
    När jag var dålig t nyår fick jag recept på antibiotika ifall att dricka-cortisonen inte skulle hjälpa. Jag nhämtade ut medicinen och satte den i medicinskåpet. Cortsondrickat fungerade, men antibiotikan fanns kvar...
    Tja, jag mår nog redan något bättre...
    Så nu skall bilen på service och jag skall iväg och fika. Och hjärnan planerar redan för vad jag skall göra när jag kommer hem, det har den inte orkat på en vecka.
  • Sonja68

Hej och grattis alla tanter på Internationella kvinnodagen!
    Med anledning av att den har 100-årsjubileum så hade Föreningen Norden en "tillställning" på Folkan igår.
    Jag var med mina döttrar på en del av programmet, nämligen följande:
    - En fantastisk dansgrupp från Murmansk som dansade orientaliska danser, tex magdans och sånt. Underbart vackert, sensuellt, bra musik och fantastiska dräkter. Som de sytt själva.
    - En kappsäcksteater med inslag av dockteater med en finsk kvinna som var jätteduktig. Ungarna skrattade så de kiknade
    - En lokal förmåga, en tjej som går estetprogrammet och sjunger och spelar gitarr framförde både covers och sina egna låter. En blandning av Jhonny CAsh, Rocka Billy och lite pop-rock. Hon var jätteduktig!
    - FIKA!

Jag och mina ryska väninnor var där med våra alla barn och det var jättetrevligt.

I Ryssland är 8:e mars en röd dag = ledig dag.
    Kvinnan får frukost på sängen, slipper laga middag och städa, får blommor och presenter.
    Men det är dock enda dagen på året...

Kram till er alla!

• Cantaton

dfk, ljuvligt!

Solde, att hålla tyst när man inte vill är bland det svåraste som finns. Men hellre det än att du sen inte KAN sjunga med...

Rysslands sätt att fira 8 mars lät ju trevligt. Dock föredrar jag nog flera spontana frukost-på-sängen-morgnar än en fast sådan. Hade det bara varit idag hade jag ju gått miste om min eftersom sambon fortfarande är utomlands. Men han kommer nog att göra en fin frukost på sängen på lördag

• Cantaton

Nu har jag blivit av med soffan! Någon annan blev lycklig Och så har jag gått en lång, lång promenad med världens bästa Anna. Är genomsvettig och ska nu ta en härligt varm dusch innan jag brygger nyköpt te. "Mors Lilla Olle" heter det

• Cantaton

För alla som vill uppmärksamma kvinnodagen har jag i en annan tråd länkat till en spotifylista med "kvinnomusik" som jag laddade ner någon dag när jag behövde peppas.

I samma tråd la jag in en lista med vigsellåtar. Kanske kan komma till användning för nån

www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3688305.html

• Sonja68

God afton!
    Stor konsert på rysk tv på Internationella kvinnodagen. Den stora ryska popstjärnan Filipp Kirkorv älskar som bekant svensk popmusik och idag har jag hört hans ryska version av Perellis "Hero"

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången