• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Är det alltså någon ni inte gjort förut den här gången? Är det mer pålitligt?

passionsblomman skrev 2010-03-09 14:36:57 följande:
    Lite väl spännande.
  • MittiPrickBrud

Passion, jag måste bara flika in en sak om din krönika här ovan! Så träffsäkert och bra! Jag tycker du ska skicka det där till olika damtidningar, som amelia och tara m fl, för de är ju verkligen med och haussar upp den där känslan av otillräcklighet just genom att skriva om precis allt det där du radade upp. Kan nog vara tankeväckande för många att läsa din krönika!

Canta, jag gratulerar dig till att få sjunga en fin sång i ett fint landskap i sommar! Härligt. Du kan säkert "fixa till" slutet.. Kram.

Heloise, ditt liv verkar snurra på rätt bra Ta hand om dig!

Fjällbruttan, så spännande!
    Passion, lika spännande fast på ett annat sätt!

Ojoj, vad den här våren kan bli bra....

Jag har fått en beställning på sång till ett bröllop i sommar! Ska sätta mig och fnula lite på det nu. Kramkram!

• Cantaton

Haha, jag ska nog fixa till ett och annat i låten Framför allt sången Men ja, slutet också. Hur tänkte de där?

• Cantaton

Och grattis till beställningen, säger jag här också Ska du både skriva och sjunga?

• passionsblomman

Detta är en ivf, alltså en provrörsbefruktning. Tidigare har vi gjort inseminationer.

Det här är en mycket större procedur. Jag antar att du med pålitligt menar hur stora chanser man har. Det är ganska hopplöst att sia om, då det är väldigt individuellt och beror mycket på vad det egentligen är som är orsaken till barnlösheten. Det kan visa sig att äggen är för gamla och/eller har usel kvalité. Eller man kan ha något fel som gör attäven guldägg inte fäster. Eller så bara vägrar både guldägg och guldsimmare samarbeta och man får inget att återföra till livmoderna. Eller tusen andra saker som man -tack och lov- inte har en aning om innnan man kastas in i den här karusellen.

Riskerna att detta blir en besvikelse är statistiskt sett högre än att det bli jubel. Men man får se det som att man iallafall har köpt en lott och därmed har en chans att vinna.

Och när vi genomfört det här kan jag iallafall säga till mig själv att jag gjorde vad jag kunde och slippa ångra mig senare för att jag inte vågade försöka.

Men det är ingen rolig historia. Inte ett dugg. Och jag vill helstinte vara med om det här alls. Det finns inte en enda rolig del iallat det här.

Cantaton skrev 2010-03-09 14:42:03 följande:
    Är det alltså någon ni inte gjort förut den här gången? Är det mer pålitligt?
  • MittiPrickBrud

Passion, stor kram till dig!
    Bra att du gör det du gör även om det inte känns roligt. Jag har sett på nära håll vad en sån här process innebär och du är beundransvärd. Hoppas sååå att du ska få ett bra slut på det hela i alla fall!!!!!
    *Kram*

• Cantaton

Tungt. Jag kan ju ingenting om det där, har ännu inte försök få några barn och hoppas givetvis inte att det ska bli några problem då heller. Det räcker med vestibulit. För några år sedan grät jag så över min vestibulit för att jag trodde att jag aldrig skulle kunna utstå smärtan tillräckligt för att kunna försöka få barn. Jag menar - redan då. Och då var det inte ens på tal. Så bara den lilla bråkdel av "sorg" jag kände då får mig att inse hur jobbigt det måste vara för dig/er. Och som ni kämpar! Åh, jag hoppas så för er skull att den här metoden kan hjälpa. Ni är starka som inte ger upp.

• Heloise

Blomman:
    Jag beundrar er och er styrka!

Jag ska tjoffa in lite citron och vallmomuffins i ugnen innan Panzer och jag sticker till stan!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången