• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-03-09 17:21:02 följande:
    Pratade förresten om påsk just igår, för mig har det alltid inneburit jobb Har kanske 20 år i turistbranchen satt sina spår??Maken firade den med sin familj när han inte jobbade, jag och min pappa var ofta i fjällen och   åkte skidor och nu tar jag hand om skidåkarna...Hrmm... kanske dags att ge barnen ett annat perspektiv
    För mig betyder påsken också mycket arbete, men i det per automatik reflektion om vad påsken står för.
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-10 02:08:49 följande:
    Dessutom Solde, jag ska försöka gå i kyrkan i år, jag har jobbat nästan varje påsk men i år är jag iaf ledig ett par dagar.
    *sätter en guldstjärna i boken för Heloise*
  • Cantaton

Nu har jag bakat en sockerkaka med kardemumma.

Idag kommer min älskling äntligen hem. Känns som jag ska fokusera på att städa. Aldrig kul att komma hem till ett kaos när man varit borta länge. Och eftersom jag tagit hem möbler och saker från mitt kontor är det just kaos...

• Sonja68

Kikar in lite snabbt och skickar varma kramar till alla som vill och behöver.

Imyours; Dina barn, barnbarn och DU är så himla vackra Farmor, det är helt ofattbart, men du är säkert världens bästa ♥
    Smillas ögon är bara för underbara

• Sonja68

Idag ska jag och lilla K på "Lek o Plask" på badhuset.
    En förberedelse till simskola, som hon tjatat länge om att få gå. Storasyster T gick den förut och det var jättebra och skoj. Spännande att se vad lilla K tycker om det!

• MittiPrickBrud

Ska nu ut och ta en promenad i det vackra vårvädret!
    Känner mig duktig, tredje dagen i rad som jag kommer mig ut!
    Det är verkligen såååå dags att få bort alla extra kg som lagt sig tillrätta runt om kroppen. Det är som att jag är inbäddad i ett fettlager och inte längre ser mig s j älv då jag tittar i spegeln eller på nytagna foton... Jag är ju redan deprimerad ändå, denna självbild ger mig ännu mer deppighet.
    Har dock tagit itu med det nu, genom att ta en daglig promenad och korrigera kosten lite. Bestämt mig för att itne ta för stora steg i taget , det blir bara bakslag då....

Kram till alla fina tanter, ni är världsbäst!

• Cantaton

Heja Mittiprick.

Själv bakade jag en sockerkaka, fikade i soliga fönstret med en bok och sedan somnade jag visst...

• Aleta

Hej kära tanter!
    Nu ligger jag långt efter, men jag läser och ler, förfasas, hejjar, skrattar, gråter och skickar kramar till er allihop.

Själv har jag inget roligt att skriva, fina hästen har fått somna in. Det gick fort och hon fick kalasa på så mycket kraftfoder som hon ville ha.
    Det har varit några riktigt jobbiga dagar, för den firman jag bokade in först visade sig vara jättestruliga och kunde inte säga att de hade för mycket att göra utan lovade och lovade att komma. Tillslut så på måndagkväll (de hade sagt att de kanske skulle komma på söndag, annars måndag och i absolut värsta fall tisdag) då ringde de och sa att om jag fixade en traktor med frontlastare så att jag kunde lyfta upp hästen på deras släp så kunde de komma på torsdag!
    Det hela slutade med att jag bad en annan firma komma hit och de kom idag. Jag fick också ringa veterinären för att få mer smörtstillande. När jag kom till apoteket så hade inte e-receptet kommit fram, men den snälla apotekspersonalen tog hand om sin gråtande kund och fick tag på en veterinär som hjälpte till som tur var.
    Skönt att det är över.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången