• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Hahha! Nä oroa dig inte didis. Den jag biter huvet av lär väl bli min stackars sambo isåfall. Fast jag har sagt att det får han stå ut med, när han var så seg och vägrade i sten att tycka att fler barn än ett vore bra i så många år att det blev så här.

Jag tänker iallafall skita i allt som har med viktnedgång, jobbansökningar och annat ansträngande att göra just nu. Det här får baske mig räcka.

Det värsta blir solklart att V-Ä-N-T-A från att de satt tillbaka eventuellt bra embryo, till att man får veta om det fäste och gick bra. Då kommer jag antagligen att vara ett vrak

ÅTTA bebisar säger du? Hur fasen planerade de läkarna?
    Här i Sverige sätter man bara tillbaka ETT ägg, i undantagsfall och mycket sällan två. Då är det ju verkligen inte möjligt att det blir massor av barn. Tvillingar kan det ju bli, ifall ett ägg blir två, men inte annars.

• didis

Du vänta? Vi kommer allihop att vänta!!

Om jag inte missminner mig blev det utredning av läkaren med de åtta äggen. Och hade inte mamman sex ungar sedan tidigare också?? OCH opererade sig för att se ut som Angelina Jolie så hon hade kankse inte alla hästar hemma...

Tror hon har varit med på Dr Phil (min gamla husgud).

De jag känner som gjort provrörsbefruktning har "bara" fått ett barn men så var det i landet Lagom också...

passionsblomman skrev 2010-03-10 22:56:15 följande:
    Hahha! Nä oroa dig inte didis. Den jag biter huvet av lär väl bli min stackars sambo isåfall. Fast jag har sagt att det får han stå ut med, när han var så seg och vägrade i sten att tycka att fler barn än ett vore bra i så många år att det blev så här. Jag tänker iallafall skita i allt som har med viktnedgång, jobbansökningar och annat ansträngande att göra just nu. Det här får baske mig räcka.Det värsta blir solklart att V-Ä-N-T-A från att de satt tillbaka eventuellt bra embryo, till att man får veta om det fäste och gick bra. Då kommer jag antagligen att vara ett vrakÅTTA bebisar säger du? Hur fasen planerade de läkarna?Här i Sverige sätter man bara tillbaka ETT ägg, i undantagsfall och mycket sällan två. Då är det ju verkligen inte möjligt att det blir massor av barn. Tvillingar kan det ju bli, ifall ett ägg blir två, men inte annars.
  • passionsblomman

Herregud Didis, vad är det för person du hittat där i amerikat!

Nä, här i Sverige ser man tvilling- eller ännu fler barnsggraviditeter som alldeles för riskabelt. Så det får man inte.

• passionsblomman

Det man istället ska hoppas på är följande:

Vi ska hoppas på att det blir många guldägg av topp-kvalitet och så ska de befruktas, delas och se alldeles förträffliga ut. Ett ska sättas tillbaka och de andra ska hålla så hög kvalité attde sparas i frysen. jo, ni läste rätt! Man kan FRYSA IN embryon, fattar ni!!! och har man då ingen lycka med första försöket kan man alltså tina de små eskimåerna och OM något överlever den processen så kan man sätta tillbaka det och hoppas det funkar!

• didis

Det hoppas jag verkligen på, att allt går som planerat!

Nu har jag fuskat så det räcker för i dag, kvällslektyren får bli en anatomibok eller så.

Go´natt!

passionsblomman skrev 2010-03-10 23:09:54 följande:
    Det man istället ska hoppas på är följande: Vi ska hoppas på att det blir många guldägg av topp-kvalitet och så ska de befruktas, delas och se alldeles förträffliga ut. Ett ska sättas tillbaka och de andra ska hålla så hög kvalité attde sparas i frysen. jo, ni läste rätt! Man kan FRYSA IN embryon, fattar ni!!! och har man då ingen lycka med första försöket kan man alltså tina de små eskimåerna och OM något överlever den processen så kan man sätta tillbaka det och hoppas det funkar!
  • passionsblomman

Ojsan vad tiden gick nu då!

Ja, läs lite om öronkrumelurerna du. *flinar elakt*
    Själv behöver jag en macka *hungrig*

Ses!

• Cantaton

Nu har älsklingen kommit hem! Och jag har fått en röd hatt i för tidig födelsedagspresent (han visste inte hur han skulle kunna gömma den fram till min födelsedag )

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-10 19:11:57 följande:
    Oj, vad mycket Solde! Samtidigt låter det som trevliga uppgifter.
    Det är helt underbart! Men vissa dagar kommer allt samtidigt. Nu har jag äntligen kommit fram (var glashalt och bilen totalt isglaserad med permafrost) och skall köra igång dagens pyssel.
    *kavlar upp ärmarna*
    Hm, luktar det inte nybakata frallor från personalrummet?
  • Sonja68

Stor kram till Aleta!! Fy så jobbigt alltihop och vilka klantarslen de där människorna *kramar hårt och länge*

Kram också till Mittiprickan som är låg. Tur att du har Cantis som förser dig med intressanta uppgifter

Min man åker till Moskva inatt, ska spela de halvfinal (så heter det på ryska rakt översatt, vad heter det på svenska, semifinal kanske eller kvarts?) och final (hoppas de).
    Så jag är gräsänka i helgen

På lördag vill T vara med i ett skidlopp i min hemby, så jag och lilla K får väl åka och hejja fram henne i spåret.
    Söndag är vi bjudna på kalas i en grannby, till en pojke som läser ryska med mina barn. Funderar starkt på att fara, nu när maken ändå är borta. Lika bra att passa på och ranta. Annars blir det bara att jag är hemma och städar och stackars barnen får ingen vettig sysselsättning, stimulans.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången