• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • MittiPrickBrud

Känner mig så låg och deppig.
    Vet inte riktigt varför, inget speciellt har hänt just nu, men jag sjunker ihop och blir depp..
    Gått ut och promenerat i solen hela veckan hittills, sett till att få dagsljus och motion. Ändå är jag helt slut...

Ursäkta egoinlägget, behövde få beklaga mig lite.

• passionsblomman

Aleta! Vad i all världen var det för klåparfirma! usch vad jobbigt! Jag har tänkt på dig massor och satt i bilen och sa till sambon att nu får jag nog ringa Aleta och höra så hon inte bara är en liten våt fläck. Skönt att höra ifrån dig! Och jag förstår att det är skönt att det iallafall är över nu. *kraaaaaam*

• Cantaton

Jag förstår dig fullt ut.

Du kanske mår bra av att sätta dig och spela lite eller läsa en mysig bok

Några första uppgifter till dig:

- inte lägre än lilla a

- skarv vid tvåstrukna c/d (och trestrukna c också för den delen...)

- kan vara uppe och glittra på trestrukna f/f#, men offentligt inte gärna över trestrukna d

- gärna på svenska (men engelska, tyska, latin eller italienska ska nog också gå bra helst inte franska)

- Utan att tänka på det nynnar jag och sjunger på sånger som "Summertime" och "Handens fem fingrar"

- Tycker inte om att sjunga "Himlen måste sakna en ängel" - framför allt ogillar jag att det är tonartsbyte mellan vers och refräng. Däremot är texten väldigt fin

- Tycker inte om att sjunga på bokstaven a på högre toner (Som i "Den här stunden" - "Så TA min HAND vi HAR varANN")

Tror det som är viktigt för dig att veta också är när jag slår över från "afro" och MÅSTE sjunga klassiskt. Det är inte alla sånger man vill ha klassiskt stuk på liksom. Var den gränsen går har jag dock inte koll på spontant.

Sen är jag "hellre högt än lågt" eftersom jag är sopran och har mer styrka i rösten högre upp än längre ner.

Är det något speciellt du VILL veta??

MittiPrickBrud skrev 2010-03-10 16:26:37 följande:
    Känner mig så låg och deppig.Vet inte riktigt varför, inget speciellt har hänt just nu, men jag sjunker ihop och blir depp.. Gått ut och promenerat i solen hela veckan hittills, sett till att få dagsljus och motion. Ändå är jag helt slut... Ursäkta egoinlägget, behövde få beklaga mig lite.
  • Soldemor

Nu tar snart den längsta arbetsdagen på länge slut. Startade m stickkafe kl 9 (var på plats 08.20), sedan till exp för att kolla mail och så, Öppet hus för äldre kl 13.30-15.30, konf 16-18 med övning inför deras egen gudstjänst på söndag. Nu kl 19 skall vi ha planeringsmöte inför Livsloppet, som vi skall arrangera nästa lördag. Och i morgon har jag tokmycket att göra, först och främst skriva griftetal inför begravningen på fredag, samt se till att allt är klart inför den. Och så göra agendan till gudstjänsten på söndag, trycka ut den i lämpligt antal ex och renskriva alla böner som konfirmanderna gjort och deras predikan. Hm, jag kanske skulle sova över här *ser mig omkring efter lämplig plats att ställa tältsäng på*

• Cantaton

Oj, vad mycket Solde! Samtidigt låter det som trevliga uppgifter. Jag trivs i kyrkan med all dess verksamhet. Mormor har alltid undrat om inte jag ska bli präst, för att jag "skulle passa så bra", men jag har aldrig känt mig lockad. Jag involverar mig som ungdomsledare, sjunger på lite gudstjänster och så istället. Många har nog hela mitt liv trott att jag ska bli lärare. Men där vikarierar jag lite istället. Både präst- och läraryrkena ligger mig nära, men det är inte fullt ut jag. Jag vill ju sjunga

• MittiPrickBrud

Cantaton, tack för den listan, nu har jag ngt att jobba med!
    Kul!!!!!

Får nog skapa låten i lägre tonart och sedan transponera den, för jag är alt och ser avundsjukt på ditt glittrande på trestrukna f# !!!!!!

Det ska bli roligt att sätta tänderna i detta, har faktiskt inte skrivit åt ngn annan sångerska förut. Hoppas att du kommer att gilla resultatet!

De uppgifter du har gett mig nu räcker ju en bit till att börja med, nu har jag lite ramar rent musikaliskt. Sedan är det den personliga biten, vad som passar just dig. Ska lyssna in mig lite mer på din hemsida och låta det hela växa fram. Skönt att inte ha en tidspress.

Kram!!

(P.S. satte mig och spelade lite, känns något bättre efter det. musiken är läkande!)

• didis

Ursäkta att jag klampar in som en elefant....

men fy fan rent ut sagt vad mycket det är just nu!!

Jag var på gympa idag och under avslappningen var allt jag kunde tänka "skynda på nu så jag kommer hem o hinner skriva klart uppgifterna till i morgon!"

Själva jobbet är skitkul, nu har jag börjat mer på allvar med hörselbenet och alla små krumelurer en har i örat (va´ vadå, trodde ni jag var tandläkare - det var i ett annat liv! ). Och nästa vecka ska jag börja med magnetkameraundersökningar av halsar. Puh!

Ha det bra alltihop, en särskild tanke till Aleta som haft en tuff vecka.

Nu klumpar elefanten ut igen...

• didis

*klafs klafs*

passionsblomman skrev 2010-03-10 20:55:50 följande:
    Tja didis! Alltid lika kul att se dina fotspår i smöret...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången