Jag förstår dig fullt ut.
Du kanske mår bra av att sätta dig och spela lite eller läsa en mysig bok
Några första uppgifter till dig:
- inte lägre än lilla a
- skarv vid tvåstrukna c/d (och trestrukna c också för den delen...)
- kan vara uppe och glittra på trestrukna f/f#, men offentligt inte gärna över trestrukna d
- gärna på svenska (men engelska, tyska, latin eller italienska ska nog också gå bra
helst inte franska)
- Utan att tänka på det nynnar jag och sjunger på sånger som "Summertime" och "Handens fem fingrar"
- Tycker inte om att sjunga "Himlen måste sakna en ängel" - framför allt ogillar jag att det är tonartsbyte mellan vers och refräng. Däremot är texten väldigt fin
- Tycker inte om att sjunga på bokstaven a på högre toner
(Som i "Den här stunden" - "Så TA min HAND vi HAR varANN")
Tror det som är viktigt för dig att veta också är när jag slår över från "afro" och MÅSTE sjunga klassiskt. Det är inte alla sånger man vill ha klassiskt stuk på liksom. Var den gränsen går har jag dock inte koll på spontant.
Sen är jag "hellre högt än lågt" eftersom jag är sopran och har mer styrka i rösten högre upp än längre ner.
Är det något speciellt du VILL veta??
MittiPrickBrud skrev 2010-03-10 16:26:37 följande:
Känner mig så låg och deppig.Vet inte riktigt varför, inget speciellt har hänt just nu, men jag sjunker ihop och blir depp.. Gått ut och promenerat i solen hela veckan hittills, sett till att få dagsljus och motion. Ändå är jag helt slut... Ursäkta egoinlägget, behövde få beklaga mig lite.