• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Nä, jag tycker allmänt att det är rätt bra om man slipper få anledning att kunna något om sådant här. det enda jag öskar att alla kvinnor begrep var att man faktiskt inte alls har all tid i världen och att allt inte papssar att göra sen här i livet. Det är många som sitter i min ålder och känner sig jäkligt lurade för att när de väl tycker att allt passar och det är läge, så går det inte.

Vi har väldigt mycket makt över våra egna liv i dag och väldigt mycket eget ansvar-på ett sätt som är ganska unikt i världshistorien. När det kommer till barn visar det sig att vi inte har hälften så mycket att säga till om som vi kanske trott OCH det är inte så att "skaffa hjälp i vården" innebär att man då faktiskt får ett barn. Detta låter ju som självklarheter, men faktum är att många kvinnor nästan hanterar processen som att det är en beställning manlagt och att man har rätt till uitdelning.

Det blir en oerhört smärtsam läxa i att saker fakiskt kan vara försent, för väldigt många. Kvinnoridag tror att man har fram till 45 på sig och fattar inte hur oerhört drastiskt fertiliteten sjunker vid 38 tex.

Men, detta har jag andra trådar jag pratar om i, så skit i det. Detta är vad som pågår i min tillvaro just nu iaf och det kan ju ni tanter också veta, även om jag nöter detaljerna mer i de trådar dä flera andra håller på med samma sak.

• MittiPrickBrud

Tack för att du delar med dig passion! Beundrar dig ännu mer nu!
    Kram

• Cantaton

Ja, jag tackar också för att du delar med dig. Jag funderar faktiskt VARJE vecka på just det där. Tänk om det blir för sent. Själv ville jag ha barn redan när jag var 19. Och jag skulle vilja ha ett barn NU också. Men jag har en sambo som vill plugga klart, ha ett förstahandskontrakt på boende och fast jobb innan det blir några barn. Sunt, ja. Nu är jag ju bara 23, så jag har väl några år kvar, kan man tro, innan det behöver bli problem. Men det där med att faktiskt inte veta...! Jag tycker att det är bra att du tar upp det. Jag känner mig redan "sen". Men det är andra tider nu än en och två generationer bakåt. Mamma var 20, mormor 17, farmor 21... Jag "trodde" liksom att man skulle få barn runt 21. Och ville. Hmm... Nu börjar i alla fall några i min omgivning få barn. Sådana jag gick hos dagmamman med, kusin, barndomskompisar. Alla de här bor dock kvar i Villa-Täby eller -Vallentuna. Mina stadsvänner har inga tankar på barn. Det slog mig igår just den kluvenheten. Jag VILL bo i villa i Täby och ha barn - som mina barndomskompisar lever. Jag BOR i lägenhet i stan och barn tycks inte vara aktuellt - som mina nuvarande vänner...

• Heloise

Jag med friskis here we come, fast Panzer kallar det knubbis och studsis, haha.

Kan verkligen rekomendera vallmomuffins, luktar jättegott, och ser himla läckert ut.

Kram på er

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-09 14:09:27 följande:
    snart är det dags för min favorit högtid, påsken! Jag har alltid älskat påsken, godis, ägg och kaniner, kan det bli bättre?
    Hrrm *prästen får en rynka mellan ögonbrynen*
    Jag visste väl att jag hade missförstått totalt varför vi firar påsk!
  • Soldemor

Heja Blommis, tänker på dig och ber för en bebis! Ditt inlägg var supergrymt! Håller med, det måste du skicka till några tidningar!

• dfk

Passion, håller med om att det är väldigt uppskruvat över vad man ska göra och vad som förväntas av en, eller de krav man ställer på sig själv kan leda till. Man behöver sig en tankeställare till och från. Det är nyttigt!

Man får känna efter vad man orkar och ta det i sin takt med sin våryra. Jag känner mig mer glad när våren börjar närma sig, då hösten brukar vara en tuff tid för mig. Men jag vet jättemånga som inte alls mår bra när ljuset vänder tillbaka. Vi påverkas mer än man tror av årstiderna.

Lycka till med bebis, vet att du/ni längtat och kämpat länge nu!

• Fjällbruttan

passion, kram! Och tack för tänkvärda ord... känns skönt att jag är totalt off från den dör karusellen just nu...phuuu

Heloise, fy för dig, jag vill ha muffins och byta glasögon!!
    De var skitsnygga! Båda paren!

Solde, har sett ditt mail, återkommer när jag träffat min man... vi springer om varann just nu, han jobbade dubblepass igår och jobbat och ska ordna klart med mammas dödsbo ikväll... kommer hem i natt nån gång.
    Men imorgon har vi i alla fall 3 timmar i bil tillsammans, då brukar vi hinna avhandla mycket

Pratade förresten om påsk just igår, för mig har det alltid inneburit jobb
    Har kanske 20 år i turistbranchen satt sina spår??
    Maken firade den med sin familj när han inte jobbade, jag och min pappa var ofta i fjällen och   åkte skidor och nu tar jag hand om skidåkarna...
    Hrmm... kanske dags att ge barnen ett annat perspektiv

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången