• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Bobou

Alltså... möblemanget kan ju alltid behöva uppdateras. Du ids inte lägga upp en bild kanske?

Cantaton skrev 2010-03-06 13:40:20 följande:
    Det är ingen här som är i behov av en soffa eller ett stort skrivbord? Jag har liksom dubbelt... och inget förråd.
  • Cantaton

Jag behöver mest bli av med dem. Inga av möblerna är sådana jag köpt själv. Skrivbordet är sambons och soffan stod kvar i lägenheten när vi flyttade in... Matchar inte alls några möbler vi har i övrigt.

Tapeten satt också där när vi flyttade in. Vi bor i andra hand, så vi får inte ändra nånting. (Men ja, vi fick kasta soffan... nu så här 1½ år senare...)

• Fjällbruttan

Hej!
    Still alive and kicking... men förkyld och ONT i huvudet...
    Men hade en underbar lördag, vi var ute på skoter hela dagen med hela familjen

Ska försöka hinna läsa ikapp lite idag..

Fjosok... märklig kommentar på FB
    Vi brukar också byta lakan utan att få besök

Cantaton... kollade annonserna och blev lite nostalgiskt... min farmor bodde i 50 år på Stagneliusvägen.... så jag har varit en hel del i dina trakter

Aleta, kramar om i massor! Stackars dig och stackars häst!
    Kramar lämnas i en påse att ta av vid behov!

• Fjällbruttan

Heloise!!  Hoppas att Anita på Nordea var på ett strålande humör!
    Annars kanske det är dags att pappa säljer huset och flyttar....
    Fy f-n vilken jobbig sits du har!

Blomman, som vanligt är du klok och sllår huvudet på spiken... även om den där hammaren gör lite ont då och då

Cantaton, skönt att höra att du kan få kontakt via sjukhuset med kurator, hoppas att det blir en bra resa för dig! Kramar om!!

• Fjällbruttan

Aleta... hejjar nog på din man, shettisar är läskiga tycker jag!
    kan bero på att en jagade mig genom en hel hage och bet mig i baken tills jag slängde mig över stängslet och landade i gräs (tack och lov) och blev alldeles grönstrimmig...
    Jag var nog bara 10 år då... huuuu!
    Alla andra hästar i den hagen var jättesnälla, utom den lilla dj-veln...

Fjording låter som en bra och trygg kompis!
    Hoppas att allt går bra för dig i veckan, tänker på dig!

• Cantaton

Fjällbruttan - åh skoter! Det händer ju inte direkt i de här trakterna. Jag har inte åkt skoter på många år! Ja, Stagnelius är ju nära. Jag tycker mkt om det här området. Hoppas bara att kuratorn hör av sig i veckan så att vi också har någon kontakt. Än så länge har hon fått mitt nummer.

Idag har jag fått hjälp av en kompis. Har tagit mig igenom diskberget, klätt soffan och puffarna. Hade slängt tyget i tvätten efter flytten av möblerna hit. Det var inte helt lätt att få på tyget igen vill jag lova. Jag är genomsvettig. Det är mycket kvar att få ordning på, men att få hjälp med de sakerna betydde mycket för att jag skulle orka mer. Nu tänker jag dock ta en paus och kanske sjunga lite. Har inga inbokade sånguppdrag just nu så jag ska öva på några låtar för att jag vill Och sedan kanske jag gör något mer en stund, innan jag går över till en annan kompis och äter middag med henne, hennes man och några av deras vänner (som jag träffat rätt många gånger vid det här laget. Den ena tjejen var tärna på deras bröllop, och hon och jag spelade/sjöng tillsammans på bröllopet och höll ett gemensamt tal, då vi två liksom är hennes "bästisar").

• Soldemor

Hej mina tanter!

Är fortfarande asförkyld och trött. Känns som om jag hostar sönder halsen, mindre mysigt. När vi var på gudstjänst idag, så försvann min röst emellanåt under psalmsången. Ytterst irriterande! I morgon är jag ledig, men skall träffa en kompis som jag inte kunde komma till för två veckor sedan, då vägen var insnöad. Sedan är det arbetsutskottsmöte på ett soldathem, där jag sitter i styrelsen. Känns som att det kan bli visst slitage på stämbanden mao.

• Cantaton

Nu har jag tingat bort soffan. En tjej kommer och hämtar den imorgon! Och en annan kvinna kommer att ta emot drygt 20 ramar jag hade liggande i en låda. Gud, så skönt...!!!!

Men Solde, jag har ju sagt att du inte ska sjunga med i psalmerna när du mår så!! Du förstör din röst!!!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången