• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise

Hej hopp!
    Grattis Liz till lille Dexter! Och stort varmt YAY för en flicka Bruttan, Elvira är jättefint tycker jag. Om jag någonsin har turen att få en dotter så ska hon oxå få ett namn som börjar på E .
    Håller tummarna för hästen Aleta, det är svårt det där med sjuka djur. Jag kan känna att det beror på vad för slags skada det är. Är det en skada som inte märks av om hästen går i hagen så skulle jag inte ta bort, men om det är en skada som kräver behandling resten av livet så är det ju en annan femma, då skulle jag nog se till vilken sorts behandling etc.
    Hemskt med ert tak dessutom!

Hej svejs Sonja, det låter som om ni haft en härlig vecka, minus makens vurpor.

Här är det städdag, det kommer en massa folk ikväll på smörgåstårta och fika. Måste försöka ha ett rent hem tills dess, fast det är ju lagom kul att städa på födelsedagen

• passionsblomman

Här är all städning inne nerlagd till förmån för skottande ute. Nu vet jag med säkerhet att det i vinter måste ha fallit mer än 1,10 m snö här, för sambon har skottat balkongen en gång när det nådde till halva räcket, och nu har ja gjort samma sak igen. Det var ca 60 cm djupt bara idag!

Och så tog jag järnspettet och hackade lite på istapparna, och hoppsan jag råkade visst riva ner en bit stupränna... Jaja, den höll så den är ju bara att sätta tillbaka...för sambon som år den enda som vågar klättra upp dit.

Idag såg jag liiiiite ljusblå fläckar där himlen normalt brukar vara. Annars är det ett mörkgrått oväderstäcke över hela alltet.

Aleta, jag är inte insnöad-jag är uppvärmd!

• Heloise

vi har ju tur som inte behöver skotta speciellt mkt. Nu ska jag korka upp vinet och ta ett bloss sen hopp i duschen.

• Daa

Aleta: stor kram till dig. Hoppas allt går bra med hästen och huset.

Bruttan: härligt med en liten Elvira! Skönt att hon mår bra.

Stort grattis till farmor Im yours!

• Daa

Heloise, betyder det att du fyller år idag?

I så fall måste jag ju klämma i med ett rungande GRATTIS!

Heloise skrev 2010-02-23 16:02:39 följande:
    Här är det städdag, det kommer en massa folk ikväll på smörgåstårta och fika. Måste försöka ha ett rent hem tills dess, fast det är ju lagom kul att städa på födelsedagen
  • Daa

*vinkar till Sonja*
    Välkommen hem.
    Gulliga lilla K som sjunger åkandes på fjället.

• Fjällbruttan

Hrrrmmm... tack för alla grattis, men här har krig utbrutit!

Jag vill inte ha  en lillasyster som heter Elvira, det är en nackad höna i "flykten från hönsgården"....

Vi får se vem som vinner
    Det kan bli en Idun eller Disa... eller Albin för läkaren garanterade inget

Sonja: Tantbesök och ryssbesök är varmt välkommet!!!

Dexter tycker jag var skit-coolt!! men jag är glad för viktuppskattningen som gjordes igrå, jag vet att det inte är 4 kilo jag ska klämma ut
    Vilket jobb hon har gjort!! WOW!!

• passionsblomman

Men herregud, hur blind får man vara!!!

*tar ett djuuupt andetag*

GRATTIS HELOISE!!!
    ja må du leva ja må du leva ja må du leva uti hundrade åååååååååååååår!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången