• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-02-23 22:34:39 följande:
    Ja, grattis Heloise! Bruttan: som jag sa i andra tråden så ligger Elvira på första plats i namnlistan om vi skulle få en dotter till Men vi har faktiskt ett till namn på E som vi gillar starkt
    Tack!
    Åh alla vill döpa flickor till E- namn, jag och Panzer är överens om att döpa en dottern till Elise Charlotte Maria( förutsatt att det blir en dotter någon gång). Naturligtvis kan det komma ut en Isabella eller Stina, men Elise hette Panzers mormor och det är det enda namn han insisterar på. Som tur är tycker jag att det är otroligt fint.
  • Heloise
    Soldemor skrev 2010-02-23 22:28:43 följande:
    grattis på födelsedagen!!
    Merci!
  • Soldemor

Efter att ha varit på ett stentufft step-pass, känns det som om sängen ropar, i morgon är ordningen återställd, tillbaks i prästvardagen. Men jag gillar den skarpt!

God natt, sov gott alla tanter!

• passionsblomman

Heloise, vad lustigt med E-namnen! Jag har också ett solklart E-namn både i flick och pojkfall. Fast dem säger jag ite högt...än.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-02-23 23:13:30 följande:
    Heloise, vad lustigt med E-namnen! Jag har också ett solklart E-namn både i flick och pojkfall. Fast dem säger jag ite högt...än.
    Betyder det otur? Äsch jag tror iaf inte på tur eller otur
    Blir det så blir det. Annars får jag väl köpa en hund som heter så

Jag har blivit bortskämd med fina presenter och en lyckoblöja från Elsa!
  • Heloise

Underbart! Hugh Laurie är fantastisk!

• Im yours

Ett stort grattis Heloise!!! ♥

Ja, nu är det hockeydax igen, 6.00 pronto. Vi har samma upplägg varje morgonmatch, alltså frukostintag

Min "svärdotter" gjorde verkligen ett jättejobb. Dexter väger t.o.m 4,5 kg o är 54 cm lång. Smilla vägde 2,7 kg, o var 49 cm.
    De åkte hem redan efter ett dygn på BB, och verkar må bra. Väntar nu ivrigt på de första bilderna.

Kramar från tant Liz som är uppe med tuppen

• dfk

Godmorgon!
    Im yours, 4,5 kilo, en riktig liten guldklimp! Förstår att du längtar både efter bilder och få hålla underverket i din famn.

Idag var det riktigt skönt ute. Sådär härligt råkallt med solen som glittrar bakom molnen. Även fast jag nu börjar bli less på snön och vintern och längtar som en galning efter vår!

Dricker massor av the med honung och halstabletter.
    När min mormor levde värmde hon mjölk eller honungsvatten och la i emserkulor, såna där skära runda ni vet och gav alla förkylda.

Kramisar

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2010-02-24 09:02:45 följande:
    Heloise: Vad är en lyckoblöja? Vill jag veta det?

funderar jag med
    skötarlön har jag ju hört talas om.... käk över axeln eller bajsblöja brukar det betyda... men lyckoblöja??
    Nyfiken!!

Gillar också Idun, fast här kopplar vi det inte med Folkets hus, maken kopplade det raskt till toa-stolar.... suck!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången