• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Aleta, Nä, jag kunde inte dra mig till minnes att du haft några större utbrott vad gäller sportprestationer i trådarna...

Jag fattar inte vad som hände, jag missade hockeyn!

Iallafall så är det skidskyttet jag måste se hur det går i. Öl behövs inte. Eller, det beror på vem du frågar.

Sonja, vad är det för trams om skitmorsa! Ibland promenerar barnen på nerverna och det vet om det dessutom! Ner med foten, det är det du är där för. *bonk* Jaså mamma var där nu igen. *bonk bonk bonk* Ååh, jaså hon flyttar sig inte....

I´m yours, visst SA jag Grattis till klimpen? Annars GRATTIS TILL KLIMPEN!!!!

• Sonja68

Jo, Blommis, men jag önskar jag kunde behärska mig lite bättre och inte gapa så förfärligt.
    Jag blir bara så ilsk när hon ratar fina (och det är verkligen fina, normala kläder) kläder och är så där otacksam. Jag blir helt vansinnig. Drog en lång harang om att det finns barn som inte har några kläder alls och skulle bli överlyckliga om de fick en tröja, vilken som helst, att ha på sig. "Men då kan du skicka min till dem" fick jag till svar...

• Soldemor

Im yours skrev 2010-02-25 12:35:39 följande:

Solde; Håller tummarna för huset är i gott skick. Jag vill oxå ha gångavstånd till gymmet. Tränade hos sjukgymnasten på vårdcentralen, m tröttnade snart då ordet trivsamt, funktionellt och service fattades i hela lokalen
    Såå viktigt det är med trivsel när man skall träna! Och visst är det rätt ok där vi tränar nu (bortsett från att det är 22 000 medlemmar, så det blir trååångt!) men det är långt dit och ibland blir det bara så knöligt att ta sig dit, om det är pass som börjar helt olika, som vi tänkt gå på. Har man det runt hörnet spelar det liksom inte samma roll. Dessutom har de morgonspinning kl 7 vissa dagar i veckan (ja, jag har redan kollat schemat!) och då kan man träna innan jobbet. Och huset ligger vid ett grönområde, och det finns ett annat i närheten, med en å. Kan tänka mig att Snuttisarna gärna går där, finns säkert små insekter man kan fånga! Ja, hoppas verkligen att huset är ok och att maken vill ha det!
  • passionsblomman

En klassiker. Hela scenen från A till Ö.

Sonja68 skrev 2010-02-25 13:22:28 följande:
    Jo, Blommis, men jag önskar jag kunde behärska mig lite bättre och inte gapa så förfärligt.Jag blir bara så ilsk när hon ratar fina (och det är verkligen fina, normala kläder) kläder och är så där otacksam. Jag blir helt vansinnig. Drog en lång harang om att det finns barn som inte har några kläder alls och skulle bli överlyckliga om de fick en tröja, vilken som helst, att ha på sig. "Men då kan du skicka min till dem" fick jag till svar...
  • Aleta

Sonja, hur skulle man klara sig utan att ta till hot när det kniper?
    Det gäller bara att välja hot som man faktiskt genomför om de inte lyder, annars är man kokt och stekt nästa gång.

• Heloise

Nu är vi tillbaka ifrån frissan,lunch, shopping och jag är klar med maten tills svärisarna kommer ikväll. Det blir bouef bourgignon och en glasstårta till efterrätt. Jag känner mig helt slut och skulle helst vilja gå och lägga mig.

Men det var kul hos frissan iaf, nu är de gråa håren borta och de slitna, kluvna topparna likaså.

Hoppas huset är allt ni önskar Solde, så spännande med husköp, H och hennes kille är oxå ute och letar hus. Klart att Elsa ska ha ett hus! Velour mysdress är väl en ok outfit för svärisarna och svägerskan med halva?

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-02-25 18:00:50 följande:
    Hoppas huset är allt ni önskar Solde, så spännande med husköp, H och hennes kille är oxå ute och letar hus. Klart att Elsa ska ha ett hus! Velour mysdress är väl en ok outfit för svärisarna och svägerskan med halva?
    Det hoppas jag med! Fast just nu är jag bara så bekymrad för lilla Soldisen. Hon har några knölar under svansen, och när jag försöker föra bort päls för att kunna se bättre, låter det som om det gör ont! Typiskt att maken är borta med jobbet ikväll! Ja, jag är en hönsmamma utan dess like! Jag blir så orolig när det är något med mina små älsklingar... (här skulle det varit en ledsen gubbe om jag hade kunnat göra en sådan. Kan bara glada och det känns inte rätt alls just nu)
  • dfk

Solde, det kan inte vara så att det är körtlarna som är varfyllda under svansen? På voffsingar kan det vara så, och då ska man tömma dom genom att klämma ut det där. Men det ska vana händer som gör det, så man inte gör illa mer än vad man behöver. Ring till veterinären och hör.

• Villemoa

Sonja: på intet sätt och under några omständigheter är du en skitmorsa!!! Kram på dig!!

• Fjosok

Just hemkommen från en fin mässa.

Har också varit med om en rätt kul sak jag tänkte delge. En kompis som är uttalad ateist lyckades med konststycket att på en fest för några veckor sedan sjunga i allt vad han orkade med i denna text.

Herre var med mig längs den väg vi alla måste färdas
    Herre var med mig genom nattens mörker
    Herre var med mig och du följer mig alltid dit jag går
    Herre var med mig på den stora vägen mot ditt ljus

Lägg till ett amen och det är en fantastiskt vacker bön.

Han sjöng detta i berusat tillstånd, nästan i extas och jag tror inte han fattade vad han sjöng riktigt. Det är en bra låt nämligen. Men vet någon av er vilken?

Ledtråd? 80-tal, USA-etta, amerikanskt och trasiga vingar

Den som gissar rätt vinner Fjosoks respekt och en virtuell puss på nosen

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången