• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Heeeej!!!
    Hur mår Canta? Och Solde; här var -32 igår, idag är det lite varmare: -29

• Cantaton

Jag är förkyld. Trött, snuvig och halsont. Kanske inte helt konstigt då jag hela onsdagen var hos min moster och hjälpte henne med bokföringen och min lille kusin tillika gudson var hemma sjuk. Och igår när jag firade min farmor som fyllde 70 var en annan sjuk kusin med. Så två sjuka barn = en sjuk Jessica.

• Fjosok
    Soldemor skrev 2010-02-26 08:50:37 följande:
    Herre förbarma dig, är väl den översättning som används vid gudstjänster, just under Kyrie-momentet.
    Jo jag vet, men i poptexter har man lite mer konstnärlig frihet

Låten är ju skriven i jag-form och förbarma är vackert men inte så mycket rock n roll :)
  • Sonja68

Cantaton: jag hade också jätteont i halsen igår. Drack två stora muggar med grönt te, citron och honung (jag vet att du inte tar honung i teet) OCH en rejäl klunk Rigabalsam. Sen gick jag och sova typ 20:30. Idag är halsen lite mindre ont och jag får snyta ut en massa geggamojja istället. Hoppas du kryar på dig snart!

Solde; när ska ni se på huset, i helgen?

• Sonja68

Jag pratade med dottern igår och hon verkade inte ha tänkt mer på saken när hon väl kommit till skolan.
    Vi pratade (eller rättare sagt jag) och kom överens om att försöka ha bättre starter på morgonen.
    Hon började dock gnälla över byxor på morgonen, men när jag påminde henne om vad vi kommit överens om så tystnade hon.
    Få se hur länge det håller i sig.

• Sonja68
    Cantaton skrev 2010-02-26 09:38:33 följande:
    Grönt te med citron och honung alltså. Skadar ju inte att försöka
    Men egentligen tror jag Rigabalsamen var det som fick fart på utrensningsprocessen. Har du nåt annat starkt, eller du kanske inte dricker sånt? Men honung lenar i alla fall i halsen och citron är ju C-vitamin så det är ju aldrig fel.
  • Sonja68

Honung, mjölk och timjan fick jag tips av Hammerman i en annan tråd. Kan det va nåt?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången