• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Min sambo satt i bilen och sa hundra gånger "TÄNK om man hade varit lite musikalisk, åtminstone litegrann..."

Jag sa att jag tycker det är en förbaskad tur att ingen jag träffat hittills är framstående i precis ALLLA avseenden och behärskar ALLT - fy vilken obehaglig människa det vore att umgås med!

Själv får jag väl se mig som sammanförare av oss alla, så jag varit till någon slags nytta. Hälsa din gulliga mamma tillbaka. Tänk, alldeles precis nu blev det visst dags för lite paj...

En positiv sak med att vara borta en natt är att man får sådana extra góa kramar av sin lilla pojke när man ses igen!
  • Aleta

Mmmmm paaaj. *slurp*
    Vi har ju varit på dop och ätit smörgåstårta vi. Tyvärr så blev ungarna supertrötta så vi fick gå hem före tårtan.

• passionsblomman

Vi köpte pizza, bara att äta rätt ur kartongen...

Sambon blev inringd på extrajobb i dörren inatt. Han blev jätteglad, för han vill ju så gärna jobba. Det innebär att jag regerar över fjärrkontrollen och såklart ska se tjejernas tremil nu.
    Iofs hade ju han också valt det programmet, men ändå.

Nu tycker min son att jag ska vara ett roligare sällskap-åtminstone förpassa mig till övervåningen så vi är på samma våning. Okej då!

Är förresten inte du också supertrött? Det är jag om jag känner efter, så det gör jag inte förrän efter tremilen.

• Aleta

Trött men glad. Maken håller på att söva ungarna med Wendy&Lisa låter det som. Han brukar alltid spela musik för dem tills de somnar.
    Jag mitt lata skrälle säger: "Nu måste mamma jobba, sov gott" och så smyger jag mig ut till datorn och loggar in på BT...

• passionsblomman

Hahahaa! Min son går inte att lura : Ska du sitta vid datorn som vanligt mamma eller ska du kanske vara lite med mig...

Hemskt! *översköljs av dåligt samvete*

Nu; soffa och massa filtar-det är inte jättevarmt härhemma, men det börjar iallafall krypa sakteliga uppåt.

• Aleta

Lite kul: Tondövstest, svårt!
    jakemandell.com/tonedeaf/
    Jag hade 80,7% och maken 94,4% men han är extremt duktig. Han sitter och retar sig lite på att han inte hade 100% och jag sitter och funderar på hur många av mina svar som kanske var ren tur...

• Aleta

80,6% skulle det stå, men vad är väl en promille hit eller dit om den inte sitter i blodet.

• Soldemor

Hej tantsen!

Vad världen är liten! Har precis träffat ett jättetrevligt brudpar, och det visade sig, att brudens bästa kompis är syster med en av mina grannar! Ja, världen är rätt liten, typ. Nu skall jag ha ett dopsamtal, sedan får väl arbetsdagen vara slut. Hade gudstjänst kl 11 och då kom minna klippor konfirmanderna. Annars hade det bara varit en kyrkvärd...

Nåja, det blir lite skön och tuff jympa ikväll.

Huset vi såg på var ingen hit direkt. Visst, övervåningen med det gigantiska panoramafönstret var läckert. Hade jag kunnat lyfta av det och sätta någon annanstans, så. För övrigt var det ordentligt nergånget och det hade behövts mycket pengar att göra fint där. Nu håller vi på att gå över till en annan teori, att hyra ett hus och köpa något litet sommarställe istället, i Helsingborgstrakten, hemma...*suckar av längtan*

• Fjosok
    Aleta skrev 2010-02-27 20:56:55 följande:
    Lite kul: Tondövstest, svårt!jakemandell.com/tonedeaf/Jag hade 80,7% och maken 94,4% men han är extremt duktig. Han sitter och retar sig lite på att han inte hade 100% och jag sitter och funderar på hur många av mina svar som kanske var ren tur...
    91.2

Det var mao några år sedan jag gjorde gehörsprovet när jag sökte till musikhögskolan ...
  • Aleta

Det var ju hur bra som helst!
    Över 90% är extremt bra. Det är ju avsiktligt ett svårt test så att duktiga musiker sällan har över 80% stod det.

Fjosok skrev 2010-02-28 14:47:50 följande:
    91.2Det var mao några år sedan jag gjorde gehörsprovet när jag sökte till musikhögskolan ...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången