• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68
    Aleta skrev 2010-02-25 17:53:55 följande:
    Sonja, hur skulle man klara sig utan att ta till hot när det kniper? Det gäller bara att välja hot som man faktiskt genomför om de inte lyder, annars är man kokt och stekt nästa gång.
    JO, jag väljer mina hot. Och jag ser till att genomföra dem.
  • Sonja68
    Villemoa skrev 2010-02-25 20:45:44 följande:
    Sonja: på intet sätt och under några omständigheter är du en skitmorsa!!! Kram på dig!!
    Kram tillbaka
  • Im yours

Tack så mycket för alla grattisönskningar i å med Dexters födelse. Snacka om att barnbarn är som grädde på moset, lalalala.
    Kram

• Sonja68

Liz; vilka underbara ting Är redo att gifta om mig bara för det

• Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-25 21:38:26 följande:
    Just hemkommen från en fin mässa. Har också varit med om en rätt kul sak jag tänkte delge. En kompis som är uttalad ateist lyckades med konststycket att på en fest för några veckor sedan sjunga i allt vad han orkade med i denna text.Herre var med mig längs den väg vi alla måste färdasHerre var med mig genom nattens mörkerHerre var med mig och du följer mig alltid dit jag gårHerre var med mig på den stora vägen mot ditt ljusLägg till ett amen och det är en fantastiskt vacker bön.Han sjöng detta i berusat tillstånd, nästan i extas och jag tror inte han fattade vad han sjöng riktigt. Det är en bra låt nämligen. Men vet någon av er vilken?Ledtråd? 80-tal, USA-etta, amerikanskt och trasiga vingar Den som gissar rätt vinner Fjosoks respekt och en virtuell puss på nosen
    Kyrie Eleison - Hette inte gruppen Mr Mister. Broken wings var en annan av deras stora hits
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-25 23:51:41 följande:
    Vill bara säga att Kyrie eleison kan översättas på många sätt. Herre var med mig, var med oss, var nådig etc ...
    Herre förbarma dig, är väl den översättning som används vid gudstjänster, just under Kyrie-momentet.
  • Sonja68

Kyrie elaison, det är nåt vi sjunger med kören.

• Soldemor

Boken om luddet är bara för underbar!

Här nere i syd så smäääälter det och är 2 plusgrader! Och hela kvällen och natten har det regnat! Tralala!
    "Ja det är våren, ja det är våren" hoppas jag iaf. Det är dags nu!

Tack för tipset om svanskörtlarna. Får nog kolla upp det orgdentligt.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången