• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Jojo, men det är just "i vanliga fall". Det GÅR faktiskt att låta bli när det är speciella fall

Soldemor skrev 2010-03-02 15:57:17 följande:
    Är nog bra om prästen hörs också. Och i vanliga fall är det inga problem, men idag blev det inte riktigt bra!
  • didis

Ja jag veeet att han är 14 men när han är skadad känns han som 6år...

Maken har sms:at att sonen åtminstone kan stödja lite försiktigt på benet så det låter inte så allvarligt. Första sms:et löd : "V skadad i Yxbacken, är på akuten". Gissa om en liten mamma får hjärtat i halsgropen då?

Hispig? Nä, vem har sagt det??

passionsblomman skrev 2010-03-02 16:23:29 följande:
    Ojdå Didis! Lilla storpojken! Usch, jag förstår att du vill vara hemma istället en sådan gång.
  • passionsblomman

Didis, jag ser det mer som ett friskhetstecken fårn din sida.
    Vore reaktionen "jaha, jaja, det löser sig" skulle jag undra om du kanske börjat knarka några roliga substanser du tillskansat dig i kraft av ditt yrke.

Ett modershjärta tillhör aldrig mer en själv helt och hållet, kanske knappt alls i själva verket. Så är det bara.

• Aleta

Ojojoj Didis, vem kunde tro att det var mindre farligt i jättebackarna i Alperna? Hoppas allt går bra!

Här är det sorgliga besked, min häst har ont och alla prover tyder på att man inte kan göra det bättre, bara skjuta upp det oundvikliga. Suck! Jag vill inte tänka på det så jag försöker lösa det praktiska med att hitta en sällskapshäst till stackars pållen som blir kvar istället för att stå i hagen och storböla.
    De fyra shettisarna som vi blev erbjudna tilltalar inte maken. "Vad har du emot shettisar?" undrade jag.
    "Ingenting" sa han, "det är 4:an jag är emot!"

• didis

Nu ska jag promenera hem i den nedåtgående solen...

Numer har jag inte ens tillgång till tandläkarsprit bara kontrastmedel. Jo, jag kan ju köpa på apoteket förståss men jag har aldrig köpt det för egen konsumtion. Det är ovanligare än folk tror (mer än på klinikresor med jobbet! )

Någon gång har jag dock givit bort riktig sprit i en "tandläkarspritflaska" bara för att få tyst på folk som tjatar.

Ha det bra, vi hörs nog om en timme sisådär!

• passionsblomman

Aleta! Åh vad jättetråkigt! Stackars stackars lilla hästen! Och stackars dig!

Åh vilket jobbigt beslut och så himla sorgligt.

Mitt i allt måste jag dock le lite åt makens motstånd mot 4:or.

Du kanske kan starta en liten ridskola där i krokarna, med shettisarna menar jag?
  • Aleta

Jag är rädd för att det enda de där shettisarna kan är att se söta ut. De har använts som gräsklippare och är förmodligen aldrig ridna. Det skulle just vara snyggt!
    Rodeoskola för de minsta - äkta blåmärken garanteras!

• Aleta

Ska jag börja konkurrera med Big Bengt?
    Hmmmm, det kanske vore något.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången