• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Villemoa

Här hade sportlovet kunnat börja bättre. När vi kom hem idag, har varit bortresta några dagar) så väntar oss följande: all snö från taket har rasat ner och vi fick krypa över snön för att komma till ytterdörren. 1½ meter snö att skotta bort från gången. Sen så har snön sabbat parabolantennen (tur att vi på övervåningen också har tv via fiberlan). Grannen berättade att de varit och skottat bort snö vid vår skorsten annars hade den gått åt pipsvängen.

Inte nog med allt detta: jag har inte fått in min lön på kontot heller. Eftersom mitt jobb använder en bank och jag har en annan så har överföringen inte hunnit slå in. Min icke-bank så att säga sa till mig att pengarna då automatiskt går tillbaka till företaget. Det var bara att ringa jobbet för att få numret till lönekontoret men dem kan man bara ringa till mellan 8-12!! Jag tror jag smäller av snart!

• passionsblomman

Aleta, jag tror att du-bara du vill-framgångsrikt kan konkurrera med vem som helst. Så det så.

Villemoa, vilken tur att du har Goda Grannar!

• Villemoa

Ja Blommis det är tur för vi fick precis reda på att de inte bara hade skottat vid skorstenen utan HELA taket!!

• passionsblomman

Villemoa:

Läge för en middag för grannarna tror jag!
    Jag säger ju att vi inte ska vara öar i ett hav och sköta oss själva. HUR skulle det se ut!

• Villemoa

Middag lär det bli men innan den måste jag hitta på nåt, köpa en blomma och choklad eller nåt.

Vi sa till dem att de skulle ringt oss för såå långt borta var vi inte att vi inte kunde åka hem men de tyckte att de skulle ju ändå upp på sitt tak så de kunde tagit vårt också så slapp vi åka hem.

passionsblomman skrev 2010-03-02 18:01:29 följande:
    Villemoa: Läge för en middag för grannarna tror jag! Jag säger ju att vi inte ska vara öar i ett hav och sköta oss själva. HUR skulle det se ut!
  • passionsblomman

Som sagt, det var väldigt omtänksamt av dem.

Undrar hur takras-och vattenskadorna egentligen ser ut efter den här vintern runt om i landet? Det lär vara en och annan som upptäckt brister i sitt hus och försäkringsbolagen är nog rätt nerringda.

• didis

Villemoa: goda grannar är guld värt!

Aleta: trist med hästen, det är svåra beslut att ta även om man vet att det är det bästa.

Kom att tänka på en midsommar när vi lånade en liten tjock shettlandsponny som normalt sett gick o betade utanför en affär (sa jag att mina föräldrar bor på landet?). Barnen tyckte det var roligt att rida på Sitva och hon var så gammal o slö att hon gick fritt i trädgården.

Vi hade dukat utomhus och rätt som det är ser vi Sitva stå och dricka öl (!) i godan ro. Dum häst var det inte som lyckades tippa på glasen! Sedan gick hon dock på gräddfilen och sillen men gillade det inte utan frustade ut det över hela bordet. Det var midsommaren när vi grillade korv istället!

• Aleta

Vilka bra grannar Villemoa, det låter som Passionsblomman!

Ja, det där med skador, det är nog många som behöver laga sina hus nu. De där skadorna går ju inte på försäkringen heller!

Jag hörde på radio att oppositionen vill ta bort både ROT- och RUT-avdraget, jättedumt! De som har råd att laga lagar ändå, men de som har det lite sämre måste ju låta bli då!
    Färre arbetstillfällen också, alla som har startat firmor som hjälper till med hushållsnära tjänster kommer att få slå igen.

• Aleta

Didis: Vilken häst! En sådan vill jag ha.

• passionsblomman

Didis
    Vilken kuse!

Aleta, jag trooor att jag inte bor granne med Villemoa. Fast hade jag gjort det hade jag nog _skickat upp sambon på taket_ och skottat.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången