• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

När BT censurerar versalerna går det inte att göra asgarvsgubben. Har de verkligen tänkt igenom det när de knåpade i data reglerna?

/missnöjd tant som vill asgarva.

• Sonja68

Didis: Såklart du är orolig !! Man slutar väl aldrig oroa sig för sina barn?! Jag har nån kylskåpsmagnet hemma som jag fått av min bästa väninna, tillika mammamentor, där står nåt i stil med: "En mamma håller sina barn i handen för ett tag men i sitt hjärta för evigt"

Aleta: Jättetråkigt med pållen... Jobbigt, jobbigt. Styrkekram till dig.

Här fortsätter det att blåsa och snöa och t.o.m jag börjar bli lite less...

• Sonja68
    Aleta skrev 2010-03-02 19:06:47 följande:
    Jag hörde på radio att oppositionen vill ta bort både ROT- och RUT-avdraget, jättedumt! De som har råd att laga lagar ändå, men de som har det lite sämre måste ju låta bli då! Färre arbetstillfällen också, alla som har startat firmor som hjälper till med hushållsnära tjänster kommer att få slå igen.
    Håller med!! Utan ROT-avdraget hade vi fortfarande suttit med dragiga, halvruttna fönster och rimfrost på rutorna. Säkert som amen i kyrkan.
  • Soldemor
    didis skrev 2010-03-02 20:30:42 följande:
    Jag var snubblande nära att skriva en lapp i tvättstugan alldeles nyss.
    Det finns roliga böcker om det...
  • Sonja68

Jag fick ett roligt mejl förra veckan, "Arga lappar" Gud så jag garvade Det var när det var som värst med nya stjärnchefen på jobbet, så jag var verkligen sugen på att skriva en arg lapp då

• Soldemor

Här är en JÄÄÄÄTTEKRAAAAM till Aleta. Känner så oerhört med dig vad gäller din häst! Jag röstar för shettisarna! De är ju så söta!

I natt började min kropp med "projekt grönt slem", och eftersom jag har förra vårens lunginflammation i färskt minne, ringde jag till doktorn. Fick en tid i kväll. Jag sa att jag inte hade tid innan, och det löste sig. Mycket man kan använda sitt ämbete till! Men jag har faktist en andakt på ett äldreboende i eftermiddag, och jag är ensam präst idag. Så jag var sanningsenlig. Jobbet kommer först!

• Sonja68

Grönt slem, uäk. Bra att du tar tag i det i tid Solde!

Vill ni se en fin bild på Syskonkärlek, så kolla mitt galleri under "starka bilder". Första bilden.
    Den har jag som skrivbordsunderlägg på min dator på jobbet. När det blir pissigt här på jobbet stänger jag ner alla fönster och kollar på den bilden och blir alldeles varm i hjärteroten. Inser att jag har så mycket att vara glad och tacksam över och helt plötsligt känns tjafset på jobbet inte så viktigt längre.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-03-03 09:52:03 följande:
    Grönt slem, uäk. Bra att du tar tag i det i tid Solde!Vill ni se en fin bild på Syskonkärlek, så kolla mitt galleri under "starka bilder". Första bilden.Den har jag som skrivbordsunderlägg på min dator på jobbet. När det blir pissigt här på jobbet stänger jag ner alla fönster och kollar på den bilden och blir alldeles varm i hjärteroten. Inser att jag har så mycket att vara glad och tacksam över och helt plötsligt känns tjafset på jobbet inte så viktigt längre.
    Vad fina de är! Det är sådant man behöver när det är jobbigt!
  • passionsblomman

Soldemor, visst förstår du själv att du måste ställa in andakten på ålserdomshemmet om du är sjuk själv?

Gamla mäniniskor dör ofta i sviterna av vanliga förkylningar/influensor. Det är jättetabu att hälsa på ifall man inte är frisk!

• passionsblomman

Sonja, idag hade jag en liknade början på min och sonens dag som du hade med din flicka häromdagen.

Man får fysiskt ont överallt...

Nu redde vi vä ut saken innan han gick, men vilken värdelös början på en annars solig dag.

Där och då tänkte jag faktiskt medvetet : "det är inte bara i min familj, de andra mammorna har också skitmornar och blir arga ibland". Det hjälpte ganska mycket.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången