• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • didis

Sitva är nog korv själv vid det här laget men hon finns i familjens minne!

Son o make är nu hemkomna från akuten men det var ingen fara, inget brutet, bara blodsutgjutning. Har pratat med sonen också och han ville själv aldrig åka till akuten, det var en lärare som sett vurpan som insisterade på att skjutsa dit honom.

Nåja, då vet vi det. Synd att sonen hade en pingisturnering i veckan, det blir väl inte mycket av den nu eftersom han haltar.

• didis

Han har nyligen börjat spela i en klubb, tidigare var det mest på fritiden. På fredagar har klubben "familjepingis" - då får även mammor utan bollsinne vara med o spela!

Idag tvättar jag och det är nog det värsta med att bo i lägenhet - att boka tvättstuga och springa i trappor med tvättkorgar och sedan att hela lägenheten är full med tvätt på tork (eftersom man av obegriplig anledning inte har torkskåp utan ett torkrum som måste tömmas lagom när jag är på jobbet i morgon).

Jag har kollat med Vätterhem men de vill ha 2500 för att dra el till min lägenhet och koppla in maskinen så det känns inte aktuellt. Förhoppningen är att jag flyttar härifrån till jul (och bor här på halvtid efter sommaren).

passionsblomman skrev 2010-03-02 19:42:27 följande:
    Åh vad skönt att han var obruten!Fast synd på pingisen förstås.
  • Aleta

På tal om tantvarningar, har jag sagt att jag ger tecken med armen när jag ska svänga med minitraktorn på allmän väg?

• didis

Nä, men det är väl något kloka tanter gör?

Jag var snubblande nära att skriva en lapp i tvättstugan alldeles nyss.

Aleta skrev 2010-03-02 20:25:56 följande:
    På tal om tantvarningar, har jag sagt att jag ger tecken med armen när jag ska svänga med minitraktorn på allmän väg?
  • Aleta

Ooooh, lapp i tvättstugan! Riktig tantvarning på den!

didis skrev 2010-03-02 20:30:42 följande:
    Nä, men det är väl något kloka tanter gör? Jag var snubblande nära att skriva en lapp i tvättstugan alldeles nyss.
  • didis

Visst var det!?

Det är ett mystiskt hus jag bor i, jag hör grannarna men har bara träffat på en av dem i trapphuset. Och det trots att det är 9 lägenheter i trappuppgången och rimligen måste bo åtminstone 15 pers här. Så det är verkligen 0 kommunikation grannarna emellan.

Aleta skrev 2010-03-02 20:37:48 följande:
    Ooooh, lapp i tvättstugan! Riktig tantvarning på den!
  • Aleta

Utom lapparna i tvättstugan! Det kanske finns någon slags hemlig kod där som du har missat...

didis skrev 2010-03-02 20:55:13 följande:
    Visst var det!? Det är ett mystiskt hus jag bor i, jag hör grannarna men har bara träffat på en av dem i trapphuset. Och det trots att det är 9 lägenheter i trappuppgången och rimligen måste bo åtminstone 15 pers här. Så det är verkligen 0 kommunikation grannarna emellan.
  • passionsblomman

lappar i tvättstugan...:-d

värsta feta tantvarningen :-d :-d :-d

tag bort luddet ur tumlarfiltret!!!!
    din mamma jobbar inte här!!!!!!

• Im yours

Haha, ger mig in i diskussionen ang lappskrivande. Köpte David Batras bok, DEN SOM INTE TAR BORT LUDDET SKA DÖ på bokrean. Läs gärna den, o försök sedan att inte skratta. Snacka om vardagskomik.

Usch vad trist med djur som är sjuka, snöras, ungar som hamnar på akuten etc, etc. Mycket ska stackars tanter tåla, tvi, tvi, tvi.

Har beställt en prenumeration på vitaminer, tycker mig bli tröttare av allt nuförtiden. Att vara ute på promenad med sonen .... oups tar knäcken på mina fötter. Tänk om man kunde köpa sig den enorma steglängd som vissa begåvats med

Skönt är iaf att solen gett sig till känna även i Örebrotrakten. ÄNTLIGEN!!!!

Nu ska jag logga in och kolla fashion-kläder på brittiska sajter. Pundet lär ligga rätt lågt nu, o detta ska undersökas grundligt.

Kramar i massor till allihopen.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången