• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Särskilt som jag har ett h-vete här på jobbet med kä*****en så jag är så där lagom uppretat och på krigsstigen

• MittiPrickBrud

Hej tanter.
    Gratulerar farmor Liz!!
    Aleta, kramar. Vilken tur mitt i oturen, att du får hem en alldeles perfekt blomma!
    Sonja, välkommen hem igen!
    dfk, jag känner med dig. Är också förkyld och eländig. kram
    passion, en sån hjältinna du är! Rycker ut till en tant i nöd!

• MittiPrickBrud

Alla tanter jag inte nämner, det beror enbart på att jag har så mk knäck i huvudet av min förkylning att jag itne kan tänka klart.. Hela huvudet är som ett enda stort igenkläggat seghål och jag kan inte minnas när jag senast var så här förkyld. blähhhhh....

*flå´t lite ego, behövde bara få klaga lite*

• passionsblomman

OOOOOH! Det vräker vräker VRÄKER ner snö därute nu!

Jag får nog gå ut och "skotta halvlek" för nu ligger där ett par dec eller så igen....

*...värmer upp*

• Fjällbruttan

Tadaaaaa....hemma igen i 33 graders kyla, och jag VET vad Grodan i min mage är för nåt
    Läkaren såg det på ultraljudet igår och grodan mår för övrigt alldeles förträffligt med en stor simbassäng att plaska i
    Så hon skrev det på en lapp, stooppade lappen i ett kuvet och så öppnade vi det hemma igår kväll tillsammans med de blivande storasystrarna
    Så nu pågår det ett namnkrig för fullt.... de vill inte ha en Elvira, det vill jag och maken

Ska äta pencillin resten av grav, blir igångsatt i mitten av april och så köpte vi dessutom en buss igår!
    Ibland är jag effektiv

Grattis I´m yours till en underbar grabb, vilken stadig liten palt

Aleta, kramar i massor, ska hålla tummarna för er att det är mindre skador än det verkar!
    Skönt att Blomman kommer! Önskar vi kunde göra nåt för dig!
    Stödköpa praliner kanske
    Håller även tummarna för hästen! Tycker att du har rätt inställning hur du vill att din häst ska ha det, men det gör ju inte besluten lättare att ta om den inte bli frisk...
    extrakramar bara för det!

Tssss.Sonja, då var du 5,7 mil ifrån mig, jag bor ju mitt i paradiset
    Hmmm....kanske därför vi har "ryss-kallt" nu då??

Mittiprick, ställer fram HETT te med honong, färskpressad apelsin och c-vitaminbrus i, drick det genast och ner under filten och svettas bort eländet!
    Kram

Och kram till alla jag glömt, är liiiite seg i kropp oh knopp idag efter 55 mil i bil igår...

Nu ska jag ut och köra skoter en stund, solen lyser så det är bara -26 nu..

• passionsblomman

Elvira Elvira Elvira!!!! *hoppar upp och ner på stolen*

Tjohooo! Vad ballt. Ännu fler töser på E i bebistråden.

Haha, jag insåg just att skulle jag framöver lyckas få en så blir det en till...

• Sonja68

Åh, Bruttan, så underbart att Grodan mår bra och jag tycker också Elvira är ett helt underbart namn Ah, jag trodde det var Dikanäs. Vars fick jag det ifrån?
    Jag har i alla fall förberett maken att det är till Kittelfjäll vi ska nästa gång, så då får du både Tantbesök o Ryssbesök

Lilla K har minsann åkt utan sele hela tiden. Hon är som en röd liten knapp i backen, susar fram på fjället och sjunger
    Maken kraschade två gånger ordentligt och ena gången slog han huvet så han var vimmelkantig o bet sig i tungan och fick spotta blod. TUR att han hade hjälm Det har vi förstås hela familjen (jag fick en i julklapp), och nu insåg han nyttan (förutom att det är varmt o skönt o man slipper en avblåsandes mössa hela tiden) med HJÄLM!!!

Mittiprickan:Krya på dig vännen!

• Im yours

Hej allesammans. Mitt nya barnbarn ska heta Dexter, 4 kg tung och 54 cm lång är han

Smilla heter Elvira som andranamn.

Välkommen hem Sonja, och Bruttan.

Här är det sol, +2 grader och lite takdropp just nu. Kan man möjligen hoppas att våren är på väg

Kramar

• Aleta

Välkommen hem Fjällbruttan, Elvira är jättefint!

Och du med Sonja, välkommen hem. Synd på väder och slynglar.

Krya på er dfk och mittiprick!

Soldemor, tack för stödet, grannen fick mig att känna mig som värsta mördaren som ens kunde tänka på avlivning. Man vill ju inte som djurägare och då är det lätt att få en att må dåligt. Det är inte avgjort än, jag håller tummarna.

Dexter är jättefint! Efter Dexter Gordon? (Suverän tenorsaxofonist.)

Passionsblomman, gå nu inte och bli insnöad så att vi måste komma till dig istället.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången