• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Jag har ju både kört långt i snöovädret, överröstat stormen på ett bröllop, även sjungit på ett dop och kört fast med bilen och därmed slirat, skottat, sandat och puttat... Så jag är bra trött. Jag kommer somna hur glad jag än är för nya medaljer. Typ Nu.

• Heloise

Jag loggade aldrig in här innan vi åkte, Blomman, så jag såg inte.
    Men det gick bra, långsamt men bra. Rammstein var väldigt bra! Så coolt.
    Härligt med guld och brons för killarna.

Funderar över vad vi ska åta idag, ingen av oss vill gå ut och handla haha.

• passionsblomman

Skönt att se din gröna plupp Heloise!

Jag tänkte på er massor igår.
    Själv tänker jag göra fläskpannkaka till middag idag. Inga krusiduller och så måste jag använda upp fläskbiten vi köpte på extrapris häromsistens. Tjopp tjopp, vispa vispa, skjuts in i ugnen åsså fram med rårörda lingon.

• Aleta

Hej tantisar. Idag är jag helt sänkt, vägrade gå upp ur sängen på halva dagen efter att ha sprungit och torkat vatten halva natten.
    Trots allt slit med taket så har det här nya snöfallet gjort det hela lika illa och till och med värre.
    Parkettgolvet buktar upp på övervåningen och putstaket på bottenvåningen droppar. Jag borrade ett hål i det för att vattnet eventuellt skulle rinna igenom lättare. Flera fönster har spruckit upp totalt (de var ganska nyrenoverade) och en av de vackra, målade medaljongerna i matsalen som gjordes för 30 år sedan är förstörd.
    Dessutom är hästen sjuk.
    Min tur att ha lite otur med andra ord. Nåja, bara vi håller oss någorlunda friska.
    2 plus på listan:
    Snöovädret gör att maken stannar hemma istället för att åka inställt tåg till Stockholm ikväll.
    Jag har köpt nya BH:ar som passar! (För första gången?)
    Kram till alla.

• passionsblomman

ÅÅÅÅH men Aleta!!!

Vilket SKIT!

Fy 17 vad jobbigt!
    Jag tycker för övrigt att ni haft det kämpigt nog med alla getingarna och badrummet med vattenskada och allt. USCH!!!

*kramar om en rejäl stund*

• Aleta

Ett till ljus i mörkret - vi har hittat det gigantiska getingboet efter allt krypande på vinden, men det kanske jag redan har sagt?

• Aleta

Tack för kramen förresten, den behövde jag verkligen.

• Fjällbruttan

Kramar i massor till dig Aleta!!!

Tittar bara in för att säga bye bye ett tag...
    Ska på koll i morgon och tant doktorn har hotat med inläggning, så om jag säger hej till alla och packar väskan borde jag vara hemma imorgon kväll

Desstuom måste jag det, känns det som för ärkeaset kommer inte hem denna vecka heller! Så barnen ska vara hos mig för 4: e veckan i rad.. men jag trivs med det, det är hans förlust!
    Maken säger glatt att han vabbar och tar alla barn om jag blir borta ett tag, skönt att ha en klippa hemma

Kramar till er alla och sköt om er!

• passionsblomman

Nä DET har du inte sagt! Skitbra! Då slipper ni dem nu då åtminstone.

Fast om jag var du skulle jag gråta lite mitt i det nuvarande mörkret. Vatten inne. Det är den värsta husmardrömmen av alla utom eldsvåda tycker jag.

Aleta skrev 2010-02-21 21:33:29 följande:
    Ett till ljus i mörkret - vi har hittat det gigantiska getingboet efter allt krypande på vinden, men det kanske jag redan har sagt?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången