• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

GRATTIS I´m Yours!!!
    Och välkommen Grabben!

Im yours skrev 2010-02-22 21:03:32 följande:

Lalala ......dansar in. Jag har blivit farmor till en präktig grabb på 4 kg, han kom ikväll 19.20. Så jävla underbart
  • Aleta

Grattis farmor!

Tack för kramarna dfk.

Jag fortsätter med lite egorapporter:
    Min man tyckte tydligen att vi har för lite vatten i huset eftersom han fixade en egen rejäl översvämning idag!
    Vattnet hade frusit inne på en toalett och då öppnade han kranen, som han trodde, lite grann och glömde bort detta. Efter en timme gick jag in i rummet direkt under och då droppade det ner vatten genom taket, taklampan (det knastrade när man tände) ett litet innerfönster och ut i trappan utanför. Inne på den lilla toaletten var hela golvet fullt med vatten och kranen stod på för fullt så där var det inte fruset längre - men det var det i avloppet tydligen.
    Stackars min man, vad han skämdes. Både mamma och jag har fått trösta stackarn.
    I övrigt ser det verkligen dystert ut, byggfirman ska försöka göra något på det allra värsta stället, men han var inte hoppfull. Jag har beställt värmeslingor till hängrännorna på framsidan. Hur vi ska komma åt baksidan av huset vet jag inte, det är knädjup snö överallt och nu rinner vattnet in där också.

Veterinären var här och vi ger hästen en chans till. Först tog hon en massa blodprov för att kolla om hon är dräktig och om hon har metaboliskt syndrom. Dessutom fick hon en ny medicin intravenöst. Om hon är bättre till helgen så finns det en chans.

• Villemoa

GRATTIS, vad härligt!! Välkommen till världen grabben

Im yours skrev 2010-02-22 21:03:32 följande:

Lalala ......dansar in. Jag har blivit farmor till en präktig grabb på 4 kg, han kom ikväll 19.20. Så jävla underbart
  • Aleta

Imorgon?
    Hemskt gärna, men jag ska försöka hyra in några proffs först, vi gör slut på dem först.
    Fortsätt skriva bra inlägg på BT så att jag får annat att tänka på så länge.

passionsblomman skrev 2010-02-22 21:32:23 följande:
    Aleta, finns det något jag kan göra för att hjälpa till? Vi kan komma och hjälpa till att skotta!
  • passionsblomman

Ja är det till glädje för dig så absolut! *skriver så fingrarna glöder*

Men på allvar: sambon är ledig från torsdag och hela helgen, sonen har sportlov. Jag är arbetslös. Sonen säger "hälsa att dt kan komma två vuxna och ett barn och hjälpa till"
    Aleta skrev 2010-02-22 21:44:44 följande:
    Imorgon? Hemskt gärna, men jag ska försöka hyra in några proffs först, vi gör slut på dem först. Fortsätt skriva bra inlägg på BT så att jag får annat att tänka på så länge.
  • Aleta

Jamen visst!
    Kom hit!

passionsblomman skrev 2010-02-22 21:48:48 följande:
    Ja är det till glädje för dig så absolut! *skriver så fingrarna glöder*Men på allvar: sambon är ledig från torsdag och hela helgen, sonen har sportlov. Jag är arbetslös. Sonen säger "hälsa att dt kan komma två vuxna och ett barn och hjälpa till"
  • Panzerfaust

Ahh uppfriskande med lite brudöverlämningstokerier, det var ett tag sen nu.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången