• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Ja nu blev det lite fart i flera stycken trådar faktiskt. Våren är här-BT tar fart...
    Panzerfaust skrev 2010-02-22 23:39:25 följande:
    Ahh uppfriskande med lite brudöverlämningstokerier, det var ett tag sen nu.
  • Aleta

Jag har läst och det är lugnt, när som helst passar bra!
    Jag är på toppenhumör, trots att det rinner in i ett nytt fönster idag, för Passionsblomman kommer hiiiiit!

Visst är det uppfriskande Panzer.

passionsblomman skrev 2010-02-22 23:57:12 följande:
    Äsch, Aleta la sig...hallå Aleta! Vakna!Typiskt! Då får du läsa imorgon....
  • Im yours

Aha, expedition Passionsblomman rycker ut. Vilken otroligt underbar tråd det här är ♥

Kramar från tant farmor Liz

• dfk

Grattis farmor Liz!!!

Aleta, hoppas att det går bra med snöskottning och vattenskador! Vad bra att du får hjälp av både proffs och av blomman med familj. Man kan behöva all hjälp man kan få!

Här är det fortfarande snörvligt och eländigt men hoppas att förkylningen ger sig för på fredag ska jag ju bada i tunna utomhus under stjärnhimlen och basta i vedeldad bastu. Det har jag sett fram emot i en månad nu. Får se om man också vågar doppa sig i Östersjön bland isflaken efter det...

• Soldemor

Massor av kramar till Aleta med eländeshuset, hoppas ni kan hitta en lösning som inte blir alltför dyr! Och hoppas att det går bra med lilla hästen...känner ¨så starkt för alla djur...

Igår hade jag ledig dag och skulle köra och hälsa på en kompis som bor i min förra församling, det är ca 8 km dit. Men när jag kört ut ur vår by, så liksom upphörde vägen, det var bara vitt och drivor. Det vågade jag inte köra i, så det blev till att vända hem. Nu är jag så trött på den här vintern så jag tror jag blir deprimerad! Jag hade ingen lust alls att göra något igår, fast här är så rörigt överallt, med drivor av sysselsättning. Men jag ville ingenting! Nu är jag ledig idag med, få se om jag iaf tar fram dammsugaren eller så.
    JAG VILL HA VÅR - NUUU!

• Aleta

Tack allihop!

dfk, det låter härligt med tunnbad under stjärnhimlen!

Soldemor, nu börjar jag också tycka att det är lite mycket snö...
    Jag hoppas också att hästen blir frisk, men om hon ska gå och ha ont resten av livet så vet jag inte. En granne tyckte att det inte gör något om de går och har ont, det kan ju människor ha, sa han. Usch det är ett svårt beslut, men ett som jag tycker att man måste ta som djurägare. Vad tycker ni andra?

• Soldemor
    Aleta skrev 2010-02-23 10:20:01 följande:
    Tack allihop!dfk, det låter härligt med tunnbad under stjärnhimlen!Soldemor, nu börjar jag också tycka att det är lite mycket snö...Jag hoppas också att hästen blir frisk, men om hon ska gå och ha ont resten av livet så vet jag inte. En granne tyckte att det inte gör något om de går och har ont, det kan ju människor ha, sa han. Usch det är ett svårt beslut, men ett som jag tycker att man måste ta som djurägare. Vad tycker ni andra?
    Lite cynisk granne du har! Människor kan ju oftast förstå varför de har ont, det kan man inte föklara för ett djur och det ligger i djurägarens ansvar att djuret alltid skall ha det bra, även om det är jättesvårt att fatta beslut om avlivnig! Det är något jag absolut inte vill tänka på själv! Men naturligtvis får ett djur inte lida och ha ont! Suck! Det är jättejobbigt, jag vet.
  • Sonja68

Hej
    Tillbaka från fjällen med armar o ben i behåll, även knattarnas.
    Hade otur med vädret, -16 till -18 och storm. Liften högst uppe på kalfjället var stängd hela tiden, så vi fick hålla oss längre ner, närmare trädgränsen.
    Men vi åkte varje dag, hela dagarna. MÅnga varma-dryckes-pauser dock och så mycket koll på kinder och näsor och att masker och dyl. var på plats.

Annars så var Hemavan jättetrevligt och fint. Bodde i kanonfin lägenhet. Tyvärr ett gäng med 25 st norrmän i slyngelåldern ovanför oss, så vi fick ingen nattro precis. Det må väl vara, men att de stod på balkongen och spottade snus och hällde öl på våra bilar, pissade och lämnade flaskor vid vår dörr, var väl mindre kul.

Hinner inte läsa ikapp här, har häcken full på jobbet. Nå't nytt under solen?

Såg i alla fall att Aleta har det jättejobbigt Kan bara skicka dig en varm, innerlig kram och böner att det ska lätta för er snart.

Och så såg jag att Tant Liz's barnbarn, en kille, har anlänt Grattis, grattis!

Fjällbruttan; Jag passerade en skylt som sa att det var 3,2 mil till din by och 5,7 till Kittelfjäll, så jag var NÄRA dig i helgen, kände du det? Eller är du inlagd i Umeå nu

• Sonja68

Va?! Har jag missat en brudöverlämningstråd nu... Attans också!! VAr, var, var??? DE är alltid lite uppfriskande

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången