• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Lapinette

När jag bokar så bokar vi antingen direkt eller om det är billigare/finns erbjudanden på t e x hotels.com. Tripadvisor använder jag för att läsa recensioner och se vilka hotell som hamnar bland de högst rankade i varje stad.

• Mlle M

Happy: När jag ser mitt egna inlägg konstaterar jag att jag skrivit lite galet; skall vara no 11 Cadogan!!!

Lapinette: Vilket härligt hotell du verkar ha hittat i Spanien, synd bara att det inte fungerade att åka dig för er men det kanske passar bättre ett annat år!

• Lapinette

Hotel i NY är nu bokat och jag har endast fått se på kartan hur centralt det ligger på Manhattan. Maken vägrar säga vilket hotell det blev och jag ska försöka låta honom ha det som en överraskning till mig. Nu ska han även boka restaurang till min 40-års dag eller om vi tar den middagen på vår bröllopsdag istället, som är dagen efter, eftersom vi kan vara lite trötta på kvällen samma dag som vi anländer. Nå väl, jag tar gärna emot lite restaurangtips från er NY-proffs.

• Happyasahippo

Tack för bra hotell tips in London: Just nu lutar det at Mandeville eller Metropolitan for Cadogan har inget ledigt

Restauranger i NY:
    * Public pa Prince Street i Nolita är suveränt!
    * Nobu Downtown: utsökt mat och ganska snyggt. Är dock lite biased eftersom maken friade där
    * Balthazar pa Spring Street; bästa brunchen hands down.
    * River Cafe under Brooklyn Bridge: Jätteromantiskt läge och bra för drinkar om man varit och hängt i Brooklyn Heights (rekommenderas) eller gatt över Brooklyn Bridge. Maten till middag är överreklamerad men brunch lär vara trevligt.
    * Per Se: Verkligen ett flashigt ställe...Extremt dyrt men om nagon annan bjuder sa är det trevligt.
    * Boat House i Central Park: Mysigt för lunch eller eftermiddagdrinkar.

Maste springa pa möte nu, men aterkommer senare med fler tips

• Izunia

Klassiskt tips i NY - Rainbow room längst upp på Rockefeller... Väldigt mysigt och lite old feeling över det hela. (Jeans är inte välkommet, men jag hade tur för mammajeans var det enda jag hade med mig till NY)

• Lapinette

Izunia - det blir kämpigt för maken som i princip alltid (förutom när han har kostym eller tränar) bär jeans.

• Izunia

Lapinette om ni gillar skumpa borde ni gå till Champagne bar på Plaza (tror jag!?) precis vid Central Park. Det var trevligt och nästan som ett måste för den här old fashion NY känslan.

• förhoppningsis

Jag har faktiskt aldrig varit i NY, verkar ödet som vill att jag aldrig ska komma dit... Reser massor men verkar aldrig komma dit trots idoga försök.

Gemma
    Å vad mysigt att Monstret föll så pladask för sin bror. Tycker att det låter som att du klarar tvåbarns livet galant och med bibehållen glamour.

Lapinette
    Var på Mattias Dahlgren förra året, en av mina bästa restaurangupplevelser någonsin. Men det kostar ju som en mindre resa...

• Happyasahippo

Rainbow Room är en klassiker: fast jag tycker att det är bäst för just en drink och utsikten. Det är lustigt det där med jeans och inte, för i New York hade jag en gang en helt bizarr upplevelse da jag fick övertala en bouncer att min brors svindyra designerjeans verkligen skulle förhöja kvaliten pa hela tillställningen snarare än porta honom. Det funkade men jag har förstatt att 'no jeans policy' handlar mycket om att undvika gäster med den typiska amerikanska 'baggy jeans and sneakers looken' (som jag personligen tycker är ganska förfärlig för övrigt).

Här snöar det och jag känner mig lite fast i en Kafka roman pa nagot vis...Fick i morse reda pa att man nu funnit var vän pa Haiti och att han ju som vi befarat är död. Känns trots att vi väl var nagot förberedda mental väldigt tragiskt och ledsamt. Var andra vänninna är ännu ej aterfunnen. Jobbigt.

För att ytterligare testa mitt talamod verkar det som om varenda jubelidiot fran IKEA har ringt och tjafsat för att nu äntligen lyckas med konststycket att leverera var köksbänk nästa torsdag (de var där förra veckan redan för att leverera 11 delar som vi inte beställt eller behövde men som nagot geni gjort en felbeställning om pa IKEA). Att själva bänken levereras av ett företag och installeringen av ett annat och att de inte kan koordinera med varandra gör mig lätt vansinnig da de även bara anger tidslag med 5 timmars mellan rum, typ tjaaa...mellan 7-12 pa dagen, vilket innebär att man maste vara hemma i princip hela dagen eftersom montören kommer mellan 12-18..Säger bara: Check this space nästa torsdag...

Eftersom jag ända redan är pa ett sant stralande humör ska jag nu ringa sjukförsäkringen. Da blir jag alltid som gladast...

Hoppas era dagar är trevligare! Kram!

Svar på tråden Konfettiregn