• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Izunia

Det låter som om ni har kommit in i en ny, positiv väg i framtiden. Jag vet med säkerhet att ni kommer att bli föräldrar. Det kan man ju bli på olika sätt.

Kolla flyg till Zurich. Det är ju ganska nära med bil därifrån. Annars får du kanske boka själv. Du är ju duktig på det!

haha.. du minns! Jag önskar att jag inte gjorde.

• Lapinette

Iza - ja, det är Zürich jag kollar på då det bara är någon timme till Dornbirn och kompisarna. Det var ju där min make bodde under något år så vi känner till området ganska så väl.

Japp, minns att du inte mådde så bra dagen efter ... eller var det t o m dagARNA efter .

• Mlle M

Ha ha Izunia, jag kommer också ihåg dina inlägg från förra årets födelsedagsfirande!

Lapinette: har du kollat flyg till munchen? det är ju inte heller så långt eller framför allt lågkostnads-flygplatsen som ligger åt Innsbruck -hållet, Memmingen, tror RyanAir flyger dit men vet inte säkert.

• Mlle M

oj, nog lite fel av mig för den ligger år Zurich-hållet inte mot Innsbruck, jag blandar ihop motorvägarna men bäst jag kollar upp det ordentligt, OCH jag hade rätt, det är marginellt kortare avstånd : Memmingen - Innsbruck är 170 km ; Flygplatsen Munchen till Innsbruck är 200 km, obs jag är inte 100% säker exakt var i Memmingen regionen flygplatsen ligger men det verkar ju faktiskt som det är närmare.......

• Gemma

Happy: Håller med om att den där middagen lät helt sagolik!
    Lapinette, håller också med Izunia om att det på sätt och vis måste vara än mer frustrerande eftersom de inte kan hitta nåt "ordentligt" fel på någon av er. Men nu hoppas vi ju på en liten mandelögd leverans så småningom!
    Själv låg jag också i gynställning igår för jag läker åter igen inte ihop som jag ska, men de kunde inte hitta nåt fel. Fick i alla fall medicin som jag tar 3 ggr per dag. Och på eftermiddagen när jag kånkade hem två tunga matkassar från affären (hmm) började det kännas som att botten så att säga skulle gå ur mig. Kan lustigt nog inte stå, bara gå eller sitta eller ligga och det är ju inget vidare när man ständigt har enorma berg av tvätt som ska vikas.
    Ställde in dagens planerade lunch på konsthallen med en väninna för nu är jag så osupermammig som man bara kan bli, förkyld så in i helsicke och monstret likaså, plus att hon verkligen är så monsteraktig att mannen och jag måste uppbåda all vår självdisciplin och inte kasta ut henne genom fönstret eller nåt. Det är på nivån: "Nej mamma inte PUSSA!!! TA BORT PUSSEN!!! Nej mamma inte med vanten, sätt på dig vanten igen, sätt på den!!!"
    Sen, innan hon ska lägga sig, så säger hon saker som att "mamma är snäll! M (hon själv) är DUM!" och "jag är ledsen för lillebror". Men när man frågar vad hon menar så säger hon bara "nej, lillebror är snäll", och liknande. Hon har säkert dubbla känslor inför sitt småsyskon men hon tillåter sig uppenbarligen inte att visa dem gentemot honom, bara mot oss. Så på sätt och vis har vi ju såklart tur.
    Åt i alla fall lunch ute, efter en promenad i snön. Det var okej, i alla fall inget bråk. Är det där man brukar ha ribban när man är en flerbarnsfamilj, "det var okej för ingen bråkade..?" Hoppas verkligen inte det.
    I morgon kommer det en tant från BVC hem till oss, i mitt lilla liv känns det säkert lika actionfyllt som en newyorkresa för er.
    Nåja, jag kan i alla fall meddela att jag har nymålade knallröda naglar och golvet är tvättat och vi åt en god middag, igen. Och nu ska jag gå och lägga mig medan ni andra planerar resor kors och tvärs över jorden. Det känns härligt att någon sköter den biten, nu när man själv har tagit paus. Vi är i alla fall helt inställda på att tillbringa två veckor i Shanghai i höst, bo hos vänner och klappa på såväl cashmereplagg och champagneglas som fyra nyutpoppade bebisar som tillhör mina bästa väninnor därborta.

Snörvel och kram, G

• förhoppningsis

Sitter och läser om alla era inbokade resor och bara längtar bort! Skulle otroligt gärna vilja ge mig ut ordentligt och åka skidor, har hört så mycket bra om St Anton. FÖrra året åkte vi skidor i Cervinia vilket var perfekt med all god mat, vin och fördelen att italienarna inte åker skidor så backarna var tomma bortsett från några förvirrade ryssar i barnbackarna. I år blir det ---- Trysil. Inte ens med på kartan över glamour känns det som.

Happy
    Din middag lät väldigt bra, vad hände med fondanten?

Lapinette
    Måste ändå på något sätt kännas rätt bra att det inte var så stort fel på din livmoder att de kunde göra något åt det, för då hade de ju kunnat gör adet för länge sedan och ni hade sluppit allt detta, låter konstigt kanske men jag tror du förstår vad jag menar. Är övertygad om att ni kommer bli perfekta föräldrar när dagen väl kommer.

Izunia
    Kommer mycket väl ihåg ditt födelsedagsfirande förra året. De inläggen var inte att leka med, du mådde verkligen inte bra efter.

Gemma
    Gym, middagar, fikadater och allt går som en dans med hög glamourfaktor och nymålade naglar. Har sagt det tidigare och säger det igen, du är min mammaförebild! Sen att det finns perioder som den ni är i nu är väl bara naturligt. Trots detta orkar du måla naglarna och göra allt annat. Cred till dig!
    Hoppas du läker bättre nu när du får medicin, men du kanske ska fundera på att ha hemkörning av maten istället för att bära den själv, kan aldrig vara bra.

Jag sitter visserligen med nymålade naglar, mörkröda, nyklippt och nyslingad sedan igår men känner mig ändå super oglamourös och vinterglåmig. De senaste åren har jag trotsat alla varningar och solat solarium en gång i oktober och en gång i mars för att i vart fall få bort den vitblå nyansen av blekhet. Iår har jag inte gjort det men funderar på att gå en vända idag, rycker till varje gång jag ser mig i spegeln. Hos frissan igår med den belysningen var det hemskt, trots solpuder.
    Passar bra med lite färg idag då jag är insnöad. Det snöade så mycket igår att vägarna är kaos, lokaltrafiken strular osv så jag jobbar hemifrån i mysbyxor. Ikväll blir det däremot tvärt om, har bord bokat på F12 för middag. Det var superlänge sedan jag var där så det ska bli trevligt. Återkommer med en rapport senare.

• Mlle M

Hej på tråden, precis hemkommen från ett gymbesök; ett svettigt sådant men framför allt lite trist då jag bestämde mig för att gå på en klass som tillslut blev helt överfulld och ja, det var minst sagt svårt att hänga med så jag kämpade mig igenom den med en konstant känsla " äsch nu GÅR jag och ställer mig på crosstrainern istället"

Idag skall jag försöka vara lite produktiv eftersom det äntligen ser ut som jag hittat en webdesigner för mitt projekt, håller tummarna! Just nu sitter jag dock på soffan och försöker låta bli att vara i vägen för vår städerska som är här men så fort hon är klar blir det dusch och sedan jobb! Igår fick jag min försenade födelsedagspresent av mannens föräldrar; en jättevacker silkes pashmina och en ring, törs nästan inte skriva att jag fick en bamsig diamant-ring som matchar det halsband jag fick förra året av svärmor till bröllopet. Det är nog första gången jag förstått det här med "smycken för speciella tillfällen" ; den har redan åkt in i kassaskåpet Jag försöker se det som så att damen i fråga har ohyggligt mycket juveler och tror nog att hon känner för att "dela med sig" lite. I kväll blir det middag med en väninna, skall bli skoj.

På söndag åker jag till Stockholm, skall bli roligt, har redan bokat in massor av luncher och middagar. Först blir det några dagar hos mina föräldrar, sedan med vänner och mannen som flyger till Sverige över helgen sedan föräldrarna igen i två dagar innan jag reser hem med sällskap av pappa som skall komma hit och hälsa på i ett par dagar!

Förhoppingsis och Lapinette: Jag och mannen skall på operan nästa lördag och jag funderar på att boka en restaurang efter föreställningen. Har Ni några förslag? Jag funderade ett tag på Operabaren eller Teatergrillen men det står lite stilla i huvudet. Helst inte för långt från operan och det skall vara ok att börja äta relativt sent typ 21.30. Vad tror Du om F12 Förhoppningsis? Jag har inte varit där på åratal, är det lika bar-känsla och klubb känsla på vintern som på sommaren?

Förhoppningsis: Jag förstår vad du menar, jag var också hos frisören förra veckan och våndades över de avslöjande speglarna och obarmhärtiga ljuset. Trots att jag varit på två skidresor sedan jul och därigenom fått lite frisk luft och några solskensglimtar men det tycks inte hjälpa, jag ser verkligen vinter-blek ut!! ( Solskensglimtarna var dock inte så stora eftersom vi mestadels haft mulet väder)

Gemma: Usch, stackare, verkar jobbigt med ditt problem efter födseln, hoppas det läker snart. Tråkigt att Monstret blivit lite skeptiskt till lillebror men det är säkert övergående, hon har väl konstaterat att han inte kan leka så mycket och tenderar att stjäla uppmärksamhet, det kan nog vara nog så svårt att komma över. Måste dock säga att det är stilfullt av henne att inte visa något för lillebror

• Lapinette

Kan vid glåmighet rekommendera en vecka i Thailand. Även om det mesta av solbrännan har gått bort så sitter en bas kvar som gör att jag inte alls ser genomskinligt grå ut utan mer olivfärgad. Attans vad den där veckan var välbehövlig både för kropp och själ.

Mlle M - inga dåliga presenter du får av dina svärföräldrar. Jösses! Är ringen så pass stor att du inte kan ha på dig den till vardags? Jag försöker själv följa principen att alltid använda mina smycken, så mycket som möjligt.

F12 var vi på för cirka ett år sedan men bara i själva matsalen så jag vet inte hur det är i baren där vintertid. Om ni vill äta riktigt bra så rekommenderar jag Operakällaren fast jag tror det blir svårt att få bord där så här nära inpå. Sen ligger Restaurang Naglo precis utanför Operan. Har själv inte varit där mer än för tusen år sedan så jag vet inte hur det är.

Svar på tråden Konfettiregn