Happy: Håller med om att den där middagen lät helt sagolik!
Lapinette, håller också med Izunia om att det på sätt och vis måste vara än mer frustrerande eftersom de inte kan hitta nåt "ordentligt" fel på någon av er. Men nu hoppas vi ju på en liten mandelögd leverans så småningom!
Själv låg jag också i gynställning igår för jag läker åter igen inte ihop som jag ska, men de kunde inte hitta nåt fel. Fick i alla fall medicin som jag tar 3 ggr per dag. Och på eftermiddagen när jag kånkade hem två tunga matkassar från affären (hmm) började det kännas som att botten så att säga skulle gå ur mig. Kan lustigt nog inte stå, bara gå eller sitta eller ligga och det är ju inget vidare när man ständigt har enorma berg av tvätt som ska vikas.
Ställde in dagens planerade lunch på konsthallen med en väninna för nu är jag så osupermammig som man bara kan bli, förkyld så in i helsicke och monstret likaså, plus att hon verkligen är så monsteraktig att mannen och jag måste uppbåda all vår självdisciplin och inte kasta ut henne genom fönstret eller nåt. Det är på nivån: "Nej mamma inte PUSSA!!! TA BORT PUSSEN!!! Nej mamma inte med vanten, sätt på dig vanten igen, sätt på den!!!"
Sen, innan hon ska lägga sig, så säger hon saker som att "mamma är snäll! M (hon själv) är DUM!" och "jag är ledsen för lillebror". Men när man frågar vad hon menar så säger hon bara "nej, lillebror är snäll", och liknande. Hon har säkert dubbla känslor inför sitt småsyskon men hon tillåter sig uppenbarligen inte att visa dem gentemot honom, bara mot oss. Så på sätt och vis har vi ju såklart tur.
Åt i alla fall lunch ute, efter en promenad i snön. Det var okej, i alla fall inget bråk. Är det där man brukar ha ribban när man är en flerbarnsfamilj, "det var okej för ingen bråkade..?" Hoppas verkligen inte det.
I morgon kommer det en tant från BVC hem till oss, i mitt lilla liv känns det säkert lika actionfyllt som en newyorkresa för er.
Nåja, jag kan i alla fall meddela att jag har nymålade knallröda naglar och golvet är tvättat och vi åt en god middag, igen. Och nu ska jag gå och lägga mig medan ni andra planerar resor kors och tvärs över jorden. Det känns härligt att någon sköter den biten, nu när man själv har tagit paus. Vi är i alla fall helt inställda på att tillbringa två veckor i Shanghai i höst, bo hos vänner och klappa på såväl cashmereplagg och champagneglas som fyra nyutpoppade bebisar som tillhör mina bästa väninnor därborta.
Snörvel och kram, G