• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • förhoppningsis

Lapinette
    Jo nu är det öppet igen, hoppas jag verkligen eller så har mannen trasslat till det ordentligt... Återkommer med rapport.

Jag köpte lite nya Lexingtonhanddukar till mannen i allahjärtansdagpresent, inte så romantiskt direkt, men han har länge sagt att han tycker vi ska köpa nya handdukar.

• Lapinette

Min allahjärtanspresent ska bestå i en riktigt fin champagne. Tyvärr så kom vi ut lite sent igår så Systembolaget på Regeringsgatan hade precis stängt. Det blir antingen en flaska:

- Bollinger La Grande Année
    - Clos des Goisses, Phillipponnat
    - Cuvée Sir Winston Churchill, Pol Roger
    - Egly-Ouriet Brut Grand Cru

Har kollat upp samtliga i champagneboken (Juhlin) och de får samtliga (hittar dock inte årgångarna för Egly-Ouriet) över 90 poäng (av 100).

Makens present blir ju middagen på Mathias Dahlgren om ett par veckor.

• Izunia

Igår kväll åkte jag och mannen iväg på alla hjärtansdag överraskning. Mannen hade planerat att åka till köpenhamn, gå och shoppa, hade bokat rum på First hotell i stan och så var vi ute och åt. Riktigt mysigt och väldigt gott! Trevlig överraskning!

Vi har dessutom bokat solsemester i maj och funderar på långweekend i NY efter sommaren. När är det egentligen lågsäsong?

Jag behöver också present tips till dop för min blivande guddotter. Funderar på en silver skallra som vi köpte till miss J i doppresent.

Gemma, hur var kalaset? Hade monstret roligt? Missy var ju hur hostig, snorig och febrig som helst.. Och hon är ju aldrig sjuk. Så typiskt alltså.. Men vi ses ju nästa helg tillsammans med Fru F och jag ser verkligen fram emot det!

Fölrhoppningsis.. vad är F12? En restaurang?

• förhoppningsis

Lapinette
    Det är en bra alla hjärtansdagpresent måste jag säga!
    Jag var på det systemet i lördags och det var riktigt utplockat i hyllorna, helt galet! Hur kan hyllan för "gula änkan" vara tom tex? Jag skulle ha en flaska av min Polare Roger så jag klarade mig men ändå...

Izunia
    Ja det är en av Melkers restauranger, väldigt bra.

Gällande doppresent köpte vi i lördags ett halsband till mannens systerdotter/blivande guddotter. Det blev www.efvaattlingstockholm.com/1/1.0.1.0/52/1/&group=prod_prod_grp-s1/26
    Om nu länken inte funkar så är det Efva Atlings halsband Angels. Tänkte att den är ändå så tidlös att hon kan ha den när hon är 7-15-25 osv. FUnderade på ett barnsmycke först men mannen var emot det och pärlor som vi konstaterade att hon nog måste vara äldre för att uppskatta. Sen startar mannen en fond åt henne.

Vi åt middag på Divino igår och jag tycker att de var klart bättre nu än vad de var senast vi åt där, 4 år sedan eller så. Restaurangen var full och ändå var servicen mycket bra. Nu serverade de enbart en valentinmeny men personalen kändes ändå kunnig.

• Lapinette

förhoppning - superfint halsband. Efva Attling har så snygga saker. Och vad skoj att Divino var så bra. Måste försöka komma iväg dit men först är det Dahlgrens som ska bockas av.

• Gemma

Hej på er!

Förhoppningsis, F12 har legat på min wishlist i säkert tio år nu, Vem är chefskock? Hur många gånger har du varit där?

Puh, hade min mest sjukt överambitiösa dag nånsin igår, tror jag.
    Fixade morgonlogistiken själv som vanligt, lämnade på dagis, kom hem och gjorde stort översättningsarbete, körde ett helt träningspass med fria vikter, duschade och tvättade håret, hämtade monstret prick klockan tre, åkte till ElGiganten och köpte en video för den gamla var sönder (bara för att upptäcka på kvällen att man måste köpa en extra kabel till - arrrgh!), åkte sen in till stan och fikade med en väninna, återvände hem och gjorde middag i all hast och... stupade i säng.
    Idag tänkte jag vara helt seg men det lyckades illa med alla tvätt- och diskprojekt ;)
    Mår hur som helst fint, barnen är ursöta och, ja, man orkar ju oändligt mycket mer då. Plus att man rentav tycker att det är kul!
    Mår fortfarande bra efter fredagens pedikyr - shopping - lunch på stan, ensam med lilleman. Han är så mysig. Världens näpnaste (sugnaste) mun och vackraste ögon som verkligen ser ALLT, och så rätt vad det är blir han övertrött och måste hjälpas till sömn.
    Om en halvtimme ska jag vara på BVC och väga honom. han har redan gått upp nästan två klädstorlekar på knappt 4 veckor så jag är inte orolig.
    I helgen hade vi kalas för monstret med hjärtformade rosa ballonger, underbar glasstårta från Lejonet och Björnen, fiskdamm med finfina presentpåsar och en massa härligt umgänge med våra vänner, föräldrarna alltså, som självklart var medbjudna. Barnen bråkade inte särskilt mycket heller, vilket får anses vara ett gott betyg åt sammansättningen.
    Allahjärtanskvällen firades med utsökt hämtpizza och rosa champagne, plus en hel del Valrhona Majari. Lite spontandans, och sedan som vanligt tidigt sänggående.
    Nu ska jag svepa en cappuccino innan jag ger mig ut i yrsnön med dubbelvagnen.

Kram på er, G

• Gemma

Just det, glömde säga, i lördags testade vi flaskmatning av den lille, det sa bara "slurp" så hade mannen fått i honom en deciliter ädel dryck, så nu kan jag gå på tjejmiddag eller vad som helst. Härligt!
    Enda trista är att jag blir än mer överflödig, lillkillen har redan en fet preferens för sin pappa.

• Lapinette

Gemma - vad härligt emd flaskmatningen!

Vad var det för rosa champagne ni drack? Har testat några glas hit och dit och aldrig varit riktigt nöjd med just champagne rosé, tycker blanc de blanc är så mycket godare, men vill gärna hitta en god rosé.

Jag hoppas du inte tar ut dig helt! Låter som du är uppe och springer och göra MASSOR trots att du precis fått en liten bebis. Glöm inte bort att andas och vila ut emellanåt.

Gällande F12 så tror jag att det är Danyel Couet som är chefskok. Åtminstone var han det förut. Har själv varit där 2 gånger och första besöket var himmelskt medan andra bara var ok. Två helt olika förutsättningar så de går inte att jämföras. Första gången (för en herrans massa år sedan) satt vi nere i deras vinkällare. Vi var 6 personer runt ett ekbord med en stor kandelaber som ljuskälla. Det var första gången jag åt avsmakningsmeny med tillhörande viner ... jag svävade på moln och ringde pojkvännen (numera maken som tyvärr inte var med) och beskrev ordagrant allt vi ätit och druckit. Andra gången vi var där är faktiskt ungefär för ett år sedan. Hade precis kommit hem från Barcelona så vi var inte speciellt sugna på att gå ut och äta "igen". Tog en 3-rätters och drack en underbar Chablis och ja, där upptäckte vi Diebolt-Vallois för första gången. Det var bra, det var trevligt men alls lika "wow" som första besöket.

• Gemma

Lapinette, jag är nog lite färgad av den rosa kulören, jag tycker att all things pink smakar godare :) Lionel Cottray hette champagnen och när det gäller lyxiga restaurangbesök lär vi behöva ligga lågt, slutnotan för vårt hus tycks -efter ytterligare ett möte med entreprenören, hamna långt över allt vad vi befarat :( Nu ska jag slänga in en ekologisk kyckling i ugnen.

• Lapinette

Gemma - men har det löst sig med huset, har ni hittat några som tar tag i arbetet? T

Ska lägga champagnen på minnet. Själv ska jag köra fuskbubbligt rosé med tjejerna på torsdag som fördrink.

Svar på tråden Konfettiregn