Hej på er!
Förhoppningsis, F12 har legat på min wishlist i säkert tio år nu, Vem är chefskock? Hur många gånger har du varit där?
Puh, hade min mest sjukt överambitiösa dag nånsin igår, tror jag.
Fixade morgonlogistiken själv som vanligt, lämnade på dagis, kom hem och gjorde stort översättningsarbete, körde ett helt träningspass med fria vikter, duschade och tvättade håret, hämtade monstret prick klockan tre, åkte till ElGiganten och köpte en video för den gamla var sönder (bara för att upptäcka på kvällen att man måste köpa en extra kabel till - arrrgh!), åkte sen in till stan och fikade med en väninna, återvände hem och gjorde middag i all hast och... stupade i säng.
Idag tänkte jag vara helt seg men det lyckades illa med alla tvätt- och diskprojekt ;)
Mår hur som helst fint, barnen är ursöta och, ja, man orkar ju oändligt mycket mer då. Plus att man rentav tycker att det är kul!
Mår fortfarande bra efter fredagens pedikyr - shopping - lunch på stan, ensam med lilleman. Han är så mysig. Världens näpnaste (sugnaste) mun och vackraste ögon som verkligen ser ALLT, och så rätt vad det är blir han övertrött och måste hjälpas till sömn.
Om en halvtimme ska jag vara på BVC och väga honom. han har redan gått upp nästan två klädstorlekar på knappt 4 veckor så jag är inte orolig.
I helgen hade vi kalas för monstret med hjärtformade rosa ballonger, underbar glasstårta från Lejonet och Björnen, fiskdamm med finfina presentpåsar och en massa härligt umgänge med våra vänner, föräldrarna alltså, som självklart var medbjudna. Barnen bråkade inte särskilt mycket heller, vilket får anses vara ett gott betyg åt sammansättningen.
Allahjärtanskvällen firades med utsökt hämtpizza och rosa champagne, plus en hel del Valrhona Majari. Lite spontandans, och sedan som vanligt tidigt sänggående.
Nu ska jag svepa en cappuccino innan jag ger mig ut i yrsnön med dubbelvagnen.
Kram på er, G