• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Mlle M

Lapinette: Jag veeet, jag vill också gärna använda smycken jag har men som sagt, det är en otroligt vacker ring, ganska bred och ja, massor av diamanter som får mina befintliga ringar på vänsterhanden, vigselring och förlovningsring se otroligt modesta och low-key ut, ha, ha och jag som tyckt min förlovnings-ring varit av modell större då stenen är relativt stor. Jag har nu ringt och tackat så mycket och ja, vad skall man säga........ Kan tillägga att jag saknar någon bra pensionsförsäkring så det är väl det man skall definiera detta glitter som!

Det blir F12 för oss nästa lördag, kikade lite på Operakällaren men känns mer som om man verkligen skulle vilja ha en helkväll i lugn och ro och inte störta in hungriga efter operaföreställnng dessutom fanns det säkert knappast bord heller samt att såvitt jag förstår kan man bara äta av deras menyer och inte a la carte. Jag har för säkerhets skull mailat mannen menyn på f12 och hoppas han är införstådd med att portionerna är mer exklusivt tilltagna och skulle han protestera får vi väl avboka och boka in oss på Operabaren för en stabbig portion Biff Rydberg istället.

Nej nu skall jag sätta lite fart idag!

• Happyasahippo

Lapinette: Later inte som en helt skoj upplevelse, men anda skönt att ni fatt mera klarhet. Är liksom alla andra övertygad om att ni kommer bli föräldrar snart och kan inte annat än halla med om att det inte är helt fel med resor, vin och andra livsnjutningar heller

Gemma: Faktum är att dina berättelser är lika spännande som om det var direkt rapport fran New York. Känner ingen annan som kan fa vardagen att lata sa glamorös och samtidigt rolig!
    Jobbigt att du inte läker; men haller nog med Förhoppning om att det kanske ligger nagot i det där med att ta det en smula lugnare just med tunga lyft osv. Kan det va nat?

MlleM: Vad är det för spännande projekt du pysslar med? Schyrre födelsedagspresent förresten...Gillar tanken med pensionsförsäkring! Borde kanske papeka det för maken eftersom vi hade en finansradgivare hemma i gar kväll som bara pratade om hur vi ska investera och bla bla bla. Till saken hör att jag ju byggt upp FN pension i 11 ar innan jag började i privata sektorn och är tämligen lost: samtidigt som jag inte vill satsa allt i Tyskland eftersom jag hoppas att vi inte stannar här för evigt. Orkar knappt engagera mig.

För er som sitter som pa nalar för att höra hur IKEA dramat utvecklar sig hos oss kan härmed meddelas att etapp 1 är avklarad da köksbänken leverades i förmiddags och jag fick vara hemma och vänta men hann da I alla fall med att träna 1 timme. Nu aterstar etapp 2 med installering I eftermiddag vilket är makens ansvar. Haller tummarna för att jag har ett komplett kök I kväll

• Gemma

semester i thailand: visst, nån som känner för att beama mig dit, nu? Annars är allt mycket bättre, fick en härlig natts sömn för den lille har ju ätit upp sig rejält (bvc-tanten hade våg med sig), från 3540g till nästan fyra kg på tretton dagar, det är jättebra. Kontentan är att han somnade vid 21 igår, sen vaknade och åt snabbt vid två-tiden i natt, likadant vid sex, sen djup sömn fram till halv tio för både honom och mig. Det är riktigt bra för en så liten bebis! Hoppas den goda sömnen håller i sig för hela familjen. Mat och sömn, det är verkligen där allt börjar och slutar. Den lille är numera så välnärd att han helt enkelt kan glömma att äta i flera timmar och bara ligga och titta, det lilla huvudet rullar av och an, ögonen irrar som kvicksilver och sen blir han övertrött och behöver läggas för han kan inte riktigt, som monstret gjorde, stänga ögonen och somna av sig själv. Det är så kul med deras olika personligheter.
    Nu ska jag lägga mig på soffan och slötitta på nån DVD-box, som jag har längtat efter ännu en sån period i mitt liv! Hittills har det ju bara varit jobb och umgänge som har prioriterats men nu är det annorlunda.

Kram på er, G

• Izunia

Gemma du bör definitivt ta det lite lugnare och vara försiktig med träningen om du inte läker bra. Det påverkar mkt mer än man tror. Hoppas medicinen hjälper för jag kan verkligen relatera till att inte läka bra. Och framförallt snabbt...

Hipp - Yes köksdrömmen närmar sig!!

Mlle vilken nice present!! Förstår att det är lite svårt att tacka för en sån present.. Inget man brukar få så ofta kanske. Men trevligt! Använd dina smycken i rotation och detär ju en bra pensionsinverstering. Om inte annat kan du ju göra om den i framtiden eller ge den till ev dotter eller kanske köpa en sommarstuga i Italien!! haha!

• Gemma

Mlle M: Wowee, grattis till blinget! Kan tänka mig att det ser magnifikt ut i stroboskopbelysning om du får för dig att gå ut och dansa nån kväll... eller i solljus... eller lysrörsbelysning... mmm.

• Happyasahippo

Det är mörkt. Är köket. Nya köksbänken visade sig bli alldeles väldigt gra när den var extra bred och lang. Fast ända ganska fint känns det som. Dessutom har vi nu mera plats att ställa saker pa och dessutom kan jag sitta upplflugen pa köksbänken, vilket vi testade i gar med ett glas av vart röda favoritvin. Fungerade alldeles utmärkt.

Tyvärr fungerade det inte att installera rostfria panelerna som vi skulle haft som alternativ till kakel. Men montören erbjöd sig att komma tillbaka och göra det nästa vecka sa förhoppningsvis är eländet över snart.

Är jätteladdad för var Londontrip, men usch sa jobbstressad för av nagon outgrundlig anledning har jag fatt 2 jobb sen januari. Nej inte dubbellön- men ruggigt mycket att göra och sant gör mig alltid lite ambivalent först innan jag funnit mig till rätta även om det är ett spännande nytt jobb med viss framtidspotential

Vad har ni alla för glammiga helplaner?

• Mlle M

Happy: Hoppas Ni får en underbar London-trip! Har fortfarande inte bokat hotell för vår resa om tre veckor men det ordnar sig nog, hittade ett par riktigt bra erbjudanden. Förstod att Ni skall på Nobu? Den "gamla" i Metropolitan gissar jag eftersom ni bor där. Härligt! Jag gillar den mycket bättre än den nyare syster-nobu på Birkshire Sq, det är så otroligt konstig akustik i den nyare restaurangen, om man är ett större sällskap är det stört omöjligt att höra vad andra säger. Fast det är klart, är man två personer spelar det ju inte någon roll, då brukar det lösa sig ändå. Ååh, Yellowtail ceviche, snowcrab, mmmm.....hoppas ni får en riktigt härlig middag!

Igår träffade jag en väninna och åt middag, det var trevligt även om maten på den Indiska restaurangen vi gick till var sådär...men vi hade trevligt och fick skratta mycket åt det minst sagt dråpliga servicen, den stackars indiska tjejen som serverade oss var såååå långsam och förvirrad, sedan visade det sig att det var hennes första dag på restaurangen, kändes dock lite som hon inte borde ätit sömnpiller innan hon gick till första jobbdagen!

Helgen känns väldigt oglammig, till skillnad från förra helgen bland pälsar och poloponnies i St Moritz! I eftermiddag skall jag gå till gymet efter att jag jobbat färdigt, kanske gå till favvo-slaktaren och köpa lite gott kött till middag. Imorgon skall vi på min mans kusins 50-årsfest i en tysk ölkällare i en liten mega-tysk liten stad, ja, Ni hör ju själva......men det blir säkert trevligt. Dessutom flyger jag till Sverige på söndag morgon så jag tror inte vi kommer stanna så länge på festen! Har precis konstaterat att det blir en superlång söndag då jag först erbjudit mannen att åka med mig till flygplatsen då han reser med ett tidigare flyg till en mässa, sedan åker jag via Berlin för jag betällde sent och German Wings var billigast, eeeh......totala restiden från morgon till sen eftermiddag nästan 11 timmar! Hoppsan! Så går det när man skall vara smart och boka billiga flyg, dessutom var det faktiskt inte jätte-jättebilligt heller!

Förhoppningsis: Hur var F12 igår??

• Gemma

Tänker på Fru Fräken-familjen i solen flera gånger om dagen, önskar mig dit men är trots allt rätt glad här, i snön, bland cappuccinoångorna. Idag promenerade vi runt och uträttade lite olika ärenden, det var jättetrevligt och jag har tack och lov nån sorts filter mot onda blickar när jag plöjer fram med stora dubbelvagnen (mannen berättar i efterhand för han ser!).
    Bland annat postade vi kalasinbjudningarna för nästa lördag blir det äntligen tvåårskalas för monstret. Magiskt för henne att få välja frimärken, sätta fast dom på kuverten och släppa ner dem i brevlådan. Hon fick en helt ny sorts blick när hon förstod att de så småningom skulle anlända hemma hos åtta små vänner och väninnor.
    Happy: Vilket material består köksbänken av? Låter jättehäftigt ert kök, och vilken bra invigningsmetod att parkera sig däruppe med ett glas vin!
    Den glammiga helgen inleddes med lyxig hämtpizza från Vespa som precis öppnat filial här i Limhamn. Monstret fick en capricciosa, mannen och jag delade på två varianter med rökt buffelmozzarella, färska champinjoner och vitlök, respektive pecorino, soltorkade tomater, paprikaröra, calamataoliver och grillad aubergine. Allt på präktig fullkornsbotten och ruggigt gott! Drack riesling till och åt ruccola till, sen avslutade vi fredagsmyset med lite dans till, eh, Abba.
    I morgon blir det gympa för monstret och resten av familjen, sen ska vi åka till mina föräldrar där vi stannar i flera dagar och blir bortskämda med havsbris och dukat bord, tre gånger om dagen.
    Vad ska ni andra hitta på?
    Kram, G

• Lapinette

Här har det varit den vanliga fredagsspinningen och sen blev det middag på den persiska restaurangen som ligger i närheten där vi bor. Mysigt, trevligt, gott vin och god mat. Är nu hemma och slöar framför tv'n med lite Let's Dance.

Äntligen har vi en helg hemma med inte så mycket inplanerat. Ska till makens kollega på middag imorgon. De bor ute på Lidingö, 45 min resa från Vasastan. Oj! Vill verkligen aldrig bo så långt bort från stan. I alla fall, det är vi som ska dit och inte makens andra kollega (de är bara tre) så jag undrar lite varför. Antingen tycker de att vi är jättetrevliga, intressanta eller så vill de ha ut något av middagen .

• Mlle M

God kväll på er,

sitter och hänger vid mac:en trots att mannen ropar från tv soffan. Har ätit en god middag bestående av plankstek ( gudomligt kött från vår slaktare) med en god Rioja som jag släpade hem från Spanien i våras och mousse au chocolat med hemgjord krusbärssylt och lite överbliven Sauternes. Dock var väl inte dresscoden den bästa då jag inte hann duscha efter gymbesöket eftersom mannen påbörjat potatismoset Dock omåttligt stolt över mig själv som släpade mig ut till gymet och sprang en halvtimme på löpbandet efter några fredags-eftermiddags timmar på café och shopping hos vår lokala slaktare som bjöd på en suveränt god Chianti. Hade varit lätt hänt att bara slappa i soffan men började plocka undan tidningar och såg alla fashionabla magasin, ja, mannen jobbar ju med mode så alla dessa ligger alltjämt utspridda i lägenheten, så kände jag att det var dags att börja jobba på sommar-formen eeeh...finns lite att göra.

Gemma: Vad roliga ni är som dansar, jag skulle gärna dansa efter en god middag, härligt! Minns att mina föräldrar gjorde det när jag var barn, och jag satt på den obligatoriska skinnpuffen ( ja vi talar sent sjuttiotal möjligen tidigt åttiotal ) och klappade händerna.

Lapinette: Ha, ha, Ni verkar inbitna storstadsbor, talade med en väninna häromdagen som också bor i Vasastan som pratar om att köpa en villa på Lidingö, tydligen är det visning till helgen och hon talar om det som om dom skall på rena roadtrippen, hmm...kanske inte helt rätt för dom iaf, jag sa inget men undrade lite efteråt om det verkligen är så sunt om det redan nu får som att känna som dom skall bila Europa-runt eller liknande bara för att åka på visningen!

Hoppas Ni alla får en trevlig helg!

Svar på tråden Konfettiregn