• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Lapinette

Supergrattis Gemma! Vad skönt att du slapp gå och vänta längre.

• Gemma

Hallå! Yes, som Izunia har berättat så kom den ju ut till slut. Den lille rumpnissen.
    Det gick exakt som jag önskade, igen! Fick värkar halv sex på morgonen efter en natt av god sömn, låg kvar i sängen en timme och drog mig, sen blev det plötsligt tätt mellan värkarna och bråttom bråttom att mata monstret, äta frukost, packa väskor och profylaxandas samtidigt.
    När vi kom in till MAS hann jag ligga en kvart i CTG-maskinen (var ensam i rummet), sen gjorde det så ont att jag fick trycka på klockan och säga att jag måste ställa mig upp. Efter bara nån minut kände jag att det var på gång, kallade på sköterskorna och ytterligare en kvart senare var det färdigt.
    Det var inte skönt nånstans kan jag meddela men - exakt så som jag önskat.
    Det enda trista var att mannen inte hann vara med, han stormade in en halvtimme efteråt.
    Vi fick ett superfint rum på BB med plasmaskärm på väggen, två sängar och stort badrum. Maten var ofantligt äcklig, annars skulle vi nog ha stannat en natt till men nu åkte vi efter lunch. Kände mig nätt som en dansös (nåja) med min nästan vanliga mage (igen!) och passade på att ta en liten shoppingtur på hemvägen, medan den lille snusade i bilbarnstolen.

Nu ska jag duscha och käka middag, sen får vi se hur natten blir...

Kram på er, G

• Petrah

Stort grattis Gemma (och mannen och storasyster såklart)!

• Izunia

Härligt Gemma!!! Du är gjord för att föda barn och gör det med stil dessutom! Vilken fantastisk upplevelse du fått vara med om och tur att det gick snabbt och riktigt smidigt. Klart att det inte var skööönt men det undkommer man inte. Synd att din man inte hann komma. Men så är det när man föder på en kvart!!
    Självklart håller du i lyxstilen genom hela förlossningen och dessutom shoppar på vägen hem. Du är min idol!!

• förhoppningsis

Grattis Gemma!!
    Vad skönt att du fick som du ville, supercoolt av er att shoppa på vägen hem. Tråkigt att mannen inte hann fram, var han ute och reste?

• Happyasahippo

Grattis Gemma! Du ar verkligen suverant cool som haller glamfaktorn aven vid barnafodande. Imponerande! Stort grattis aven till mannen och Monstersystern!
    Kramar fran Muenchen!

• Gemma

Tack kära vänner! Med shoppingtur vill jag ju tillägga att jag var inne på POP och köpte en randig babymössa storlek pytte, plus lite mat... så det var ju knappast någon lyxshopping. Fick min underbara push present när vi kom hem istället, ett maffigt guldäpple med liten diamant från Ole Lynggaard. Och med tanke på hur lite jag trots allt behövde kämpa så kan man väl säga att jag blev rikt belönad. I väldigt stor utsträckning har jag haft tur, det kan man ju absolut inte komma ifrån. Plus att jag stod upp som sagt, det tycks vara tänkt att man ska det.
    Fast nu vill jag mest lära känna den nya lilla människan med alla hans miljoner ansiktsuttryck. Han har verkligen en expressiv mun, för det mesta uttrycker den att han vill äta, han är väldigt passionerad på den fronten.
    I eftermiddag kommer mamma och pappa och monstret, ska bli jättespännande att se vad hon säger.

Kram, G

• Gemma

Monstret is in love... hon kan inte få nog, hon måste titta på honom var femte minut, visa honom alla sina leksaker och böcker, sjunga för honom, läsa för honom, mata honom med äppelpaj (eh...), hon är verkligen helt fantastisk. Och däremellan kommer hon ihåg att bjuda mig på kaffe när jag är trött.
    Vi hade en mysig fika och bägge mina föräldrar fick hålla i det skrumpna lilla underverket (som dock börjar veckla ut sig till en klarögd och finlemmad liten gosse).
    Inte undra på att hon hade lite svårt att somna ikväll.
    I morgon får jag tvåbarnschocken big time för guess what - mannen ska åka till Emmaboda och jobba! Och jag ska klara av dagislämning med TVÅ barn, sen blir det sjukhus och PKU-nålar i lillprinsens hand... och sen hämta på dagis och puh.
    Tur att man åtminstone har nymålade naglar... eller nåt.

Kram på er, G

• FruFräken

Gemma - grattis, grattis, grattis och underbart att du fick en sådan förlossning som du önskade dig. Men - vilken expressförlossning!!! Då är det inte konstigt att mannen inte hinner in. You superwoman. Aaah, jag får se till att ha lite mer marginal i sommar när det är vår tur att bli en till... Vad härligt att monstret gillar den lille nye. Och är det någon som kommer klara 2-barnschocken med bibehållen glammig glans så är det ju du.

Men, girls, nu behöver jag er hjälp lite akut! Innan det ska födas barn igen så ska ju mannen och jag till New York med goda vänner och det är läge att boka hotell nu! Hjääälp - var ska man bo?? Midtown, Downtown Manhattan eller vad? Tips please, för jag har ingen aning. Vi var inne och letade lite igår på olika bokningssiter och det är så svååårt att veta vad man får för pengarna och vilka lägen som är bra. Midtown känns ju bra och nära till mycket man vill se och göra men - jag har ingen aning och tar jättegärna emot tips.

Ha en fin dag tjejer!
    /FruFräken

• Izunia

Fru F GRATTIS!!! Vad kul att ni också ska ha en bebis till! Det var verkligen längesen vi sågs nu alla och det borde väl vara dags för det snart??

Jag kan tipsa om Hyatt Regency Hotel som ligger i New Jersey men precis vid vattnet. Jag tror det är ett metrostopp till innerstan men det står så här: distance to city: - min. (water front location) så det kanske går båt???

Vet inte exakt pris, men jag minns att det för 2 år sedan var bra priser inkl fukost och lyxigt fint hotell. Vi valde tyvärr bort denna då min mammas vännina bokade in oss på Sofitel på 5th istället. Nu blev vi ju bjudna på hotellet och det var ett fint hotell mitt i city, men liten och inte värt pengarna...

Svar på tråden Konfettiregn