• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Lapinette

Jag tror jag är nöjd med bildspelet men jag har ju ytterligare 6 dagar på mig att göra finjusteringar (precis som jag brukar göra med mina presentationer). Sen kunde jag inte låta bli att vara sur på min mamma igår när hon ringde för att hon inte gjort någon uppoffring alls med att komma in med bilder . Jag frågade efter kort direkt innan vi stack iväg till Thailand. Hon har en scanner hemma som hon inte vet hur den funkar ... ja, men herregud på två veckor kanske man kan ha försökt att prova den eller alt. skickat/droppat lite kort i min brevlåda. Som sagt, hon ringde när jag stod och lagade mat igår kväll och jag var väldigt kort i tonen och kunde inte låta bli att vara lite syrlig. Tack för att brorsans flickvän inte sitter med tummen mitt i handen och har hjälpt till för jag har ju inga bebiskort eller de första 10 åren på min bror för då var ju inte ens jag född.

Nå väl, bildspelet blir bra ändå.

• Happyasahippo

Later som ni har haft harliga, om an nagot anstrangande helger. Det dar med bildspel ar alltid lite jobbigt tycker jag Lapinette, man kan ju finlira hur lange som helst. Later dock som du gjort ett utomordentligt jobb redan.
    Blir lite inspirerad och kanske borde anvanda nasta vecka till att antligen fixa vara brollopsalbum....

Gemma: still going strong ser jag. Imponerande: och respekt till Monstret om hon slar Izunia i att spa datum

Izunia: Det ar heparinsprutor dvs blodfortunnande som jag skulle ha fatt, da jag har nagon for av genetiskt "blodfel" som gor att blodet tenderar att latt koagulera. Det ar egentligen inte farligt i vanliga fall (jag visste inte ens om det) men leder till okad risk for blodproppar nar man ar gravid; i synnerhet i placentan. Och det ar darfor de sma liven utvecklas normalt, mar bra osv tills det plotsligt blir en propp. Asprin hjalper till viss del, men inte tillrackligt mkt, darfor kombinerar man dessa bada som standard vanligtvis, men min lakare valde att vara lite mera konservativ utan egentlig anledning som vi forstar det. Facit: ny lakare.
    Emotionellt sett var jag en liten berg-och-dal-bana i gar som tyvarr hamnade i en rejal dal nar vi fick bekraftat att min kompis chef dott pa Haiti. Forutom att den mannen (Luiz da Costa) var en riktig legend inom FN och sa himla sympatisk och cool sa erbjod han mig ett toppjobb pa Haiti 2007 som jag tackade nej till da jag just traffat min man, vilket han tog pa ett jattebra satt. Kanns liksom annu narmare nu. Vad vi daremot forsoker att inte tanka pa ar att min kompis jobbade som hans hogra hand och var med pa samma mote nar jordbavningen intraffade...Vi hoppas naturligtvis fortfarande pa mirakel men erfarenheten av tidigare katastrofarbete sager ju att de forsta 72h ar de viktigaste...

Sa har fokuserar vi stenhart pa att hitta positiva saker att tanka pa och vi hade sa garna gatt och sett "Up in the air" i gar, men den har inte kommit ut har i Tyskland annu. Grr...antar att de maste dubba allt forst. Egentligen ar det helt sanslost att det bara finns 2 av ca 20 biografer i stan som visar orginalfilmerna...
    Ska snart i vag pa klassisk musik brunch med mannen.

Kram pa er!

• Happyasahippo

Izunia: forresten, hur gick det hos tandlakaren?

• Izunia

Hippo jag beklagar verkligen att din vän omkommit. Vi får be för att den andra klarat sig trots fruktansvärda omständigheter.

Jag har en bekant som troligtvis led av samma åkomma som du och födde sin dotter 2 månader för tidigt (allt har gått bra trots allt). Nu är hon gravid igen och har även hon fått blodtunnande sputor. Nu är hon i v 35 så vi hoppas på att den håller sig inne iaf 3 veckor till!

Jo det gick bra hos tandläkaren men eftersom fyllningarna endast var temporära så trillade faktiskt 2 ut första kvällen... Sur blev jag eftersom jag inte riktigt fick se resultatet. Men mina 2 framtänder kan man inte göra så mkt åt så jag ska nog göra skalfasader på dem. Han tycker inte att jag behöver göra mer än de 2, sedan bara fylla ut mellanrummen på de andra. Man kan ju alltid göra fler skalfasader senare om jag inte är supernöjd.

Nu har du visserligen lumineers, men gör det ont att fila ner tänderna?? Jag är så nervös att jag svettas...
    Jag vill verkligen fixa tänderna medan några bekanta tycker att jag kommer att förlora mitt karaktäristiska drag.. ehh... horsie?? haha!
    Det hade varit underbart att kunna le fritt utan att skämmas för sina tänder.

• förhoppningsis

Lapinette
    Bildspelet blir säkert jättebra! Din bror ska verkligen vara tacksam som har dig som syster.

Happy
    Jag beklagar verkligen din förlust. Hoppas på ett mirakel gällande dina andra vänner!

Izunia
    Vad var tanken med fyllningarna som var temporära? Jag menar, lite udda att de trillade ur redan första kvällen, eller de kanske bara var supertemporära.

Nu har jag precis kommit hem från lång brunch och en efterföljande NK-promenad. Vädret var så tråkigt att Haga inte alls kändes som något alternativ så en "promenad" på NK där vi började högst upp och betade oss igenom våning för våning fick funka lika bra. Nu ska jag snart på bio med mannen.
    Hoppas ni får en trevlig kväll.

• Happyasahippo

Tack for tankarna: var riktigt nara van ar annu inte aterfunnen, men en kille som de jobbar i hop med raddades i dag levande ur samma byggnad sa vi fortsatter hoppas pa mirakel...

Izunia: Jag har egentligen inte slippat ner mina tander alls eftersom lumineers ju sitter ovanpa (darfor kan man ju ta bort dem igen sen) och de liksom bygger dit dem med cement. Dessa, till skillnad fran temporara (som jag hatar da de alltid gar sonder eftersom man ju liksom anvander framtanderna ratt mycket ehh...). For mig var det bland det basta jag gjort aven om det sved i planboken. Finns inget liknande lumineers alternativ i Sverige?

Ah vad hoppfull jag blir av att hora om din kompis! Jag har en nara van i USA som ocksa har samma sak och for henne gick det bra med sprutor+aspirin sa jag ar hoppfull. Visst ar det forhojda risker men som min vans lakare menade sa var det "mitigatable risks".

Pa tal om graviditeter: Gemma: hur mar du?

Forhoppning: Det later som vi haft en liknande dag! Vi var ocksa pa brunch pa ett supersott fik som heter Schneewitchen (Snovit) och som ar sa idylliskt att man blir alldeles zen och som jag tycker ar valdigt mkt tjejsnacksfik pa nagot vis: fast det gick alldeles utmarkt att bruncha med maken ocksa. Sen flydde vi genom osregnet till min van som just flyttat in i var gamla vaning och betraktade hennes flyttkaos. Kandes extra trevligt att komma hem till var egen lya efterat, aven om det lackande fonstret gor sig paminnt igen. Pga regnet later vi nog bion vara i kvall dock: utbudet kanns skralt och det far bli Itunes download istallet

Forsoker just nu att stalla in mig pa att inte jobba pa en vecka nu (ar sjukskriven tom 22/1) vilket kanns jattekonstigt da jag ar san dar typ som alltod jobbar, men samtidigt kan det kanske vara bra att ta en liten time out. Att jag ar ganska trott och besviken pa min arbetsgivare gor att jag inte heller kanner mig motiverad att kasta mig tillbaka in i matchen heller...

• Izunia

Förhoppningsis: jo det var väl lite övertemporära...
    Tanken var ju att jag skulle se hur det ser ut innan jag var för drastisk. Därför punktfäste han dem bara.

En promenad är alltid en promenad oavsett vart man går. Shopping är en underskattad kaloriförbrännare!!

Hippo: Jag måste ju slipa mina mycket eftersom problemet är att de är för stora och att de lutar ut för mycket. Med skalfasader så kan de "ta in" tänderna lite. Därför är kanske lumineers ändå inget för mig.

• Izunia

hmmm var är Gemma? Tror ni att hon ligger och krystar nånstans nu (förhoppningsvis på förlossningskliniken!)???

• förhoppningsis

Gemma??!!
    Hmm ingen Gemma på ett tag nu faktiskt...

Happy
    Det låter som om du och din man har haft en bra dag tillsammans. Hur tar han det hela?
    Tycker absolut att du ska ta det lugnt, ta hand om dig själv mm istället för att gå tillbaka till jobbet, spec om du ändå inte är helt nöjd med din arbetsgivare nu. Risken är bara att om du är hemma och "inte har något att göra" försjunker i grublerier och annat... men det verkar som att du och din man tar hand om varandra.

Jag har precis umgåtts lite med min man, vi har varit på bio och sett Sherlock Holmes (och delat på en sådan jättebox med popcorn). Vi tänkte se Avatar men den var verkligen slutsåld i hela stan.

• Lapinette

Och vi såg Up in the air med George Clooney. Klart sevärd! Fast på eftermidagsvisningen. Tycker det är mysigt att gå på eftermiddagen vintertid när det ändå blir mörkt vid 15-tiden. Har nu ikväll även hunnit klämma 3 avsnitt av Entourage . Ja och så lite Sancerre och en helgrillad röding med en fräsch sallad till.

Ja, Gemma har inte varit inne sen igår kväll .... undrar?!

Svar på tråden Konfettiregn