Lapinette: Två flaskor champagne för att känna skillnaden - den var bra ;) Namnet kommer du få veta alldeles snart på facebook, det blir mannens alternativ för vi drog trots allt lott, men nu bråkar vi oupphörligen stavningen. Han vill ha det mer gammaldags alternativet som är helt omöjligt att uttala rätt på svenska, jag vill ha en moderniserad men tvivelsutan fransk stavning som går att uttala rätt överallt, för jag tycker synd om lillkillen som döms till ett liv av bokstaverande. Mannen är skitenvis! Och jag är minst lika envis! I det här fallet tänker jag helt ärligt på barnets bästa. Han är f.ö. beräknad att poppa ut i morgon men jag har inga känningar, för säkerhets skull har vi bokat in ett extra ultraljud privat nu på fredag för i Sverige börjar man inte kolla hur de mår förrän två veckor efter beräknat datum och det tycker vi känns lite sent. I Shanghai kollade dom fostervattennivåer etc från och med datumet, och sedan var tredje dag. Sånt är ju viktigt för bebisen kan inte kommunicera om det är nåt problem.
I helgen hade vi middag med goda vänner, vi ansträngde oss en hel del den här gången och det blev urgott och mycket, sen gjorde min mage kullerbyttor hela natten och jag sov knappt en blund, hängde mest med huvudet över toaletten. Igår mådde jag nästan lika illa och låg utsträckt i sängen större delen av dagen medan monstret hängde tvätt åt mig (yes, hon kan hjälpa till med det mesta när det kniper), tvättade sin leksakskossa helt själv i maskinen, hon ställde till och med om ratten till 30 grader fintvätt (fast det där var definitivt en lycklig slump, den stod på vittvätt 95 innan) samt serverade mig låtsasté ur låtsaskoppar och klappade mig bekymrat över håret. På eftermiddagen var jag tillräckligt kry för att kunna delta i vår Galette De Roi-tillställning, två par och sammanlagt tre barn var hitbjudna för att äta den traditionella kakan, dricka mousserande och prata bort eftermiddagen.
Idag är det en vanlig dag av jobb och dagis. Har en lekdejt planerad i eftermiddag men jag funderar på att ställa in, känner mig fortfarande lite matt och dricker resorb.
Hur var era helger? Kram, G