• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Lapinette

happyasahippo - jag önskar att jag fortfarande var där ... men sitter nu på kontoret med massor att göra och snödrivorna ligger tunga utanför. Trodde denna vecka skulle innebära mjukstart men kunderna verkar tycka annat för jag ska iväg på två stora presentationer i mitten av veckan och har därför häcken full och ett huvud som är inlindat i bomull (jetlag).

• Happyasahippo

Lapinette: Aj da, jag trodde ni var kvar fortfarande! Later knappast som mjukstart alls: har provat den varianten och kan inte riktigt rekommendera den. Fast det dar med bomullsskalle ar ganska bra for presentationer tycker jag for man ar sa dar lagom cool och far inte sa mkt stressadrenalin innan.

Vad ar det du jobbar med forresten?

• Lapinette

Happyasahippo - marknadsundersökningar och det verkar vara många som har ledningsgruppsmöten och liknande så här i början på året och då vill att jag kommer ut och presenterar resultat från undersökningar de har köpt från mig.

Ytterligare en morgon där både jag och maken vaknar vid 5-tiden och kan omöjligt somna om. Tur att båda presentationerna denna vecka är innan 15.00 för då kommer min dipp. Var så rödögd när jag kom hem ifrån jobbet igår kväll vid 19-tiden. Men, men jag har ju tankat ned massor med sömn i Thailand sov minst 10 timmar varje natt . Kan nog leva på det ett tag.

Förutom en rivstart på jobbet så satt jag även en liten stund igår och mailade och planerade inför min brors 50-års fest som går av stapeln om 11 dagar. Jag har nämligen blivit utsedd till toastmaster och försöker nu kordinera middagen med värdinnan (brorsans flickvän) samt komma på lite bus under middagen. Ska bl a lägga upp en bildspel samt planerar på att skriva en text till en sång. Har ni några briljanta idéer så tar jag tacksamt emot. Vill ju att middagen och festen ska bli så bra den bara kan.

• Gemma

Tack för alla lycka till-en, än har de inte behövts men tids nog så. Och jaa! Det blev min stavning. Mannen köpte mina argument till slut, plus att stavningen ändå blir jättefransk med "É" och sådär, fast den lille slipper ägna resten av sitt liv åt att rätta felaktiga uttal. Det är ju rätt få svenskar som fattar att "Ay" = E. Jag visste det till exempel inte.

Tjo vad det snöar därute. Jag ska snart till barnmorskan för den sedvanliga magklämningen, fast jag vet redan att miniman sjönk ett rejält stycke igår, efter en dubbel espresso på lokala favvofiket (monstret och jag körde lite after dagis med skräptidningsläsande på tu man hand). Och i natt kände jag att han höll på och försökte borra sig neråt, utan några större resultat men ändå. He's on a mission. Det känns fint att vi är överens.

Under tiden njuter jag av arbetsro och känslan av att ha all tid i världen för världens gulligaste dotter. Om det blir galamiddag på lördag som planerat är däremot en annan sak...

Lapinette: Så kul med femtioårskalas! Och att du ska vara toastmaster! Viktig fråga: Vad ska du ha på dig?

Nu ska jag fortsätta gårdagskvällens jobb, jag har väl sisådär en 45 minuter på mig innan det är dags att plöja sig bort till MVC med gemmobilen. Kram, G

• Lapinette

Gemma - ja denna viktiga fråga har jag ännu inte löst! Tänkte gå ut och kika om det finns några snygga svarta klänningar på rea nu så här efter nyår men jag vet bara inte när jag ska hinna med det. I nödfall har jag en lila partyklänning som får duga. Har fått veta att temat är lila och svart så jag kommer då att smäla in väl . Sen blir det mina skyhöga svarta skor som maken köpte till mig på Valentines day i Barcelona för snart två år sedan. Allt för få glammiga fester dvs för få tillfällen att bära dessa skor med swarovskistenar.

• Gemma

Just det, de där skorna har man ju inte glömt.
    Och jag trånar för närvarande efter min nyinköpta vinterkappa, en dunfylld chokladbrun North Face-sak med fuskpälskantad huva. Den ser helt ospeciell ut men för mig är det precis tvärtom - mitt första seriöst vuxna vinterplagg! Har hittills aldrig ägt något som inte var snyggt men grymt opraktiskt, typ tight yllekappa med vidöppen trenchcoat-ringning.
    Kappan-jackan är svår att få igen hela vägen nu när jag fortfarande befinner mig i mitt, ja, tillstånd, men snart, snart...
    Gick också, efter MVC-besöket (han fixerade sig mycket riktigt igår så nu kan det vara på G) en vända för att köpa nya Bally Curlingkängor men det var helt renrakat på hyllorna. Funderar på att nätbeställa. Eller har ni nåt bättre förslag som inte är lika halkigt?

Kram, G

• Mlle M

Gemma: jag älskar mina UGG:s men tyvärr är dom lika halkiga som Ballys curling-kängor, kanske dock lite bättre eftersom dom är högre och i curlingkängorna får jag ideligen små stenar, hmm...jag kanske går som en kamel men så är det, små ilskna stenar som river sönder strumpor. jag är inne på mitt andra par UGG:s , ett par är nog redo för pension då dom inköptes typ år 2001 på en skidsemester i US då UGG fortfarande kändes som ett relativt okänt fenomen och dom börjar nu bli tunna och kalla då det gosiga fårskinnet nötts upp efter år av idogt användande.

Usch, jag borde inte ligga på soffan och fördjupa mig i UGG diskussioner, har en förfärlig hosta och borde packa eftersom min upphämtning ( läs sura tyska shuttle-service till flygplatsen) kommer om några timmar och jag ligger mest och dricker te och kraxar som en kråka.

• Izunia

Lapinette jag drömmer om dina skor just nu!

Själva har vi börjat med inskolning och det går riktigt riktigt bra. Miss J vill inte gå hem när det är dags och på fredag ska hon äta lunch själv för första gången.

Mannen åkte till österrike idag så nu ses vi inte på 3 veckor. Jag har redan idag passat på att städa och ska snart moppa golven. Måste boka en tvättid då tvättkorgen flödar över. Inte s kul när man är ensam med hund och barn. Jag får försöka boka tid när J är vaken. usch jag är redan trött. Kaffedags!

• Lapinette

Maken tänkte boka musikal på Broadway när vi är där i maj och jag sitter nu och försöker bestämma mig för vilken vi ska se. Svårt!

• Lapinette

Och har ni några New York tips så tar jag tacksamt emot!

Svar på tråden Konfettiregn