• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Gemma

Happy as a Hippo: Jag som aldrig har förlorat någon närstående kan inte ens föreställa mig hur tomt det måste kännas.. eller, jag vill inte ens föreställa mig. Än går du ju och hoppas men det låter onekligen ganska hopplöst. Håller såklart bägge tummar för att det där miraklet ska inträffa.

Och - närå, jag har bara varit busy med promenader, simning, långbrunch, legobygge, ABC-bokmakande och, eh, dans ;) I morgon ska vi göra ett ultraljud för att kolla att han mår bra därinnne, annars brukar man inte göra det förrän efter två veckor. Under tiden njuter jag av lugnet.

Izunia: Jag vet att det inte är viktigt eller så, men jag förstår inte riktigt varför du ska fila ner dina tänder, du är ju riktigt wow-snygg och dina tänder är en del av det. Nu handlar allt såklart om tycke och smak men personligen har jag alltid gillat personliga tänder framför syntetiskt raka, om de inte är riktigt extrema men det är ju verkligen inte dina.
    Sen är jag ju sån att jag gillar de små "defekterna" hos folk. Såg t ex foton på mannen innan han hade tandställning (när han var tonåring) och han var - faktiskt - mycket finare då. Tack och lov har monstret fått hans charmiga glugg, jag ska göra vad jag kan för att hindra henne den dan hon eventuellt börjar eftersträva perfektion.
    Men i slutändan är det ju bara man själv som vet vad man behöver för att vara nöjd och må bra. Och då handlar det såklart om var man drar gränsen. Klippa håret är ju också ett sätt att förändra / förvränga sig på.

Här är en massa härlig pudrig snö, har lovat monstret att jag inte ska hämta henne med bil utan med vagnen, hur det nu ska gå till, sen blir det nog lekdejt med vilda tvillingarna med en massa té. Jag har snöat in på téer nu, har värsta stora Kusmiboxen, ett ljuvligt Ladurée-te och några Kusmi lösvikt så jag vågar numera bjuda hem även de värsta kaffevägrarna med gott samvete.

I övermorgon fyller monstret två. Hoppas verkligen inte att Lillebror planerar att komma just precis då. Man vill ju inte ha bittra barn.

Kram, G

• Mlle M

Ååh Gemma du har helt enkelt bara varit upptagen....ha, ha jag trodde som Lapinette och Förhoppningsis att Du kanske var upptagen med barna-födande!!

Hemma efter fem dagar på rivieran...härligt!!! Nu skall jag laga lite frukost...eeeh....sent jag vet men hade lite annat jag var tvungen att fixa med först sedan skall jag läsa ikapp vad ni haft för er under helgen!!

• Izunia

Gemma vi som trodde att du var 2 barnsmamma just nu.

Nja jag gillar också "karaktärständer" - på andra. Själv vill jag ha de där prefekta pärlorna i munnen. Givetvis kommer de inte att bli "perfekta". Men finare så att man slipper hålla igen munnen när man skrattar. Det räcker ju att jag redan skrattar som en häst. Vill inte se ut som en också. Eller en bäver..
    Tack snälla för komplimangen iaf!

Lapinette visst är det trevligt med tidig bio. Då har man helt plötsligt jättemycket tid kvar på kvällen efteråt också!!

• Gemma

Tvåbarnsmamma är ofattbart många vuxenpoäng. Jag är inte riktigt där än, men jag börjar önska det.
    Nej, du är jättefin när du skrattar! Det är ju inte bara tänderna, det är helheten, dina fantastiska ögon och munnen och tänderna som samverkar och blir ditt speciella uttryck.
    Men men, du måste ju bli nöjd själv. Det är viktigare än allt annat.

• Gemma

Och jag måste erkänna att jag har okynnesshoppat på Jacadi-rean, till lillprinsen. Fantastiskt söta och onödiga små cardigans och slipovers och rutiga snickarbyxor. Nu får han gärna komma.

• Gemma

Mlle M: Hur är rivieran såhär års? Kan man bada och sådär? Känns overkligt, när man tittar ut på det kritvita.

• Lapinette

Tror inte Mlle M har badat men soliga dagar även på vintern innebär att man faktiskt kan sitta på uteserveringar och äta lunch. Men vad jag har hört ifrån våra vänner så har även Nice fått snö i vinter.

Jag instämmer med dig Gemma. Iza tycker du är så vacker som du är och kan inte alls se eller förstå att du tycker att du ser ut som en häst/bäver. Fast jag förstår känslan av att "skämmas" för sitt utseende. Själv höll jag handen på min haka när jag var tonåring ända tills jag drog bort två tänder och flyttade in allt så att jag inte längre hade ett korsbett/underbett. Vet att jag bliv tillsagd av läkarna att ta en ordentlig funderare av den anledning att det var ett karaktärsdrag, något som gjorde mig till mig ... MEN jag ångrar mig inte en sekund att jag gjordet detta.

• Mlle M

Gemma: Nej jag har inte badat, men som Lapinette mycket riktigt skrev, ätit lunch utomhus och njutit av ljuset! Själva "ärendet" med resan var Monte Carlo Circus festival som var helt fantastiskt. Jag reste ner i tisdags och hann träffa en av mina bästa vänner tillika fd businesspartner och eftersom hon och hennes man reste på jobb i NY kunde vi bo i deras våning. På torsdagen kom mamma ner och vi shoppade, gick på Chagall-museum och hade det bra! På fredagen kom mannen ner och vi skyndade oss till Monaco då cirkusen gick av stapeln på fredag kväll! Det var en helt fantastisk föreställning men akrobater , djur, ja allt, dessutom färre clown-inslag än ett annat år jag var då vilket jag uppskattade då det ibland känns så himla ihåligt med clowner. Oj nu måste jag rusa, min gymklass börjar snart. Återkommer!!!

Svar på tråden Konfettiregn