• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Izunia

Nu tror jag det definitivt har hänt nåt!!!

• Lapinette

Iza - har du fått någon info som vi andra inte har fått?!

• Lapinette

Och kanske har du rätt för Gemma har ju hittills inte varit inne här idag. Spännande!

• förhoppningsis

Vi borde införa "anmälningsplikt" när det börjar dra ihop sig mot barnafödande.

Izunia
    Jag har ju inte träffat dig på riktigt, men på de bilder jag sett så är du verkligen jättesnygg!! Men instämmer med Gemma, viktigast är att man själv är nöjd.

Själv är jag allt annat än nöjd nu vilket har resulterat i pass på löpbandet i dag och i måndags och stallet igår. De bygger om på jobbet nu så det borras hur mycket som helst i väggen precis bakom mitt rum och våningen över/under så oftast går det inte ens att prata i telefon. Går tidigare med gott samvete istället och går och tränar.

• Gemma

Närå, har bara varit busy med att fira monstrets födelsedag. Det började stillsamt med välling i soffan, och sen avlägsnade vi oss och kom in med tårta och jättepaket i rosa hjärtpapper, innehållande en rosa Hello Kitty-docksäng... rosa hjärtballonger, guldhjärta i kedja, skär jordgubbstårta i trä (som är ett jättefint pussel med frukter och grädde som kan plockas bort med pinnar och kardborrar) förstärkte känslan av att vi satt inuti kroppen på en stor barbapappa. Efter en härlig frukost med parmaskinka och omelett insisterade monstret på rosa klänning med rosor på och lackskorna, sen bar det av till dagis där hon blev fortsatt firad med sång, önskelunch, paket och guldunderlägg till tallriken.
    När vi kom hem anlände mina föräldrar, extra gulligt med tanke på att pappa blev opererad i foten så sent som igår. Vi mumsade på morotskaka, drack kaffe och busade och läste med den lilla som nog lär sova gott inatt...

Igår hade jag gått en vecka över tiden. Vi hade bokat in ett privat ultraljud och kollade att lillkillen hade allt han behövde därinne, det hade han - med råge! Jag fick till och med se magvalkarna i närbild och nä, nån pyttebebis blir det inte den här gången heller. För närvarande väger han 3,5 kilo och har lååånga ben, precis som monstret.
    Om en vecka blir det nytt ultraljud och så får vi se hur vi går vidare. Men det är så jäkla skönt att de inte stressar en, här. Känner mig varken trött eller otymplig och njuter alltjämt av lugna arbetsdagar och hyfsad nattsömn, för ett är säkert - förr eller senare tar de slut.

Kram på er, G.

• Izunia

Vad skönt att monstret iaf slipper dela födelsedag. Det är ju ett plus!
    Skönt att höra att du faktiskt mår bra och inte känner dig tung och otymplig. Sista veckan kändes det som om jag skulle explodera vissa tillfällen. Speciellt på natten då ingen sovställning längre är bekväm och sammandragningen som verkligen gjorde det omöjligt att somna och ännu mindre slappna av.
    Eftersom du känner dig så bekväm så passar ju svenska mödravården perfekt!! Verkligen ingen stress! haha! Men BRA att ni bokat in privat ul. Man ska alltid ha koll på bönan där inne. Tillåt det inte att gå mer än 2 veckor över tiden bara. Det är onödigt.

Hoppas du får din bebis innan helgen.

• Gemma

Izunia: Två veckor över tiden eller mer är OK om man har konstaterat att barnet har tillräckligt med fostervatten och att moderkakan + navelsträngen funkar OK, och det gör man ju med ultraljud.
    Ska till varje pris försöka undvika igångsättning för det kan lätt leda till en massa följdkomplikationer... jag tror stenhårt på det som min kära barnmorska i Shanghai kallade "natural-natural"... fast i efterhand har jag förstått att flera av grejerna som de praktiserade där, är olagliga i Sverige. Helt enkelt för att de är för smärtsamma och farliga. Förstår nu varför jag uppfattade några inslag som oerhört obehagliga... men var framför allt glad för att jag slapp nålar och kemikalier för sånt är jag jätteskraj för. Inte vanliga sprutor men dropp och liknande är skitläskigt.
    Nåja, tänker ta det lugnt ett tag till sen blir det ny koll på MAS på tisdag och så får vi ta ställning till vad som händer då.
    Sover OK även om jag vaknar ofta, det är inte magen som är problemet här utan konstiga drömmar och liknande.

Har haft en riktigt OK jobbdag hittills, faktiskt. Hur mår ni andra?

Kram, G

• Izunia

Nu kan jag meddela att Gemma har fött en pojke!!
    Han väger 3545g och är 51 cm lång!
    Hon får berätta detaljerna själv lite senare.

• Mlle M

- Nämen vad roligt!!!

JÄTTE- GRATTIS GEMMA!!!!

Waow, Du har verkligen varit så cool och skrivit här och uppdaterat oss i dina "väntans tider" ser fram emot en rapport från Casa Gemma så småningom!

Izunia: Gulligt av dig att meddela! Har föressten läst ikapp på tråden angående dina tand-funderingar och jag tycker som de andra tjejerna; du ser ju jättesnygg ut på alla dina bilder på FB!!

Svar på tråden Konfettiregn