• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Happyasahippo

Vad ni ar gulliga allihop; jag blir alldeles rord. Tack!

Nu ar jag hemma igen efter gardagens forfarliga upplevelse pa kliniken, vilken dock kandes sa vansinnigt mycket battre av att min man var en san hjalte. Han vek inte fran min sida forran jag sovdes i princip och var med och traffade lakare och stallde tuffa fragor. Han var verkligen min klippa och vi tog oss darifran sa snabbt det bara gick. Akte direkt till fiskmarknaden och bestallde en hummer och kopte en flaska Louis Roederer. En mycket medveten aktion for att vanda en forfarlig borjan av dagen till nagot positivt och i enlighet med principen att champagne behover man inte bara fira med. Funkade jattebra i gar kvall (efter att jag tillbringat dagen pa soffan med Greys Anatomy) och vi hade en suverant mysig kvall bara vi, med jattegoda hemmagjorda blinier (kvar fran nyar i frysen) till forratt och 1/2 hummer var snabbgrillad i ugnen med orter och smalt smor.

Visst har du ratt Gemma, att vi faktiskt kan bli gravida tamligen latt vilket ar fantastiskt i sig. A andra sidan ar det just det som just nu kanns extra grymt da var lilla turtle var helt perfekt tills den med storsta sannolikhet geonomgick exakt samma som den andra, som doktorn i gar holl med om kunde ha forhindrats om jag hade fatt sprutor fran borjan. Vet inte om det ar gardagens champgneterapi eller erfarenheten men sa har i eftertankens kranka blekhet sa marker jag att jag ar rejalt arg pa var lakare snarare an fortvivlad. Tror att jag kommer igenom sorgen genom att istallet fokusera pa att hitta en ny lakare som ar expert och som kan ge ett annat perspektiv. For vi vet att vi vill och tanker gora vad vi kan.

I detta sammanhang sa har jag sa otroligt stor beundran for dig Lapinette, uthalligheten och styrkan ni har maste vara fantastiskt stor. Det kanns inspirerande faktiskt och jag hoppas verkligen att adoptionsprocessen borjar sa snart som mojligt.

Izunia: Vad haftigt med en san lite musikalisk stjarna! Din man ar val musiker ocksa om jag forstatt ratt, sa hon har ju en del att bras pa?

Gemma; Darn Curlings! De rackarna blir ju dessutom storre ju langre man har dem...Kan man inte salja sant ganska latt pa Tradera i Sverige? (Jag vet verkligen inte men min syrra gor ofta sa). By the way: Du ar helt klart min forebild vad galler glamorost familjematliv i framtiden. Namner inte ens det dar som du egentligen skulle halla pa med just nu...

Usch, Haiti kanns helt ofattbart langsamt: de har nu passerat de kritiska 72 timmarna och hittils ar farre an 12 personer raddade ur FN byggnaden. Ser sa hopplost ut for vara 2 narmaste kompisar och ryktena florerar overallt. Forsatter hoppas pa mirakel men kan samtidigt inte fatta hur varlden kan vara sa grym att nagot sant hander i varldens mest utsatta lilla land... Ger perspektiv pa ens liv liksom.

Helgplanerna har ar ganska lugna (far ju inte trana eller gora nagot kul alls den narmaste veckan) men ett besok i engelska bokhandeln ar inplanerat samt en promenad eller tva. Dagdrommande om Singapore ar en annan gemensam aktivitet som vi agnar oss allt mer at

Ha det sa himla bra allihop och njut av en harlig helg!

• Izunia

Hippo vilken tur du har som har en sån fin man vid din sida. Det är det viktigaste stödet man kan ha i en sån situation. Förstår att du känner ilska mot er läkare. Vad vad det för sprutor du kunde ha fått? Har det nåt att göra med blodtrycket?
    Hoppas ni hittar en expert inom området snart så att ni kan försöka er på att bilda familj igen.

Jag blir så ledsen när jag läser om dina saknade vänner. Det är ju sån otrolig kaos just nu så det finns säkert hopp om att de finns där och hjälper andra. Det får verkligen en att sätta sitt liv i perspektiv som du säger när man ser vad som händer. Jag började gråta när jag såg en 16 mån baby som räddades efter 3 dagar.. Jag klarar verkligen inte av att se såna grymheter. Även om det är en verklighet..

• Lapinette

happyasahippo - eloge till din make som stod där som en klippa. Vid sådana här tillfällen behövs det. En sak som jag är otroligt tacksam över - min make och den relation som vi har. Det är så lätt att stupa på vägen när motgång efter motgång kommer. Vi dricker också alltid med champagne vid svåra stunder och försöker lyfta tillvaron så ofta vi kan. Det verkar ni också lyckas med!

Otroligt tungt med detta besked samt dina vänner som är saknade. Hoppas på det bästa!

• Lapinette

Ahhhh by the way ... idag är det lördag!!! Undrar om Gemma har åkt in eller om hon bara är upptagen.

• Gemma

Very sorry Izunia men jag tror inte du får rätt den här gången...
    Har varit i stan med mina nya bally curlingkängor, köpt lite smågrejer och lunchat med monster och man. Nu har jag tagit igen mig och väntar på att Fru F ska anlända för eftermiddagens lekdejt. Ikväll blir det födelsedagsmiddag med väninna nere på stan, har köpt jättestor Kusmi presentask till henne.

Kram, G

• Izunia

ahhh dagen är inte slut än!!

Ja ja jag får nog inte rätt trots allt. Kan jag ändra mig till måndag?

• Gemma

Izunia: Jadå, du får ändra dig. Monstret hävdar bestämt att lillebror ska komma på måndag morgon så kanske :)

Ikväll skulle jag ju ha haft middag men den blev inställd, än en gång inte på grund av mig utan på de andra som är sjuka respektive ska leverera en häst till Irland, och då blev det strul med transporten. Vi tar igen det med en lunch imorgon istället.

Nu: ABC-bokprojekt. Kram!

• förhoppningsis

Happy,
    vilken tur att din man är ett sådant stöd! Helt rätt angående champagnen, det passar perfekt för att pigga upp sig med när det behövs.

Gemma
    Spännande att du är hemma fortfarande men tråkigt med den inställda middagen.

Jag ägnade gårdagen åt att åka pulka, ja det är sant, dricka vin, äta massor med skaldjur och ost och se på film med en kompis medan mannen var på middag med sina killkompisar.
    Idag har jag gått Djurgården runt och sen fikat lite, mannen har varit hemma och varit bakis. När han är bakis är han trött, arg och mycket grinig så det är bäst för alla att jag håller mig undan då. Kvällen avslutades med att vi promenerade hem till mannens syster och hennes man som bor ett par kvarter ifårn oss här i Sjöstaden för att fika och spela lite sällskapsspel (och dricka lite vin).
    Hoppas ni har haft en, efter era respektive omständigheter, bra helg så här långt.

• Lapinette

förhoppning - låter som en superhelg!

Själv ägnade jag hela dagen igår åt brorsans bildspel. Var arg, lättretlig och så utarbetad efter en lång och tung vecka så maken höll på att gå i taket varje gång jag fick ett utbrott (detta händer mycket sällan). Gick sen iväg för att storhandla och när vi kom hem blev det en god Barolo, entrecote och en massa goda ostar med marmelad. Fick även med oss den senaste säsongen av Entourage så när jag väl fick se Ari och hans kvicka kommentarer så mådde jag såååå mycket bättre.

Idag finns det tyvärr fortfarande några "måsten" på dagordningen men i eftermiddag ska vi gå och se George Clooneys senaste film.

• förhoppningsis

Lapinette
    Blev du nöjd med bildspelet sen?
    Tänk vad goda ostar och marmelader kan göra för humöret... det är nästan ett mirakel!

Äter nu en synnerligen lätt frukost, ska snart iväg på brunch på Nordic light.

Svar på tråden Konfettiregn