• Gemma

Konfettiregn

Din glamourdusch i grådasket.

Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

Hur mår ni andra?

Kram, G

PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

• Svar på tråden Konfettiregn
  • Lapinette

FruFräken - trist med ögoninfektion. Är inte det väldigt smittsamt också?!

Själv har jag också ett rinnande öga men det är inte ögat i sig det är fel på utan bihålan som ligger bakom. Maken tvingade mig till läkaren igår, försto ögondoktorn och sen öron-näsa-hals. Har fått pencilin samt nässpray med kortison samt träningsförbud i en vecka . Jag som var i sån jäkla god form i förra veckan. Så typiskt!

Happy - låter helt gudomligt med Australien! Ett land som står högt upp på vår lista men som vi säger att vi får ta när vi blir pensionärer och kan vara bort längre än en månad. Har en fd kollega som är nere i Mellbourn just nu och hon rapporterar dagligen om värme och antalet glas vin hon har druckit .

Izunia - ja, vi åker ned om några veckor, 19-22 mars. Trots att det bara blir en långhelg så ska det bli skönt att få komma iväg. Känns som det var evigheter sen vi var i Thailand.

förhoppning - din glamourprinsessa! Lida lite dagen efter kan man ju göra om dagen innan varit trevlig . Själv led jag lite väl mycket i söndags men insåg i måndags att det var bihålerna och inte champagnen som gav mig huvudvärk.

• zua

Hej tjejer! Det var ju så längesen jag var inne..Ville bara kolla att ni alla mår bra. Även om jag har majoriteten av er på FB.

Gemma- Din fighter!!

Lapinette- Härligt att du fortfarande njuter av livet.

Izunia- Vad skönt att ni har blivit friska.

Förhoppning- Det glädjer mig att du har börjat njuta mer av livet!

Kram på er alla!

• förhoppningsis

Gemma
    Varierande morgon för dig, minst sagt! Ser att du pratar om vårsol, hörde på radio att våren faktiskt har kommit till Skånetrakten nu. Vi ska ha -14 i morgon så det känns som om den aldrig kommer komma upp hit.

Fru Fräken,
    Oj ögoninfektioner låter mycket jobbigt! Verkar som att alla barn på tråden är mer eller mindre sjuka nu, skickar en tanke till er allihop.

Lapinette
    Är det bihåleinflamation du drabbats av? Inte snällt att skylla på champagnen då =)
    Fast jag hävdar bestämt att det är värt att lida lite dagen efter om man har haft en riktigt trevlig måndag med så mycket champagne och vin.

Zua
    Kul att se dig igen här, hur har du det?

Sitter vid frukostbordet och målar naglarna rosa i ren protest mot att det inte är vår än, solen skiner visserligen men det ska bli hysteriskt kallt i helgen igen. Efter måndagens middag med Chaîne des Rôtisseurs och tävlingen "årets unga kock" var jag så nöjd att jag nästan hade lyckats förtränga mitt stundande gynbesök för att kolla upp efter operationen mm. Nu får jag vänta ytterligare ett par veckor på provsvar... Fördriver lite av tiden med att åka till Uppsala och dricka enorma mängder Pol Roger och äta choklad.
    Hoppas ni får en trevlig helg!

• Happyasahippo

Oj det ser ut som en svensk vardcentral pa traden! God bättring at alla som behöver det!

Här har vi i dag en intressant blandning av snöludd och omväxlande stralande solsken, ca -1C. Dvs vad hände med den fina varen? ehh...

Sitter just nu nästan apatisk vid mitt skrivbord efter att ha varit uppe sen 5.30; tappert tränat och hallit en mycket lyckad presentation kl 8.30 och sedemera fatt allt kommunikationsmaterial osv godkänn för var global launch. Känner mig liksom lite tom just nu efter att ha gatt pa in 120km/h de senaste veckorna...Tror det är läge att ga hem tidigt inför kvällens biobesök och cocktails med vänninorna.

Ha en trevlig helg!

• Izunia

Nu är vi framme i st anton och jag har redan placerat mig på soffan framför Let´s Dance med en flaska negroamaro zinfandel (smakar väl sådär...) och choklad! Känns ganska bra. Öronen är i form och sjukdomarna är borta. Jag gör mig redo inför söndagens utgång (rent mentalt) och hoppas på en trevlig kväll.

Fru F hur är det med ögonen? Jag kan tänka mig hur svårt det är att ge en 2 åring ögondroppar..

Förhoppningsis jag målade också naglar i knallrosa i ren protest redan för ett par veckor sedan, men våren är väl snart här???
    Förstår att du inte vill tänka på varken gynbesök eller provsvar men jag hoppas innerligt att allt går bra.

Lapinette vad kul att ni snart har en massa resor att åka på. Synd att vi missar varandra med ett par dagar.

Hippo vad trevligt med cocktails med vänninorna. Det är därför jag längtar till söndag! Vi blir borta i 12 dagar förresten.

Zua vad kul att du tittar in! Det får du göra oftare! Hur är det med lillprinsen?

Mlle när kommer du ner?

• Gemma

Sällar mig till vårdcentralen... har superfebrigt och hostigt monster vid min sida, hon kollar på bamse medan vi (mannen också!) käkar Valrhona och dricker cappuccino, efter en bländande solskenspromenad bort till Sibbarp. Är ofantligt trött efter att ha blivit väckt SJU gåner på en natt, av två barn. Ändå känns livet trevligt! Igår fick vi besök av småkusinerna och jag svängde ihop en supermumsig lunch men fick hjälp med diskning efteråt för det är man absolut inte sugen på, enorma diskberg. På kvällen kom mannen hem och vi korkade upp en flaska riktigt gott 10-årigt spanskt rödvin, säkert var det mer mediokert på den tiden när vi köpte det och sedan glömde det i pappas vinkällare.
    Eftersom mannen också är sjuk och lillbebisen snorar (själv är jag också förkyld men jag har varit det i en vecka så det är OK) har vi ställt in kvällens franska ost- och vinmiddag hos min författarväninna, likaså monstrets gym och allt annat som liknar sociala engagemang.

Hoppas ni får härliga, soliga helger allihop.

Snörvelsnor, Gemma

• Happyasahippo

Jag hoppas ni har alla kryat pa er. Lider rejalt med ogoninflammation och kan tanka mig hur det ar efter att ha haft det i 3 manader i NY for 1,5 ar sen. Hemskt jobbigt sa jag ar glad att lilltjejen fatt antibiotika.
    Gemma: later trots allt harligt hemma hos er: snorvlande till trots.

Lapinette: Din vanninna verkar ha fatta galoppen downunder

Izunia: Vad harligt att ni ar framme nu. Hoppas du hade en trevlig kvall i dag!

Sjalv tranade jag 2 timmar i dag och kande mig rejalt nojd. Hade en bra telco for jobbet och kanner mig riktigt motiverad just nu: samtidigt som mannen rapporterar att han ar superglad och gillar Melbourne...
    I kvall har jag varit pa konsert med "I Muvrini" det korsiska bandet so var helt fantastikst trevligt!

Onskar er alla en harlig start pa veckan!
    Kramar fran ett svinkallt och snotackt Muenchen

• Izunia

Hade en trevlig kväll ute igår för att fira min födelsedag och jag lyckades brotta bort de flesta shotsen och några åkte ut på golvet eller gavs bort.. Det är inte lätt när man känner många bakom baren och där ALLA vill bjuda på shots. Jag klarar bara inte av det och det hjälper inte att säga att man inte vill ha..Så ut med den på golvet efter en fejkad svepning. Känner mig väldigt diciplinerad och mogen.. haha! Det var trots allt en ganska vild natt och det är kul eftersom de inte kommer alltför ofta numer. Ganska krävande att vara ute till kl 3 i en pub med 98 % män där alla är mer eller mindre berusade. Men vi hade kul!
    Så jag kände mig hyfsat välmående när jag vaknade i morse av många ingående sms. Sedan har jag hunnit med några timmar i backen dessutom så nu är jag som gelé i benen...

Nu sitter jag och tar det lugnt för mig själv med ett glas rött för att fira de resterande timmarna av min födelsedag.

Nu har jag bestämt mig att vi ska nymöblera sovrum och matrum. Vi behöver verkligen ett nytt bord i köket och jag har ögenen på ett vackert vitt bord från Bolia (vi har samma modell i vardagsrummet) men då kommer inte våra gamla stolar att passa. Det är de mest bekväma stolarna som finns och min man vill inte byta ut dem. Men de passar inte mitt drömbord.. Har dock hittat superbekväma och snygga stolar på Ilva men då kommer man upp i 9000kr endast för stolar. Känns onödigt dyrt. Eller vad tycker ni?

Sedan har jag hittat säng och sängbord även på Ilva..på rea.. Så man borde passa på.. Vi har egentligen inte råd att byta ut halva lägenheten på en gång eftersom vi även ska på semester snart igen, men det här bordet som jag vill ha säljer någon för halva priset beg.. det är ju läge!
    Ett stort problem för mig är att också bli av med det gamla innan man trycker in nya möbler i lägenheten. Det är alltid svårt att sälja gamla möbler. Vi har en Duxiana säng som jag inte bara vill ge bort. I-landsproblem, jag vet.

• Lapinette

Iza - grattis i efterskott! Skönt att höra att du mår bättre i år trots ett flitigt festande. Stolar är dyrt så även om man hittar några som inte kostar allt för mycket brukar man komma upp i en nätt summa. Vi har bytt ut nästan allt i lägenheten sen vi flyttade ihop för drygt 3 år och sålt massor på Blocket så som två soffor, en säng och byrå, bokhylla ... Sätt ut annons!

Oj, vad alla är sjuka! Inte bara här på tråden utan även på mitt jobb så är det ganska så tomt just nu. Själv har jag knaprat klart på antibiotika och igår gick jag iväg och tränade mitt favoritpass. Fick en nära döden upplevelse .. har ingen ork alls så jag trodde hjärtat skulle poppa ur kroppen, huvudet snurrade och jag fick kramp i vaderna. Shit, så otränad man blir av en veckas uppehåll och en infektion i kroppen.

Happy - när är det du åker "downunder"?

förhoppning - något mer Pol Rogerdrinkande på sistone?

Zua - skoj att du tittade in! Skriv lite mer! Vad händer i livet?

Gemma - har ni blivit av med förkylningarna och hur går det med lägenhetstittandet? Hittat något fint, centralt?

• FruFräken

Tack för alla söta tillrop om lillbönans ögon Shit, jag hade inte fattat hur tufft det är med ögoninfektion på en tvååring... och segdraget!! Nu har hon fått antiobiotikadroppar i en vecka och äntligen, äntligen börjar det bättra på sig. Om hon inte blir sämre under dagen så blir det dagis imorgon, hurra!! (Efter en hel veckas vabbande och pusslande med mitt jobb, mannens och snälla svärmor som också har ställt upp). Men usch alltså, om någon så mycket som andas om konjuktivit igen i närheten av oss så tar jag dottern under armen, duckar och springer så fort jag kan åt motsatt håll, för detta var INTE kul. Dessutom en kamp flera gånger om dagen att tvätta ur ögonen och ge ögondroppar.... inte lätt att förklara för någon så liten att det faktiskt blir bättre... Men Happy, 3 månader??? Sammanbrott.

Izunia, ååååh vad kul med en riktig utekväll, och med skidåkning!!! Aaah, avundsjuk. Ett annat år kanske, dvs då jag inte är gravid och har ögoninfekterad tvååring Passa på och njut, det låter ju helt underbart.

Yes, jag gillar också Blocket. Helt otroligt vad folk kan tänka sig att köpa där, vi har också lagt ut och sålt en massa saker i olika omgångar. Klart ni ska förnya!

Svar på tråden Konfettiregn