• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Och tänk de som snickrar, gör silversmycken, keramik you name it! Jag är nästan avundsjuk på dem. Vill liksom veta hur det känns att ha en bild i huvudet och sedan få det att transformeras från en bild i huvudet och ut i händerna och forma materia så att det motsvarar bilden någorlunda. Måste ju vara en jättehäftig känsla!

• Sonja68

MIn kompis målar tavlor. Jag är också där alldeles stum av beundran att hon kan ha en bild i huvet och så få ner den på ett papper och det blir helt underbart!
    Eller min kompis som är frissa. Hon gör underbara festfrisyrer, har en bild i huvet och så skapar hon. Hon syr kläder också. Gör en skiss i huvudet och syr. Va?! Hur är det möjligt?? För mig är det obegripligt.

På samma sätt som kanske andra undrar hur jag kan tänka en ton och så kommer den ut genom munnen, eller att jag har huvet fullt med strofer som jag sedan sorterar upp i hjärnan, fattar pennan och ut på pappret kommer en dikt, en vers, en sångtext, julklappsrim etc.

• Ninnnis

Jag håller med Sonja, jag är också imponerad av kreativa människor.

Blommis förresten, hundärende i Knutby, har det med HUH att göra?

• Sonja68

Blomman; du har faktiskt en poäng där. Kvinnors hantverk (eller det som oftast kvinnor skapar med sina händer om vi säger så)kallas oftast pyssel, medan "männens" hantverk kallas för vad det är.

På tal om ordet pyssel.
    Glömmer aldrig när jag jobbade på en folkhögskola och jag råkade säga till läraren för konst- och performancelinjen nåt i stil med: "Vad pysslar ni med då?" Hon blev SKITARG...
    Men jag sa ju det med ironi, lite skämtsamt så där. Men hon fattade inte det och hon är finska, så hon tuttade direkt

• ingenjörsbruden

Det spammas flitigt ser jag!

Lanovia: Nu börjar jag bli orolig....du ska nog se till o trappa ner redan nu....inte bra att pressa din kropp nu...speciellt inte om den skriker efter vila!!
    Sista tiden är tung...men den som väntar på ngt gott eller hur?!

nu gastar Bella....snart tillbax hoppas jag....

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-12-01 16:09:16 följande:
    Hjälpte kaffet, Sonja?
    Ja, kreativiteten flödar, jag spammar för fullt här
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...