• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Leksi

*håller tummarna för Ninnis lillasyster* Hejaheja!

Ska du till London & shoppa?! Gud vad kul!! Vem ska du resa med?

Tack för tipset Lanovia, tror jag ska ta en snabbsnabb sväng till H&M imorgon och se vad som finns i klänningsväg.

• Ninnnis

Jag ska resa med nämnda lillasyster! Hon har tjatat om att åka till London i flera år, men jag har sagt att hon måste bli 18 först. Hon fyllde 18 år i somras och fick en Londonresa tilsammans med mig i födelsedagspresent av oss Jag har bott där så det ska bli jättekul att visa henne "mitt" London.

• lanovia 08

Vad kul med en systerresa till London!
    Håller tummar och tår för lillasyster och körkort!

Ja ta en titta på H&M, kan vara värt ett försök. Polarn &Pyret hade klänningar också (dock lite dyrare) men ingen som charmade min kropp direkt.
    Min bak har blivit för stor så fel kläder får det verkligen att se ut som att det sticker ut åt båda håll.

Nu är förresten allt kakel på plats hemma! Blir så fint!
    Längtar bara tills vi får tillbaka dusch och tvättmaskin nu.

• lanovia 08

Också har vi lyckats "rädda" ena körningen så nu blir det bara en att köra om och den skall kollegan köra om åt mig eftersom jag inte hinner denna vecka. Så nu är jag gladare igen.

• passionsblomman

Lanovia, vad jobbar du med egentligen? Det har jag faktiskt fullständigt och totalt missat. Ta mig ur ovetskapen!
    Och var rädd om dig också.
    Jag måste säga att i denna tid då det mest PK att tycka verkar vara att man och kvinna ska dela f-ledigheten exakt och lika och rättvist, så vill jag isåfall höja en enveten, skarp och irriterande liten röst aatt det fan i mig inte är fråga om någotn rättvisa och att naturen skiter fullständigt i i-ländernas arbetsmarknadspolitik.

Om man inte pallar att jobba fram till förlossning så har man ju bara att börja plocka sina dagar. Det är helt för hälsans skull för både mor och barn. Om det där med helt delad f-ledighet ska bli rätt, ja då borde det finnas en graviditets och amningspenning isåfall, Som mamman får med anledning av sitt sk välsignade tillstånd.

Sorry, men nu retar jag upp mig...jag tycker det är så JÄVLA korkat att inte kunna se att det faktiskt inte handlar i första hand om jobb och jämställdhet i lönesammanhang, utan att det fortfarande är så att det ÄR vi som är gravida och det r våra kroppar som tar stryk OCH det är vi som ammar.
    Det har inte ett skit att göra med att pappa inte skulle vara viktig. Och dessutom tror jag att det där med att det är barnen som gör att vi ha rsämre löner som kvinnor är en myt och en dålig ursäkt.
    Det är inte alls där skon klämmer när allt kommer omkring.

Bruttan btw, hur långt innan julafton kan man grava lax och den håller sig? Och hur gör du? Något favvorecept?

Från det ena till det andra

• passionsblomman

Hur gick det för syrran Ninnis? *hoppas*

Hihi, vad roligt emed chokladkalendern...

I min familj fick vi minsann ingen chokladkalender. Och inte köptes den som hör till tv-julkalendern heller. Man brukade få gratiskalendrar på affäern vet jag, och så fanns det fina med glitter på. Dem tror jag mamma köpte i bokavdelningen i vår kyrka.
    Kalenderljus har jag heller aldrig haft.

Fast vet ni vad mamma hade till oss när vi var riktigt små? -En avdventsgran! Med sådana där riktiga ljus och så var det små paket för varje dag. det var verkligen smågrejor. Shit! Varför har jag inte gjort en sådan till sonen i år!
    Jag som tom hade en bonad som jag nålade fast alla paketen på i stuan, eftersom vi inte hade plats för någon gran.

• passionsblomman

Hundgodiskalendrar!

Ibland undrar jag över människans tendens att tro att allt som är mysigt för oss och hur vi pysslar om varandra alltid ska direktöverföras till djuren. Som om det vore det bästa för djuren på något vis.

Idag kommer det hundar hit förresten. Spännande för mina katter!
    Syrran ringde igår. Hon bor ju i Jämtland, så när hon undrade om de fick sova här en natt sa jag javisst, när då? Imorgon sa hon. Oj!Jaha...
    Det visade sig att de är i Skåne och hade kommit på att de skulle åka till Knutby på hemvägen -båda ställellena är i hundärenden. Och då tyckte de att de ju kunde åka vägen förbi oss då och upp till Uppsalatrakterna innan de drar vidare hem.

Snacka om att vara ute och åka bil! Och nu i jul kommer de ju hit också!

• passionsblomman

Varför blir jag inte tokstressad när de ringer helt apropå när jag blir galen när sväronen gör det?
    Fast visst fatatr ni att det är skillnad när det är SYRRAN och inte sväronen?
    De går och synar allt och frågar och kommenterar och invaderar köket och flyttar om mina saker. syrran kommer, sätter sig i soffan och får ett glas vin och så babblar vi allt vi kan så alla andra häpnar...
    Och så drar jag runt henne på husesyn och eftersom hundarna nog får vara i källaren så börjar vi säkert där.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...