Lanovia, vad jobbar du med egentligen? Det har jag faktiskt fullständigt och totalt missat. Ta mig ur ovetskapen!
Och var rädd om dig också.
Jag måste säga att i denna tid då det mest PK att tycka verkar vara att man och kvinna ska dela f-ledigheten exakt och lika och rättvist, så vill jag isåfall höja en enveten, skarp och irriterande liten röst aatt det fan i mig inte är fråga om någotn rättvisa och att naturen skiter fullständigt i i-ländernas arbetsmarknadspolitik.
Om man inte pallar att jobba fram till förlossning så har man ju bara att börja plocka sina dagar. Det är helt för hälsans skull för både mor och barn. Om det där med helt delad f-ledighet ska bli rätt, ja då borde det finnas en graviditets och amningspenning isåfall, Som mamman får med anledning av sitt sk välsignade tillstånd.
Sorry, men nu retar jag upp mig...jag tycker det är så JÄVLA korkat att inte kunna se att det faktiskt inte handlar i första hand om jobb och jämställdhet i lönesammanhang, utan att det fortfarande är så att det ÄR vi som är gravida och det r våra kroppar som tar stryk OCH det är vi som ammar.
Det har inte ett skit att göra med att pappa inte skulle vara viktig. Och dessutom tror jag att det där med att det är barnen som gör att vi ha rsämre löner som kvinnor är en myt och en dålig ursäkt.
Det är inte alls där skon klämmer när allt kommer omkring.
Bruttan btw, hur långt innan julafton kan man grava lax och den håller sig?
Och hur gör du? Något favvorecept?
Från det ena till det andra