• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

hej tjejer. Hoppas ni haft en bra helg! Jag har haft en kanonbra helg! Var så mysigt att träffa kompisen och hennes lillkille. dessutom kunde jag bara vara glad för dem, och inte avundsjuk vilket kändes bra.

• Villemoa

Många kramar till Blommis, krya på dig!

Sonja; har också tänkt på dig och maken! Hoppas han kommer hem välbehållen!

Jenny; härligt med härlig helg!

Adventskramar till alla!

• passionsblomman

Nu har jag nog smittat hela byn med min förkylning! Jo, för jag stod inte ut med en dag till i pyjamas och veta att det var 1:a advent och inte få sjunga Hosianna. Så jag duschade och bytte om och bestämde att hela familjen skulle gå på adventsgudstjänst i byns kyrka. Det var jättemysigt och det hela startades upp med värsta fyrverkeriet ute på kyrkbacken! Sedan massa sång och små söta barn som tände ljus.Efteråt bjöds det på skinkmacka, kaffe och pepparkakor i församlingshemmet, med mer sång. Vi hakade på där med. Ett sätt att få se fler ansikten i samhället än bara de som är aktiva i idrottshallen.

Nu har vi även varit på ICA MAXI och fyllt på med ljus och lite ljusslingor till utomhusbruk etc. Sambon har begripit att han behöver vara mer delaktig i mysighetsfaktorn på huset än jag behöver vara i hans träning...

Jag har insett att det fattas stjärnor och ljusstakar i ganska stort antal till olika fönser i huset för att jag ska vara nöjd. Men det får nog dras en repa efter jul när det är värsta rean, för det blir ju svindyrt. Tror jag ska ta en sväng på någon loppis också och se vad som kan finnas.

KRAAAAAM till alla på 1:a avent!

En extra och särskild till Daa *håller hårt*

*käregodeGud ta hand om Sonjas man så han kommer hem ordentligt!*

• Fru E

God Morgon!

Lanovia-jag känner som dig att jag inte hinner in här tillräckligt just nu men lovar att bättra mig in på det nya året när det lugnar sig på jobbet.
    Idag och imorgon är det utbildning hela dagen så hinner bara in på kvällarna tyvärr.
    Grattis till klänning köp

Här BOM:ades det i lördags vilket innebär bara 2 dagar med spottings tjohoooo!

Daa-tror du att du är gravid ändå eller?

Jenny-det är inte lätt att känna sig 100 % glad när man träffar andras små telningar men om det är en nära vän så får man kämpa lite extra. Jag är i princip bara glad för bästa väninnan som blev hoppsan gravid i våras och nu har en 2 månaders dotter. Klart jag är avundsjuk och känner att jag också vill ha ett barn men inte alls som jag var innan.

• Ninnnis

Sonja, vad härligt det låter med lyckad partykväll och vacker adventssång. Hoppas maken har kommit välbehållen hem nu.

Daa, KRAAAAAM vännen! Ibland blir man sådär ögonblickligen överrumplad av känslor, det går inte att kontrollera. Jag känner igen det där... Hoppas det känns lite bättre nu och att provsvaren är så bra som de bara kan. Var filmen bra, förresten?

Jenny, vad kul att det kändes bra med bäbisen

Villemoa, adventskram tillbaks!

Blommis, vad skönt att du är piggare och att ni kunde ta del av byns adventsfirande. Ni verkar duktiga på att vara med där det händer, heja er! Ni kommer att känna er hemma ordentligt alla tre, det är jag säker på.

Lanovia, vi bryr ju oss om varandra och vill veta hur alla har det, oavsett hur mycket eller lite man orkar skriva. Ibland har man mer tid och energi, ibland mindre. Vi vet ju att vi finns där och bryr oss ändå! Det lät lite konstigt, men ni fattar nog...

Ingis, var ääääär du?!

Vi hade faktiskt lite sol här i söder igår. Vi passade på att långpromenera i skogen, med lördagens fiskgryta i termosen. På kvällen gjorde vi en fotoalmanacka till min mormor, drack lite glögg och myste med adventsljus. Nu är killarna på väg till Sthlm igen

• Ninnnis

Ni kommer snart att känna er som hemma, menar jag.

Ninnnis skrev 2009-11-30 08:35:59 följande:
    Blommis, vad skönt att du är piggare och att ni kunde ta del av byns adventsfirande. Ni verkar duktiga på att vara med där det händer, heja er! Ni kommer att känna er hemma ordentligt alla tre, det är jag säker på.
  • Sonja68

Hej och stora kramen till alla! Hoppas ni haft en fin 1:a advent!
    Daa, dig kramar jag om lite extra...
    Blomman; härligt med gemenskap i byn på 1:a advent. Precis som Ninnis är jag övertygat om att ni snart kommer känna er som hemma. Ni har alla förutsättningar till det. Om det är något som är en isbrytare och som gör det lätt att få nya kontakter så är det barn (sport tex) har jag märkt. Samt i församlingsaktiviteter. Troende eller inte troende, de har oftast suveräna barn-, ungdoms- och familjeaktiviteter. Särskilt så här i jultid.

Älsklingen har kommit hem och det känns fin-fint. Vi har längtat. Frysen är dessutom full med Viltsvinskött och nåt som jag inte vet vad det är, "getabock" om jag översätter det från ryska, de är små och vita sa maken. Går vilda i skogen.

Imorgon fyller mor 75 år, jag ska åka och försöka hitta någon riktigt, riktig vacker och lite ovanlig amaryllis i en fin kruka. Hon vill inte ha presenter (saker) men blommor älskar hon.

Vi har fått lite, lite snö under natten och vips så har humörets höjts massor med snäpp

• Ninnnis
    Sonja68 skrev 2009-11-30 09:04:07 följande:
    Frysen är dessutom full med Viltsvinskött och nåt som jag inte vet vad det är, "getabock" om jag översätter det från ryska, de är små och vita sa maken. Går vilda i skogen.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...