• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fjällbruttan

Hej!!
    Tokstörtar in på vägen till jobbet
    Ska bli så kul att jobba

(jag vet,jag är knäpp )

UL igår gick strålande, MEN, liten puff knep med benen och vred sig så liten puff är fortfarande liten puff...vi får se om det är en hon eller han när puff gör entré!

V.19 idag så mina beräkningar har stämt

Häftigt vad mycket man kan se på UL och BM förklarade vad allt var som hon tittade på, jag såg mest ett grått kludd...

Att åka bil med mane n är bra, mycket bra!! Han kan nämligen ite smita nånstans då utan är tvungen att lyssna, tänka och svara! Man hinner mycket på 23 mil
    Nu är allt frid och fröjd igen... och han skäms..haha!! Jag är inte skadeglad*ljuger mig blå*

Kram till alla och speciellt Daa och Jenny, hinner bara vara ego just nu men tänker på er!!

Kram

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-11-27 09:59:32 följande:
    Oh, vilken toppenkväll du ska ha Sonja! Det är du verkligen värd Skönt att du har ventilerat lite med maken, Jenny. Hoppas ni får en mysig helg med bäbis och vänner Och Hvidis också!
    Tack vännen! Det värmer.
    Jag har bestämt mig för min "lilla svarta" och svarta stövlar.
    Funkar alltid har jag hört. Är nu på jakt efter färgstarka accessoarer, tex långt halsband eller tunn, lång scarf i någon stark färg. Har inte hittat nåt ännu, men väninnorna rotar febrilt i sina garderober (hoppas jag) Vi är mycket för att låna av varandra och att "ärva" av varandra när man är less. En top man är less på kan kännas som ny för väninnan. Inget slit o släng här inte. Vi brukar träffas med jämna mellanrum och ta med oss sånt vi är less på och hälla ut på golvet i en stor hög och sedan går vi loss och provar och roffar åt oss. Det som blir över skickar vi till Röda korset.
  • Sonja68

Fjällis: Det var inte tänkt alltså att ni skulle få veta könet på lilla puffen ännu. Lilla puff håller mamma o pappa på halster . Helt rätt

• Ninnnis

Vad skönt att du hittade en liten svart att ha på dig, Sonja! Det är supersmart att låna av varandra! Ekonomiskt, miljövänligt och kul. Hoppas någon av väninnorna hittar nåt färgstarkt så att du kan lysa som den solstråle du är

• Ninnnis

Bruttan, vad kul att UL gick bra. Spännande med vilken sort blygisen är

Smart att stänga in maken i en bil i 23 mil om man behöver prata...

• Sonja68
    Ninnis

Nu SKA jag jobba.

Ha en toppendag och myyyyyyyyskväll alla!
  • Leksi

Hej alla!

Oj, vilken kämpig vecka det varit! Har haft tusen järn i elden på jobbet, bl.a. suttit i möten heela onsdag och torsdag, så nu är jag väldigt glad för att det är fredag!

Har inte hunnit vara inne här alls men nu har jag läst ikapp!

Vad härligt att ultraljudet var bra Bruttan! Blir spännande att se vem som hinner få bebis först av dig och mig... Vi vet inte heller om lilla pyret (gud, vi har verkligen inte kommit på något bättre arbetsnamn och nu börjar det sätta sig...) är en kille eller tjej så vi får också en överraskning. Skönt också att du fick prata ut med din man, smart sätt by the way!

Ninnis, totalt avis på dig som städat så duktigt i veckan och nu kan adventspynta och glögga med gott samvete ikväll. Låter urmysigt! Liksom Sonjas kväll! Vi ska också äta tacos, men efter Dobidoo går som vanligt en trött byggare och en trött gravidis till sängs och *snaaaarkar*

Jenny, vad bra att du fått hjälp och kommit första steget på väg. Fast jag förstår att du är otålig och vill veta exakt vad det är för fel/alternativt här får du ett piller så kommer ÄL igång på en gång. Håller tummarna för dig!

Villemoa - grattis till ÄL! Ha det så kul ikväll!

Styrkekramar till Daa. Och så fortsätter jag vissla ett tag till för EA.

Bra tips om konserten Lanovia! Vi ska se Takida på Hovet imorgon och jag gör ALLTID bort mig vad gäller tiden. Står det 19.30 på biljetten så är jag där senast 19.00 och så får man vääänta skitlänge. Gjorde precis så i somras när vi såg Britney och höll på att falla i koma innan det äntligen drog igång. Är faktiskt inte så sugen på att gå på lördag just för att det blir så himla sent (efter konserten är slut tar det minst 1h innan vi är hemma), så maken har försökt att övertala div. kusiner och arbetskamrater att gå med honom men ingen har kunnat så nu blir det han & jag som det var tänkt från början. Det blir säkert jättekul när vi väl är där, men nu känner jag att jag hellre hade varit hemma och pysslat.

• lanovia 08

Snabbt inlägg från mig. Måste komma igång med lab så jag får gå hem någon gång i em får läsa o svara på inlägg sedan.

Allt gick bra hos BM. Blodtryck bra, spillevinkens hjärtslag ligger som tidigare på 145=bra, magen följer normalkvurvan.
    Dessutom ligger spillevinken nu med huvudet nedåt, precis som jag misstänkte med tanke på trycket på urinblåsan.
    Känner mig så sjukt nöjd och glad just nu vet inte varför. Inget har ju ändrats sedan innan besöket men skönt att se att allt är bra och spillevinkens ankomst kommer ju närmare.
    Även om jag går 2v över tiden så är det ju bara 10 v kvar.

• Ninnnis

Det är klart att du ska vara nöjd och glad, Lanovia! Du har ju världens finaste Spillevink i magen, och om ca 10 veckor har du honom/henne i famnen!

• Daa

Number-of-the-beast-Ninnis: är du piggare nu?
    Så gulligt att din mamma blev så rörd och glad till er låt.

Lanovia: Ytterst irriterande med sena artister. Men så härligt med såna minnen. Alltså, att ha en låt förknippad med såna känslor. Lycka till hos BM.

Sonja: låter som att du har en schysst kväll framför dig. Hur går det med accessoarerna? Du kommer att vara skitsnygg.

*stämmer in i Sonjas klagan över snöbristen: "yyyyyyyyl"*

Bruttan: retsam liten puff Skönt att UL gick bra.

Leksi: tv-kväll är inte att förakta. Låter jättemysigt med era fredagsplaner.

*vinkar till Hvidis och lilla E*

Tack för kramar. Det känns som om jag behöver dem. Som vanligt oroar jag mig alldeles för mycket i förskott. Vid det här laget borde jag ha lärt mig att det inte är någon större idé att göra det. *går i ide till våren*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...