• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ankan80

Halloj!
    Hinner tyvärr inte kommentera så mycket, men läser så fort jag har möjlighet.

Händer en massa saker nu denna veckan o nästa. Igår var det After Work här på jobb med en massa inbjudna beställare, i morgon blir det mys med liten 1 mån bebis, på söndag 1 advent o julskyltning, på tis avlyssning av hjärtljud (hoppas det låter bra nu), på fre blir det julbord i Göteborg med jobb och på söndag Ullared på vägen hem

Sen får jag nog ta o vila några veckor...eller så får man göra det efter jul.

Kram till alla

• Ninnnis

Oj, Ankan, du har verkligen fullt upp!

Sonja, det låter inget vidare... Men tur att du har gott automatkaffe iaf, det är mer än vad jag kan skryta med

Villemoa, hurra för glad gubbe! Då blir det till att ligga i (höhö)

Lanovia, jag får kanske börja med städningen så får vi se när jag är redo för pyntning...

• Ninnnis

Jag skulle egentligen ha fått massage nu, men massören (massösen?) är sjuk Jag får väl åka hem och städa istället, sen ska jag passa en vild tvååring

• Fru E

Daa-det där lät ju inte så bra.....hade hon någon motivering till varför du skulle vara glutenintolerant??? Att mörkret påverkar en negativt märker jag jätte mycket nu. Har svårt att vara "glad" och pigg när det är mörkt nästan redan kl 3 och regnar men det brukar hjälpa upp lite om man tänder 1000 ljus och sätter på musik

Villemoa-haha då vet vi vad ni kommer att göra ikväll

Ninnis-klart du ska börja pynta redan nu! Tänkte jag göra så slipper man stressa så mycket i helgen utan kan njuta lite

• Fru E

Ni kan nog sluta vissla för mig nu brunt i pantalongerna så det blir alldeles säkert BOM om några dagar . En mini liten del av mig hoppades att tomten skulle ha delat ut ett litet för tidigt paket

• passionsblomman

*snörvel*

Idag är jag sjuk och slokig. Jag kunde inte dova inatt ör det bara kröp i hela kroppen, ni vet sådär när själva sjuket bryter ut.
    Så jag har sovit halva dan. Sambon blev orolig nog för att göra thé med honung och två rostade mackor med ost och marmelad och servera på sängen.
    Det, mina vänner, hör definitivt inte till vanligheterna.

Sedan har jag uppdatert mig med min mamma i ett lååångt telefonsamtal.

Det är sedan min mer korkade sysselsättning upptagit min eftermiddag:
    Vi fick hitlevererat 8 kubikmeter ved som jag bara kände att jag vägrar låta ligga ute eftersom det ju HÄLLregnar mest jämt tycker jag. Idag sken solen och sambon var ledig, så jag tänkte att nu jäklar ska den in! (veden)
    Så jag har stått i källaren och staplat det som sambon kastade ner. Det blev efter ett tag förbaskat jobbigt och jag är glad att det inte var lite mer, för nu är jag totalt färdig.

Väldigt dum sak att göra med en vrålförkylning, men nu är den iallafall under tak och vi kan elda ett tag.

När man är novis på sådant härså är det också intressant att se hur mycket ved man egentligen får in i källaren och hur mycket 8 kubik i stjälpt mått blir när det är staplat.

Roligast idag: brev från Buttan i brevlådan!
    SÅ lyxigt det är numera när man nån gång inbland får ett riktigt brev!

• Villemoa

EA&MJ skrev 2009-11-26 16:29:48 följande:
    -haha då vet vi vad ni kommer att göra ikväll
  • Villemoa

Blommis; usch och fy för förkylningar!! Men härligt att få riktigt brev i brevlådan som inte innehåller reklam eller räkningar Det har jag inte fått på år och dar *vill också ha*

Idag kom min man hem med en liten present till mig och så en till Moa innehållandes ett stycke rosa fårskinnstofflor till mig och ett par i lila till Mois Ni må ju tro att hon är ursöt i sina små (stl.22-23) när hon rumlar omkring

• passionsblomman

Daa, min vän; det är inget konstigt attt någongång under livet drabbas av en depression. Det finns olika typer av depressioner och när det finns så tydlig yttre orsaker-dvs i ditt fall missfallet, så brukar det gå bra att komma ur.

Har man depressioner som mer bero på obalans i hjärnans signalsystem kan det vara jobbigare och kräva rätt tunga mediciner.

Gränserna för vad som bara är vanlig deppighet och när det övergår i depression är jättesvåra att se själv och man ska absolut ha en läkare som hjälper en där.
    Detta med dina sömnsvårigheter är en typisk sådan sak man tittar på, då sönrubbningar är vanliga. Antingen man sover jämt eller inte alls.

Jag tror definitivt inte att du är speciellt djupt deprimerad, då du faktiskt orkar dig ut på prommisar, äter och kommer iväg till ditt jobb etc. Fåår du bara bearbeta det du varit med om så kommer det att ordna sig tror jag.

Sedan gör det ju inte saken roligare att det är kolmörkt och vi är mitt i en tid då väldigt många undrar hur låg man får lov att bli egentligen.

Hur som helst är det starkt att du kommit iväg på undersökning och nu hoppas jag innerligt att du får bra kontakter vidare på din resa.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...