• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Krya på dig gumman!
    Jag tar gärna lite värme.
    Gruvar mig för att gå och lägga mig i den stora, kalla sängen. Ingen älskling hemma som värmer och masserar mig...
    Börjar faktiskt längta...

• Sonja68

Trots att jag här kan skälla och gnälla på honom så är han underbar. Och han är min Och far till våra barn ♥.
    Ungarna hade inte varit de dem är om inte han hade varit pappa till dem.

• Daa

Kikar in lite snabbt med en stor kram till Jenny. Som Blommis säger, processen är igång nu och det är positivt (men jag kan verkligen förstå om du känner dig besviken, förvirrad och ledsen). *kramar om igen*

God morgon på er.

• Ninnnis

God morgon! Tack och lov att det är FREDAG, för när klockan ringde var jag mer död än levande... *gäsp*

Lanovia, hur var konserten? Hoppas att den väckte många ljuva minnen

Sonja, vad härligt att du faktiskt längtar efter din man! Det glädjer mig

Blommis, hoppas du kryar på dig snarast! Du skriver så klokt (som vanligt) till Jenny, förresten

Jenny, jag tycker också det låter som ett bra första steg att få igång indianerna och därefter ÄL. Kram!

EA, jag fortsätter vissla lite till, tills du är heeeelt säker

Hvidis, grattis på 4-års dagen! Och till lilla E!

Daa, du känner ju din kropp bättre än vad läkaren gör, men det är iaf bra att du blir tagen på allvar och ordentligt utredd och undersökt.

Villemoa, hoppas ni hade en trevlig kväll igår Vad gulligt av din man att köpa tofflor till sina tjejer!

Hör och häpna, jag storstädade faktiskt igår! Dammtorkade, dammsög och moppade golven. Sen passade jag makens systerdotter (som har ett ljuvligt sätt att uttala mitt namn, vilket hon gör ofta ) samt hjälpte hennes storasyster att färga håret. Så ikväll kan jag med gott samvete ta fram adventspyntet och ha glöggen färdig när mina älsklingskillar kommer hem

• Sonja68

God morgon girls!
    Jenny, skickar många kramar till dig. Förstår att du känner dig förvirrad. Men det är nog bra att man börjar "rota" och bena i rätt ände.

Ninnnis skrev 2009-11-27 07:28:29 följande:
    Sonja, vad härligt att du faktiskt längtar efter din man! Det glädjer mig
    Oj! det lät nästan som... ja, jag vet inte vad jag gett er för intryck, men ni som brukar vara i Tanttråden vet redan detta:
    Jag är verkligen jättekär i min man och älskar honom vansinnigt, annars skulle jag inte skaffat barn eller gift mig med honom. MEN för att orka vara så där kär, så måste jag få ösa ur mig det som är lite mindre positivt och rosenrött någonstans, oftast blir det här ! Så jag förstår om det låter som att jag är skitless och trött och förbannand på min man, att han är världens skitstövel osv. Men så är det INTE.
    Jag ville inte att han skulle åka iväg över huvud taget, och när han åkte så grät jag återigen floder och kramade honom så hårt att han nästan inte kunde andas. Jag ville inte släppa iväg honom. Det känns som att hjärtat slits ut ur kroppen varje gång han åker iväg till sitt hemland
    Fjantigt, jag vet, men sån är jag.
  • Sonja68

1:a advent och inte en snöflinga så långt ögat når. Nånting är fel, fel, fel, fel, feeeeeel med vår värld idag För 10-15 år sen fanns det inte ens på världskartan att vi inte skulle ha snö till 1:a advent och julskyltningen!
    Man behövde aldrig ens tänka på hur man skulle "montera" utegranen, det var bara att sticka ner den i närmsta meterdjupa snödriva... Nu ser här ut som i södra Sverige; För oss är det jättekonstigt att se adventsgranar som står på en grön gräsmatta

• lanovia 08

Jaha då kan jag väl sluta hoppas på att min fjantighet skall gå över med tiden.

Sonja68 skrev 2009-11-27 08:19:05 följande:
    God morgon girls!Jenny, skickar många kramar till dig. Förstår att du känner dig förvirrad. Men det är nog bra att man börjar "rota" och bena i rätt ände.
    Oj! det lät nästan som... ja, jag vet inte vad jag gett er för intryck, men ni som brukar vara i Tanttråden vet redan detta: Jag är verkligen jättekär i min man och älskar honom vansinnigt, annars skulle jag inte skaffat barn eller gift mig med honom. MEN för att orka vara så där kär, så måste jag få ösa ur mig det som är lite mindre positivt och rosenrött någonstans, oftast blir det här ! Så jag förstår om det låter som att jag är skitless och trött och förbannand på min man, att han är världens skitstövel osv. Men så är det INTE.Jag ville inte att han skulle åka iväg över huvud taget, och när han åkte så grät jag återigen floder och kramade honom så hårt att han nästan inte kunde andas. Jag ville inte släppa iväg honom. Det känns som att hjärtat slits ut ur kroppen varje gång han åker iväg till sitt hemland Fjantigt, jag vet, men sån är jag.
  • lanovia 08

När kommer han hem igen då Sonja?

• lanovia 08

Jenny *kramar* Förstår att det känns förvirrande. men bra att det kommit igång nu och tror nog läkaren börjar i rätt ände.

ninnis låter som mysig kväll med barnen. och ikväll kommer grabbarna!!! Tjoho!!!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...