• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

EA: Åååhhh, typiskt. Är det helt säkert att vi ska sluta vissla? *kramar om, men fortsätter vissla lite lite till, för säkerhets skull*
    Jag vet inte riktigt vad som fick henne att tro på glutenintolerans, men jag tyckte att hon pratade lite väl mycket om min vikt. Det och att jag nämnde att min mage kan vara mer än lovligt tjurig ibland.

Blommis: trist med din förkylning. *krya-på-dig-kram* Det där med veden har du redan dragit slutsatser om, så jag kommenterar inte det
    Vad gäller det du skrev om depression så tror jag att du har helt rätt. Känner mig inte orolig över den just nu. Det är väl bara att acceptera att MF:et tog hårdare än jag trodde det kunde/skulle/borde/whatever göra (och det går framåt: visserligen blev jag knäckt av det här indianbesöket, men inte riktigt lika knäckt som vid det förra ). Sömnproblemen uppträdde för länge sen, månader innan vi snurrade in oss i barntillverkning, så dem är jag inte orolig över heller.

Villemoa: skönt att du fått ÄL. Då funkar det! *gör tummen upp*

Lanovia: badrummet, var det ju. *slår mig för pannan, doh* Men ändå kul! (men vem är det nu som renoverar köket... jooo, det är ju min arbetskamrat!)

Ninnis: blir det adventspyntning? Tyckte mest att paketet var spännande för att det kom från Piteå, som ju inte är helt långt bort från där jag bor.

Sonja: hur riktigt är det med dig? Alltså, den där tröttheten och frysattackerna?

• Fru E

God kväll på er tjejer!

Nu ska jag ta och dra deppmanteln över mig lite och sedan ta nya tag.

*KRAM*

• Daa

*klappar om EA under deppmanteln*

EA&MJ skrev 2009-11-26 20:09:06 följande:

God kväll på er tjejer!Nu ska jag ta och dra deppmanteln över mig lite och sedan ta nya tag.*KRAM*
  • Jenny står brud 090801

Hej tjejer.
    Nu är jag hemkommen från kompisen jag varit hos ikväll. Vet inte riktigt hur jag känner över gynbesöket idag... hon ville såklart bara rikta in det på att jag skulle få indianerna. Själva "bli gravid" skulle vi ta först senare när min cykel kommit igång. Så jag fick provera. Nu ska jag äta dem i 10 dagar, och så hoppas vi på att indianerna kommer. Sen skall jag vänta max 35 dagar... och då hoppas vi ännu mer på att indianerna kommit igen. Gör de inte det skall jag höra av mig till henne igen och så skall vi gå vidare därifrån. Om jag fattat det rätt kan man inte bli gravid när man äter dessa tabletter?!?

Hon gjorde lite undersökningar på mig, fick se på ultraljud hur jag såg ut. Hon hittade många äggblåsor, men sa att de var "många men ganska små" Försökte få henne att förklart vad det betyder, men då sa hon bara att det kan betyda många olika saker. Som om det skulle hjälpa! Har försökt söka lite på det nu på nätet, men hittar inget. Är det någon av er som kan förklara vad det betyder??? Då skulle jag kanske bli lite gladare.

• passionsblomman

Jennygumman, var inte ledsen! *kramar om*
    Jag tror det är bra att de vill få igång din cykel så de kan se utifrån det om du sedan ägglossar som du ska. Det ÄR en process allt det här som tar sin lilla tid. Försök att inte se den här månaden som bortslösad, utan gläd dig åt att du kommit igång med hjälp och utredning.

Det är ju oerhört onödigt att sätta in hormonpreoparat som stimulerar ökad ägglossning om det inte alls är det som är problemet. Det kan ju tillochmed leda til överstimulering och så.

Äggblåsan som ska bli bebis behöver bli en viss storlek och mäts genom vaginala ultraljud då man övervakar ÄL via klinik. Utifrån hur måtten på follikeln/folliklarna är så bedömer man att det är ÄL på G.
    Om det bara är smått så kan du ha haft ÄL så det bara är de små kvar (när follikeln brustit kastas ägget ut och syns ju inte)

Sedan finns det ju PCOS som jag vet att Ingis kan mycket om, då hon har det, och det tror jag hänger mkt ihop med att man har många men inte så utvecklade folliklar. Mnen jag kan det dåligt så det är bättre jag är tyst.

Det finns säkert tusen olika saker till och jag tror du ska vara glad att gyn inte ägnar sig åt att spekulera inför dig. Det är förmodligen så att det lika gärna kan vara helt normala orsaker, likaväl som att något skulle vara fel.

Det är ju jättebra att de kan få igång indianera så din kropp kanske fattar galoppen själv sedan!

• Hvidbrud

Bara en snabb kram från mig och lilla E! Ni är ljuvliga! Kramar till tokiga tanter och väna väninnor. Bajsblöjan kallar!
    4års dag idag!
    Indianerna har anfallit. Tyckte att de kunde hålla sig borta längre. Har inhandlat en Moon Cup som jag är så glad för!

• passionsblomman

Bamsekramar till Hvidis tebaks och till lilla lilla E såklart!

Indianerna måste komma tillbaka Hividis. Annars kan ni inte fundera över ifall lilla E ska ha syskon att dra i håret eller ej....

• Sonja68

God kväll alla. Jag orkar inte skriva... måste gå och sova... har varit på körrep i TRE timmar... zzzzzzz
    Sitter här och FRYSER.
    Daa, jag vet inte vad det är. Jag är SJUKT frusen. NÄstan jämt.
    Vad det beror på vet jag inte.

God natt mina vänner!

*nynnar "gå Sion din konung att möta..."*

• passionsblomman

Själv har jag lite feber och tycker det är dö-varmt här, för sambon eldar som en galning. *skickar över lite värme till Sonja*

Huvudvärk så det spränger trots tabletter. Usch!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...