• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

EXAKT så känner jag också, Sonja! Plus att om jag har städat och handlat när han kommer hem så får vi ju mer tid till att mysa, istället för att han ska börja städa eller åka och handla. Om han kommer hem tidigt brukar han få välja mellan att handla eller städa, och eftersom han avskyr att handla så väljer han oftast att städa

När maken däremot kommer hem på torsdagen så brukar han oftast både handla och städa tills jag kommer hem från jobbet på fredagen. Vi är nog båda ganska mån om att hjälpas åt och se till att maximera kvalitetstiden vi har tillsammans, men i ärlighetens namn är det nog jag som ser till att planera/delegera så att jag vet att det blir gjort...

• Hvidbrud

Hej!
    Nu ska jag röjja för min kompis kommer från københavn och hälsar på om en timme! Har inte set henne eller hennes fina son sen i maj. Han har nog blivit jätte stor! Han fyller 1 på nyttårsdagen!

I danmark har man inte haft en frostfri november sen 1800nått när man började med statistiken... Om det inte blir kallt illa kvickt så är det nyt värme rekord!

Skakar hand med LAnovia och Sonja. Lipsillar är vi allihopa allihopa allihopa! (fast ibland är det skönt att vara själv!)

• Sonja68

Det är samma när vi får gäster som ska sova över.
    Jag vill gärna ha allt klart när de kommer.
    Alltså, jag gör det som förmodligen alla gör: Ser till att gästtoa och gästrummen är städade och rena osv.
    Men jag MÅSTE även bädda färdigt åt dem och lägga fram rena handdukar. Som på hotell ungefär...
    Mina kompisar och min man brukar säga att; "låt det vara, ta fram det när de kommer, lägg bara fram rena sängkläder, de kan bädda själva osv." Men jag kan liksom inte.
    Jag vet hur trött man är efter en resa. Man vill bara ställa ner resväskan gå i duschen, slappa, äta, dricka och i säng.
    Att gästerna ska slippa hålla på och leta handdukar och trixa med sängkläder är liksom den där lilla omtanken jag vill ge till mina gäster när de kommer hem till oss

• Sonja68

Hvidis; kul med kompisbesök från Danmark

Själv ska jag ha en liten tjejkväll hemma hos oss.
    Det blir tacos, ost o kex, frukt, glass, div. dryck och sen blir det Folkan där stans bästa coverrockband spelar. Blandat med disco o schlager.
    Ungarnas ryska på lördagmorgon är inställd. Nämen! Ooooooo så synd

• Jenny står brud 090801

Tack för alla kloka ord från er tjejer. Jag försöker tänka precis så som ni skriver men det är lite svårt. Det som fastnat mest är det hon sa om äggblåsorna, "de är många men små"... kan liksom inte släppa det. Som jag skrev igår har jag suttit och läst en del på nästet, bla om pco. Och då försöker jag se framför mig hur det var äggblåsorna låg, låg de som ett pärlband längst med kanten eller inte ect ect...

Mannen och jag pratade en del igår kväll och det känns jätte-skönt, han är verkligen bäst (för mig) Jag vet att det här inte behöver betyda någonting, bara att min kropp inte blivit återställd efter pillerna. Men eftersom det kan vara så mycket annat också så kan jag inte riktigt bara ta det svaret. Sen störde jag mig på att hon sa "du är ju så ung, så det är ju inget bråtska"... som om det hjälper när man har velat ha barn länge...

• Jenny står brud 090801

Sen ska jag skriva ett lite gladare inlägg också. Det är ju FREDAG idag, och jag har inga fler lektioner Ska möta mannen på stan för att äta lunch och sen ska vi kolla lite på ny bil.
    I eftermiddag åker vi och hälsar på några kompisar, de fick en liten kille för 7 månader sedan så det blir att umgås med dem hela helgen. Ska bli underbart!! Har dessutom inte träffas min kompis sedan vårt bröllop 1 augusti, hon är en av mina bästa kompisar så det skall bli så roligt...

• Sonja68

Det är absolut inte så att JAG kräver att det ska vara fixt o färdigt som på hotell när JAG kommer till nån. Jag är en sån som lika gärna kan ligga på soffan med en filt över mig eller i en sovsäck på golvet.
    Det har hänt när vi har kommit till folk att vi har fått börja med att leta fram madrasser, skruva ihop sängar och själva leta fram sängkläder och handdukar i skåparna. Då har de ändå vetat om i typ 3 månader att vi kommer dit med barnen. Då känner man sig inte precis som att man är väntad, utan mest besvärlig när man kommer...

• Sonja68

Jenny; så roligt, det verkar finnas goda förutsättningar för att du ska få en toppenhelg. Det unnar jag dig!

• Jenny står brud 090801

Tack !!

Sonja68 skrev 2009-11-27 09:54:40 följande:
    Jenny; så roligt, det verkar finnas goda förutsättningar för att du ska få en toppenhelg. Det unnar jag dig!
  • Ninnnis

Oh, vilken toppenkväll du ska ha Sonja! Det är du verkligen värd

Skönt att du har ventilerat lite med maken, Jenny. Hoppas ni får en mysig helg med bäbis och vänner Och Hvidis också!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...