• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Lanovia; han åkte i söndags och kommer hem på söndag.
    Så du är likadan? Skönt att det finns fler. Här har du kardan *skakar hand med Lanovia*
    Och för mig verkar det inte gå över.
    När han kommer hem så slänger jag mig oftast om halsen på honom och gråter av lättnad och glädje att han är hemma hel och välbehållen.

• lanovia 08

Konserten var la bra, men lite segt var det. Saken är den att jag aldrig lär mig. står det 20.00 på biljetten så är det då jag tycker bandet skall börja. Jag räknar inte med att 20.00 innebär att förbanden går på scenen 20.30 och det band man är där för kommer på ca 21.45. så irriterande!!!
    Jag var jättetrött när Takida väl entrade scenen och fick kämpa för att hålla mig vaken även om jag tycker deras musik är underbar.
    Härliga minnen ja... när Curly Sue kom som extra nummer så började makens kompis jubla men här är ju eran låt! yes sir!!! Maken tog mig hårt i handen och sjöng högt med. Jag försökte sjunga med men det gick inte så bra, jag hade fullt upp med att gråta. Jag har ju sagt att jag är en lipsill!
    vet inte vad som hände men mkt känslor(glada) rördes nog upp.
    *torkar tårarna för nu har jag börjat igen, suck!*

• lanovia 08

oh är säkert massa mer jag skall kommentera men jag hinner inte nu. Skall åka till BM om 1h och måste jobba lite innan.
    kramar alla

• Sonja68

Lanovia; kul med konsert, och då är det ju _verkligen_ lipvarning Särskilt om man har minnen (lyckliga eller olyckliga) till låtarna.

• Ninnnis

Jag visste väl att du skulle lipa, Lanovia! Om det är någon tröst så lipar jag varje gång jag hör någon av låtarna vi hade på bröllopet. *lipsillar är vi allihopa, allihopa, allihopa*

Sonja, jag tvivlar absolut inte på att du både älskar coh saknar din man! Men som du säger så går det upp och ner och man har behov att kräka av sig ibland, därför är det extra härligt att höra när det är bra. Du skrev så fint om dina barn och kärleken till maken, det lät så fint. Det var därför jag blev glad

• Sebastiána

lanovia 08 skrev 2009-11-27 08:40:05 följande:

Konserten var la bra, men lite segt var det. Saken är den att jag aldrig lär mig. står det 20.00 på biljetten så är det då jag tycker bandet skall börja. Jag räknar inte med att 20.00 innebär att förbanden går på scenen 20.30 och det band man är där för kommer på ca 21.45. så irriterande!!!Jag var jättetrött när Takida väl entrade scenen och fick kämpa för att hålla mig vaken även om jag tycker deras musik är underbar.Härliga minnen ja... när Curly Sue kom som extra nummer så började makens kompis jubla men här är ju eran låt! yes sir!!! Maken tog mig hårt i handen och sjöng högt med. Jag försökte sjunga med men det gick inte så bra, jag hade fullt upp med att gråta. Jag har ju sagt att jag är en lipsill! vet inte vad som hände men mkt känslor(glada) rördes nog upp.*torkar tårarna för nu har jag börjat igen, suck!*
    Visst är det irriterande! Jag lär mig aldrig heller. Och jag tycker faktiskt att det är ett oskick att artister ALDRIG börjar i tid. Eller jo, jag lyssnade på Emil Jensen för ett tag sedan. Han började faktiskt bara fem minuter efter den tid som stod på biljetten. Känns som någon slags snobbism att man sätter igång att spela en halvtimme efter utsatt tid. Det kan ju knappast vara dålig planering VARJE gång, och de vet ju när de måste vara klara, bara att börja rodda i tid.

Så. Nu har jag fått det sagt. Det har jag velat säga länge.

PS. Curly Sue är så himla vacker!!!!!!
  • lanovia 08

nynnar med "jag med och du med...2

• lanovia 08

WORD!!!!

Sebastiána skrev 2009-11-27 08:50:55 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-11-27 08:40:05 följande:
    Visst är det irriterande! Jag lär mig aldrig heller. Och jag tycker faktiskt att det är ett oskick att artister ALDRIG börjar i tid. Eller jo, jag lyssnade på Emil Jensen för ett tag sedan. Han började faktiskt bara fem minuter efter den tid som stod på biljetten. Känns som någon slags snobbism att man sätter igång att spela en halvtimme efter utsatt tid. Det kan ju knappast vara dålig planering VARJE gång, och de vet ju när de måste vara klara, bara att börja rodda i tid.Så. Nu har jag fått det sagt. Det har jag velat säga länge.PS. Curly Sue är så himla vacker!!!!!!
  • Ninnnis

Min mamma berättade att hon satt i bilen häromdagen med radion på i bakgrunden. Plötsligt kände hon att hon blev glad och alldeles varm inombords utan att veta varför. Sen insåg hon att det var "Love is all around" (vår "ingångslåt" som framfördes akustiskt med solosång och piano under vigseln) som spelades på radion, och att det var därför hon satt och log för sog själv

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...