lanovia 08 skrev 2009-11-27 08:40:05 följande:
Konserten var la bra, men lite segt var det. Saken är den att jag aldrig lär mig. står det 20.00 på biljetten så är det då jag tycker bandet skall börja. Jag räknar inte med att 20.00 innebär att förbanden går på scenen 20.30 och det band man är där för kommer på ca 21.45. så irriterande!!!Jag var jättetrött när Takida väl entrade scenen och fick kämpa för att hålla mig vaken även om jag tycker deras musik är underbar.Härliga minnen ja... när Curly Sue kom som extra nummer så började makens kompis jubla men här är ju eran låt! yes sir!!! Maken tog mig hårt i handen och sjöng högt med. Jag försökte sjunga med men det gick inte så bra, jag hade fullt upp med att gråta. Jag har ju sagt att jag är en lipsill! vet inte vad som hände men mkt känslor(glada) rördes nog upp.*torkar tårarna för nu har jag börjat igen, suck!*
Visst är det irriterande! Jag lär mig aldrig heller. Och jag tycker faktiskt att det är ett oskick att artister ALDRIG börjar i tid. Eller jo, jag lyssnade på Emil Jensen för ett tag sedan. Han började faktiskt bara fem minuter efter den tid som stod på biljetten. Känns som någon slags snobbism att man sätter igång att spela en halvtimme efter utsatt tid. Det kan ju knappast vara dålig planering VARJE gång, och de vet ju när de måste vara klara, bara att börja rodda i tid.
Så. Nu har jag fått det sagt. Det har jag velat säga länge.
PS. Curly Sue är så himla vacker!!!!!!