• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Jag ber om ursäkt för att jag gjorde er nyfikna helt i onödan, eftersom jag faktiskt själv hade skickat efter paketet...

Daa skrev 2009-11-26 12:26:42 följande:
    Ninnis: kände spänningsvibbarna vid ett paket från Piteå
  • Ninnnis

Jag funderar faktiskt på att kika in en stund i kyrkan på söndag. Jag anser mig tillhöra den kristna tron, men jag är inte aktiv och går stort sett bara i kyrkan vid dop, bröllop etc. Vi har faktiskt en fin liten kyrka precis där vi bor och med tanke på alla yttre omständigheter kunde det vara skönt att få en vacker stämningsfull stund på första advent. Tveksamt om jag får med mig maken dock.

• Ninnnis

Längtar för övrigt efter att få sätta upp ljusstakar, stjärnor med mera. Jag brukar alltid vänta till första advent, men jag har verkligen lust att göra det i eftermiddag innan jag ska passa svägerskans dotter. Är det fusk?

• Ninnnis

Daa, jag hoppas innerligt att de kommer fram till vad som felar dig och att du får hjälp och stöd snarast. Kram!

• Ninnnis

Fast det är klart, jag hade tänkt storstäda innan jag tog fram adventspyntet, så det sket sig nog där...

• lanovia 08

Daa som du skriver det har varit mkt för dig det sista så depression är verkligen inget konstigt. Hoppas bara du får den hjälp du behöver.
    glutenintolerans låter inte heller särskilt trevligt, hoppas det inte är det.

Det är badrummet och inte köket vi renoverar (inte lätt att hålla kolla på allt). Men jo det borde väl relativt snart vara klart. Kakelsättaren blir nog klar imorgon tror jag eller om han ev behöver någon mer dag. Sedan kommer pappa och hjälper oss med inredningen. Mkt beror sig ju på hur mkt han kan vara hos oss hur fort det går.

• lanovia 08

Ninnis torsdag innan advent borde det väl börja bli ok att sätta upp adventsstakar, är ju såpass nära.
    Men klart skall du storstäda så.

Jag inser att vi förmodligen inte kommer hinna få upp våra. Kanske ev i 2 av rummen. Men mesta delen av huset är i kaos och med massa byggdamm som måste tas om hand först.
    Men får väl ta en sak i tagen och inse att det inte måste vara klart till söndag.

• lanovia 08

Jenny, då väntar vi på att få höra hur det gått senare.

• Villemoa

Flickor, idag fick jag en glad gubbe på äl-testet Hade jag bara börjat testa en dag senare hade alla stickorna räckt och jag hade sluppit köpa ett helt nytt paket igår...
    Visste väl att jag inte hade inbillat mig molvärk i magen

Daa; stora kramar!! Vet hur det känns det där med att typ "alla" ska ha barn i vår, fast i mitt fall är det snarare så att alla ska ha barn i april och nära det datumet vi skulle haft..
    Hoppas du får den hjälpen du behöver och har rätt till!

• Sonja68

Villemoa: Strålande! Här får du en glad gubbe av mig också

Nu, NU kom den där förlamande tröttheten igen.
    Känns som att ögonen ska ramla ihop och jag gäspar så käkarna håller på att gå ur led. Hjärnan går ner på lågvarv, känner att det liksom inte kopplar som vanligt. Obehaglig känsla det där.

Och så FRYSER jag så fruktansvärt mellan varven.

Nä, nu går jag och tar en kopp kaffe från vår nya, fina kaffemaskin. Där finns hela, väldoftande bönor som den maler... mmmmmm vilket välsmakande kaffe. För att vara från automat är det HELT okej

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...