• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Nu är jag tillbaks från Sthlm. Inatt har jag sovit med vovven vid benen, UNDER täcket... Hemma får han inte vara i sängen, men i makens övernattningslägenhet får han sova i sängen. Och nu när vi bodde på hotell var han så klart tvungen att sova hos oss. Jag kan erkänna att det var vääääldigt mysigt!

Härligt med bra UL, Leksi!

Det är så skönt att höra dig prata positivt om förlossningen, Lanovia! Du är stark som tog tag i detta i tid.

Jenny, lycka till hos gyn imorgon. Hoppas de kan hjälpa din kropp att komma i fas.

Daa, hoppas det känns lite bättre nu.

*visslar för EA*

• Ninnnis

Grattis på namnsdagen till Sonjas dotter! Knepigt det där med vem man ska gå till... Jag har ju stor tro på läkarvetenskapen, men tycker det är spännande och intressant med alternativa inriktningar, naturläkemedel och liknande. Jag kan spendera timmar på såväl apotek som hälsokostaffärer Hoppas du hittare någon som kan fixa till din lymfa snarast!

Daa, vad bra att du ringde doktorn och att du fick en tid så snabbt.

Hmmm, vad var det mer jag skulle kommentera...

• Villemoa

Mmm, får nog köpa nya test idag. Kanske är för tidigt efter MF, har ju bara haft en mens sen dess.

Ninnnis skrev 2009-11-25 13:34:49 följande:
    Villemoa, fortsätt testa, det kanske är på gång?
  • lanovia 08

Drygt 30 min kvar att jobba. nyper mig iarmen för att inte somna.
    Ikväll kanske man skulle försöka komma i säng i tid så sömnen blir mer än 6h...

• Ninnnis

Jag är också trött... Hade tänkt träna, men fick en enorm längtan efter att bara vara hemma i mitt hus! Har knappt varit hemma sedan i söndags, så jag bestämde mig för att handla och sedan åka hem och bara vara. Packa upp, plocka lite, kanske leta upp adventsljusstakar med mera. Det kändes plötsligt väldigt mysigt Ska förbi posten och hämta en försändelse som jag inte har någon aning om vad det är. På avin stod det "Avsändare: Piteå" Säkert något jag har beställt men glömt bort, det var makens teori i alla fall

• passionsblomman

Pjiuuuu! Äntligen ikapp!

Jag har fnattat runt hit och dit idag och är trött som en igelkott någon grävt upp ur vinterlövhögen.
    Behövde bilden idag, så jag fick stiga upp med sambon och skjutsa honom till jobbet. Kl 05.45.
    Och så fick jag världens ågren, flör jag hade glömt nämna denna skjutsning till sonen på kvällen och valde att inte väcka honom utan skjutsa och hoppas att han inte skulle råka vakna medan jag var borta.
    Gissa en gång vem om ringde 06.18 och inte kunde hitta sin mamma i huset?

Det är då man får hemskt och värkande dåligt samvete och känner sig som en fullständigt ansvarslös mamma.
    Och fast jag vet att han numera klarar att vara ensam hemma någon eller ett par timmar, så kan jag aldrig låta bli att tänka på vad som händer om något skulle inträffa så ingen förälder kom hem mer. Vem skulle han ringa då? Vad skulle han göra?
    Fullt tillräckligt för att jag ska komma på mig själv sitta gråtandes bara av att leva mig in i detta scenario.

Nu var det ingen fara med sonen, lite ledsen och rädd hade han känt sig tills han ringde och jag svarade. Men annars var det lugnt. Sedan fick han ju lyxen att jag skjutsade honom till skolan så han slapp gå i ösregnet och det var god kompensation.

• passionsblomman

Jag var på föreläsning på AF idag. Hon var ambassadör för kvinnligt företagande och det är ju precis sådant jag behöver få ta del av. Men tyvärr känner jag att det där som ligger på lur i min kropp har stört mig väldigt idag. Jag var så trött och nacken värkte så jag hade svårt att lyssna märkte jag.
    Mest positivt var väl att det framgick att det faktiskt finns en hel del hjälp att få med olika kostnader och hur man får ner sin idé på papper.

Och att hon trodde på just min idé.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...