• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Pumpkin

Hej tjejer!

Har inte varit in här på ett tag, hoppas att allt är bra med er?

Leksi: Grattis till lyckat UL

Själv ställde jag mig på vågen just och blev lite chockad - har gått ner i vikt igen! För ett par veckor sedan så hade jag gått upp totalt 0,8kg under graviditeten och nu hade jag gått ner 0,5kg, dvs +0,3kg totalt sen start. Lite mystiskt, men samtidigt så växer ju magen och bebisen mådde ju fint på UL för två veckor sedan. Säkert ingen fara, men man blir ju lite paff liksom.

• Sonja68

Pumpkin; tror inte det finns någon anledning till oro. Har faktiskt hört att en del går ner lite i vikt i början av graviditeten för att sedan gå upp. Magen växer ju, UL var okej och bebis är okej, så njut du bara av att vara gravid

• Sonja68

Jag har varit på nåt som hette Galvanic SPA. Nån sorts ansiktsbehandling med lite massage och rengöring och krämer och en apparat som ska göra underverk. Säkert humbug, men skönt var det att få ligga en hel timme och bara bli ompysslad. Det var gratis för mig

• Pumpkin

Sonja: Tack för lugnande ord Egentligen är jag nog inte så värst orolig för allt känns ju som det ska och så. Men när man läser på nätet så "ska" man ju ha gått upp typ minst 2kg nu så man börjar ju undra lite Men det kanske är så att Myran är en riktig fettförbrännare som suger all energi ur mig

• Sonja68

Daa: så bra att du tagit dig för att ringa till VC.
    Jag lider själv av enorm trötthet, har alltid gjort, av och till. Ibland har det berott på järnbrist, men inte alltid. Man har på VC inte lyckats hitta något.
    Nu har jag varit till en som håller på med friskvård och alternativa mediciner/vård. Hon såg i mina ögon och sa direkt att jag har problem med lymfan! Vad innebär det? Jag begrep inte riktigt, men förstod att det har med immunförsvar och tarm och allt möjligt att göra.
    Hon rådde mig att göra en matintoleranstest till att börja med samt att sedan rensa ut kroppen på en massa gifter.
    Eftersom jag tror att alla sånda där "kvacksalvare" vill klå en på pengar så är jag skeptiskt. SAmtidigt som den vanliga vården inte kunnat hjälpa mig så... ja, jag vet inte. Känner mig som ett frågetecken

• Leksi

Hej Pumpkin! Vilken vecka är du i nu igen? *glömsk* Själv har jag inte vägt mig alls, förutom på inskrivningen 10/9 och då vägde jag ungefär som vanligt, kanske plus något kg. Har tänkt att bara väga mig på MVC för att inte tänka för mycket på just vikten.

Sonja, vad härligt med spa-behandling! Alltid skönt att bli ompysslad! Jag tycker det låter intressant med lymf-teorin och skulle själv vara nyfiken på att ta reda på mer. Men visst, det finns mycket hokuspokus där ute också.

Daa, hoppas det bara är järnbrist!

• Villemoa

lanovia; jaa, fler plus till folket! Men du, är det inte väldans svårt att stoppa huvudet i sanden och vissla samtidigt?

Leksi; härligt att höra att UL gick bra!

Sonja; det där lät ju urskönt!

Daa; vad bra att du ringde VC!

• lanovia 08

Leksi vad skönt att UL gick bra. så det är en hemlighetsmakare som gömmer sig i magen.

Själv har jag en blyger verkar det som. Den rör sig jättemkt mellan varven när jag är själv eller bara jag som håller händerna på magen. Men så fort maken kommer dit med sin hand så stannar den upp. Detsamma gäller med kompisar och familj, ingen får känna några puffar eller volter, bara jag.
    Märks på maken att han tycker det är lite tråkigt, stackaren.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...