• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

God morgon Jenny!
    Designat några fina kläder så här på morgonskröken ?
    Jag älskade verkligen dina kläder. Härliga mönster!

• Fjällbruttan

Morr´n
    Tidig morgon för mig.. lilla vild är hemma så nu går bompa och vi myser mest

Pumpkin, om magen växer så sluta oroa dig! Jag har rasat i vikt alla mina grav, ffa för att jag åt nyttigare, vilket du uppenbart gör nu också, även om du fuskar lite(vem gör inte det?). Det du kan hålla koll på är järnvärdet så det inte sjunker för mycket.

Bebisen snor allt den behöver av mamma och det funkar även om man bara äter mackor... Syrran mådde ju så illa att on bara fick i sig en macka då och då med tvillingtjejerna, så henne tog de prover på och alla värden var bra i alla fall

Leksi, härligt med ultraljud!! Längtar efter vårat i morgon, jag vill kolla om det är en tjej därinne, som jag är helt säker på, men maken tvekar... vi får se om det ens går..och om vi gör det.

Lanovia, jag avundas dig blyger lite... verkar som den här bebben kommer bli som sina systrar.... de hoppade i sängen redan i magen! 
    Varenda gång jag la mig började magen att studsa! Var precis som de sa:-Haha, nu kan vi hoppa!!!
    Var tom så ärkeaset bad mig att inte ligga nära honom när vi skulle sova, han blev störd!!! Määäähhh.. vad tror du jag är då??? Morrar fortfarande!

Förövrigt platsar jag lätt i Blommans företag med gråterskor... ännu mer nu, bölar konstant! För allt och ingenting....

Toppen med bra aurorasamtal förresten, visst är de underbra barnmorskor!

Kram till alla!!

• Fjällbruttan

Pssst Sonja, jag är inte missunsam, men AVUNDSJUK!!!!
    Vill också ha sån behandling!!

Lymfan är ju förresten alla de där körtlarna som sitter i nacken och ljumskar och armhålor och tar hand om kroppsligt skit...
    Lymfdränage är rätt vanligt vid massage för att få bort skit så musklerna ska må bättre..kan ju var så att du har nåt jox i kroppen.
    Kolla runt lite och se vad det finns för metoder och vad som passar dig och DIN Plånbok, kanske du hittar nåt värt att pröva.

• Sonja68

Fjällis, hon sa att mitt lymfsystem var typ angripet, eller ur balans eller nåt. Ganska rejält. OCH att endel säkert är sviter efter svininfluensan, att immunsystemet fått jobba rätt hårt med den, även om jag inte blev så dålig. Ähhhh, jag vet inte, låter det vettigt?
    En sån där matintoleranstest kostar 2500 kr !
    Och jag misstänker att "utrensningspulvren" som man kunde köpa de är inte billiga de heller. Å andra sidan är ju hälsan ovärderlig, men man vill ju att det funkar och inte bara är svammel och i slutänden så är det bara de som säljer produkterna och som tillverkar dem som tjänar en massa pengar på att jag gick på snacket om att investera i min egen hälsa.
    Jag har faktiskt aldrig känt att jag är känslig mot någon mat, medan hon sa att man kan vara det utan att veta om det, att min trötthet t ex kan bero på att jag är känslig (inte allergisk) för gluten.
    Åh, vad det är svårt allt sånt här!

• Fjällbruttan

Sonja: att ditt lymfsystem jobbar för högtryck efter svinsjukan är säkert rätt, lymfan ska ta hand om infektioner, bakterier osv, är därför körtlarna sväller när man är sjuk, kan kännas som knölar i nacken hos småbarn ex. Men om du funderar på om du är matintoleran är det enklare och billigare att pröva att ta bort de produkter som misstänks i 6 månader och se om du blir piggare...

Laktos kan man för övrigt vara känslig emot, men inte gluten, antingen tål du det eller inte! Och det går att testa på vårdcentralen båda två med blodprov.
    Att man kan leva med båda intoleranserna är sant och faktiskt må blä, men inte bli superdålig är vanligare än man tror, så därför tror jag ibland att hälsoföretag hakar på det och försöker sälja på kunder dyra produkter ... och proverna går ju att ta på VC.

En nyfiken fråga, sa du till henne att ni haft bacon-sjuka?
    Blir lite nyfiken på om hon spelar på det...

• Sonja68

Alltså, jag dricker ingen mjölk, jag äter sällan ost, men jag äter fil. Jag har aldrig känt SJÄLV någon reaktion på laktos. Däremot min ena dotter och min man är känsliga för laktos.
    Jag betvivlar starkt gluten själv, ska jag vara ärlig.
    Jag berättade att vi haft svininfluensan, ja.

• Fjällbruttan

Hmmm... om man är någotsånär kunnig i anatomi så vet man att lymfan reagerar vid infektioner... (jag läste ju det när jag utbildade mig till massageterapeut, anatomi alltså..) Låter lite som hon ville sälja på dig lite extra!
    MEN, det kan ligga nåt i det hon sa om överkänslighet, man kan reagera med en förlamande trötthet, men det går som sagt att ta prover på VC... är nog billigast att börja där i alla fall..

Att du är ap-trött nu kan ju också bero på svininfluensa och mörker... vi har ju ite så många ljusa timmar just nu. Vad det kan bero på annars vet jag inte...

• ingenjörsbruden

*studsar snabbt som tusan in o kastar slängkyssar*

Skickar ett grattis på namnsdagen till en söt tjej här i tråden....

Lanovia: Härligt att du får så bra hjälp av samtalen! O de där sprallarningarna....det är inte lätt...har kommer att få desto mer sparkar sen ska du se!

Hinner knappt läsa inläggen....men jag tänker massor på er alla, visslar, håller tummen o står m huvudet i sanden.....

BAMSESTORA PUSSAR från Busan o mig!

• Sonja68

Tack Fjällis för att du engagerar dig ♥
    Jag fick också känslan av att hon ville sälja på mig sina produkter och tjänster. Hon är säkert duktig ändå, men...
    Jag ska nog börja på VC och ta tester.
    Sen blev jag rekommenderad av en kollega som är jätteinsatt i hälsa och alternativ medicin och sånt, att gå till en här på orten som är VERKLIGEN seriös och duktig, som har jättegott rykte här och är en sorts läromästare till alla andra som håller på. Han har hjälpt otroligt många, det vet jag. Han håller på med chiropraktik, kinesologi, och lite annat till och med sjukvården här i stan hänvisar till honom ibland.
    Där kan man göra en "balansering" och få reda på ev. obalanser i kroppen och hela systemet. Ens svaga punkter liksom. Så man vet VAR man ska börja sätta in insatserna. Kan kanske vara nå't!

• Sonja68

Ingis: Inte en så oansenlig mängd slängpussar! Så trevligt! Puss tillbaka.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...