• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Snorkel underlättar så man slipper sand i munnen.

Jag kom just på varför jag helt plötsligt blivit lite bättre på att vissla, är ursprungligen helt värdelös på det. Är såklart allt övande i denna tråd.

• lanovia 08

Pumpkin får pröva det med båda händerna sedan. När jag tänker efter var det nästan så vi gjorde igår när maken fick känna några puffar.

Leksi ja det är otroligt att den kan känna en sådan skillnad på händerna.

• Pumpkin

Leksi: Ja det är toppen att barnmorskan har emailadress, känns så fånigt att ringa för minsta lilla men att maila går bra

Lanovia: Ja tydligen så känner bebisen om det är mamma eller någon annan som lägger handen på magen just pga vilket tryck/på vilket sätt man lägger dit handen. Är det någon annan än mamma så är det vanligt att bebisen är blyg

• lanovia 08

Aurorabesöket idag var kanon. Började med att prata om mina tankar och känslor. Detta kommer hon sedan skriva ihop för att ha i journalen så att barnmorskorna kan läsa det när det är dags för oss att entra scenen.
    SEdan fick vi även besöka förlossningsavdelningen. Kändes väldigt bra att få se hur rummen ser ut, måste säga att det var "mysigare" än vad jag hade räknat med. Har hört från tidigare att rummen kan vara väldigt sterila. Auroran gick igenom allting som fanns irummet förklarade alla slangar o apparater. Vilket avdramatiserade allt väldigt för annars skrämmer allt sådant mig, det ser så hemskt ut liksom.
    Också fick jag prova lustgasen! Hon sa att det skulle kännas som att man hade tagit ett glas för mkt, jag tyckte nog snarare att det snurrade som 10 glas för mkt.
    men jag blev inte illamående av den så förhoppningsvis funkar den för mig även när det gäller.

Var mkt mer avslappnade idag än förra besöket. Tårarna rann lite stilla mellan varven men den mesta tiden klarade jag av utan tårar och med lugn i tanken.
    Fortfarande skrämmer tanken på förlossning men absolut inte lika mkt som tidigare. En del av mig börjar liksom se fram emot den för jag vill se om den verkligen kan vara så hemsk.

• lanovia 08

Där fick ni ett lite egoinlägg

• lanovia 08

Det jobbiga med att maila (ialla fall våran) är att det tar några dar innan hon svarar.
    Men annars är det absolut ett bra sätt att få fram sin fråga utan att det blir så stor grej av det.

Mammig bebis redan i magen, hur skall detta sluta.

Pumpkin skrev 2009-11-24 20:55:09 följande:
    Leksi: Ja det är toppen att barnmorskan har emailadress, känns så fånigt att ringa för minsta lilla men att maila går bra Lanovia: Ja tydligen så känner bebisen om det är mamma eller någon annan som lägger handen på magen just pga vilket tryck/på vilket sätt man lägger dit handen. Är det någon annan än mamma så är det vanligt att bebisen är blyg
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...