• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Åsså har jag varit med katterna hos veterinären och tagit stygnen efter steriliseringen. Det har läkt fint.
    Och hann kika in i en liten tapet-och färgaffär där det jobbade en karl som var väldigt trevlig - där tänker jag köpa tapeter bara för det.

• passionsblomman

Inatt drömde jag min knäppaste dröm på länge!
    Jag var hos någon läkare som skulle prata om gravidchanserna.
    Hon sa mot slutet av samtalet,:

"ja och så måste du ju börja plocka allt det där håret!"

" ? "

" Ja, med så mycket hår på bröstet som du har så är ju sannolikheten mikroskopisk att du ska kunna bli gravid!"

" " *tittar efter och ser inget konstigare än att jag har möka hårstrån, precis som jag har överallt och således även små små,även på bröstkorgen*

Frågar henne hur det skulle kunna förbättra chanserna att rycka bort dem och varför det nödvändigtvis måste ske ett och ett medelst pincett.

"Vissa saker är faktiskt såpass självklara att du borde förstå sambanden själv" sa hon då.

Ungefär där väckte min sambo mig och jag motstod med nöd och näppe impusen att kolla att jag inte fått päls på bröstet...

Herregud! Jag håller på att bli helt skadad av allt det här!

• Fjällbruttan

Hej!
    Grattis till andra nämnsdagsbarnet, det kom jag ite ihåg i morse Sorry...

Blomman, en fråga till.. VARFÖR vaknar attlid barnen när man INTE är hemma, när de aldrig gör det annars?? Inbyggt larm kanske...*funderar*
    Skönt att det gick bra i alla fall!

Jag är piss-sur just nu, karl kommer hem, är grinig, LÄMNAR mig med sin pappa som bara dök upp som gubben ur lådan , (som vanligt!) och sen kommer han hem, lyssnar absolut inte på vad jag säger till honom om julbord och bokningar för familjen(det är lite strul som vanligt eftersom hans föräldrar RÄKNAR med att jag ska boka OCH veta hur dags de vill gå och hur många de är...)och sen drar han totalt fel slutsatser!
    Tillslut får jag i huvudet att HAN minsann måste gå och laga mat så lilla vild inte behöver svälta ihjäl för att jag är så jävla sur!
    Jamen tack för det!!!!
    Och du vet när och vad hon åt till mellis?? Eller???

Jag är så förbannat trött och less så jag bara grinar, och när jag vill gå upp för att komma undan en stund, ja då är jag en jävla surkärring...

JA DET ÄR JAG!!! Nåt mer han vill säga eller??

Förlåt, behövde bara få kräkas!

Han kan f-n stanna hemma imorgon så far jag på ultraljudet själv, vill bara få några timmar ensam just nu!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-25 19:33:14 följande:
    Bruttan: UT med det bara! *håller i hinken*

Ja,jag är ju i alla fall van att kräkas vid det här laget

• Fjällbruttan

Åh, glömde ju att skriva, han drygade ut pannkakssmeten jag gjort, för det skulle ju inte räcka... och sen gick han ner i källaren och började greja där...
    Ehhh.. höll inte lillan på SVÄLTA  ihjäl??
    Så jag gick och stekte pannkakor, hon började glatt äta medans han bara sa att han kunde minsann steka sina själv...

Så jag tog tallriken jag ställt fram åt honom med pannkakor, plastade in den och ställde ut den på kallaltan och gick och satte mig vid datorn...
    Jag tänker äta en mackasen, just nu har jag ingen aptit.. men han fick steka sina egna sabla pannkakor!!

• passionsblomman

Åh, nu drar sonen i mig. Han är ledig från skolan imorgon, så jag har lovat att kolla film med honom så här mitt i veckan...

Bruttan: HA! Där fick han den knölen!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-11-25 19:47:32 följande:
    Åh, nu drar sonen i mig. Han är ledig från skolan imorgon, så jag har lovat att kolla film med honom så här mitt i veckan...

Mysigt, mins stora töser är hon sin pappa.. tomt och trist, vi brukar ha tjejkväll till Grey´s...

Men nästa vecka är de lediga mån-tis så de ska följa med till BM på månd då jag ska på koll så de får höra hjärtljuden
    Och på tisdag ska vi julbaka
    Längtar redan!

• Fjällbruttan

Nu ska jag värma glögg och kolla på bönderna!

Kram från surkärringen  

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...